2026-07-24, 15:25
Medlem
Så den som har erfarenhet fick tjänsten och det är hemskt eftersom det var en tjej? Har jag förstått problemet rätt då?
Citera
2026-07-24, 15:31
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Så den som har erfarenhet fick tjänsten och det är hemskt eftersom det var en tjej? Har jag förstått problemet rätt då?

Ja så uppfattar jag det också och hittar inget problem!
Citera
2026-07-24, 16:05
Medlem
BorgeHs avatar
Begär ut ansökningshandlingarna för kvinnan som fick jobbet. De är offentliga. Be din vän att överklaga tillsättningen. Det går alltid att överklaga en tjänstetillsättning.

Visserligen kanske de inte ändrar beslutet
Men han får deras motivering.

För övrigt tycker jag att länsstyrelsen skall läggas ned. Speciellt avdelningar som det häckar miljömuppar. Fiskerimyndigheten hade visst fler anställda än det finns yrkesfiskare i Sverige. Den är nedlagd nu. Den massiva statliga byråkratin är enorm! Flera myndigheter måste läggas ned.
Citera
2026-07-24, 18:09
Medlem
Citat:

Hade det varit tvärtom hade ända en tjej fått det.
Citera
2026-07-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Begär ut ansökningshandlingarna för kvinnan som fick jobbet. De är offentliga. Be din vän att överklaga tillsättningen. Det går alltid att överklaga en tjänstetillsättning.

Visserligen kanske de inte ändrar beslutet
Men han får deras motivering.

För övrigt tycker jag att länsstyrelsen skall läggas ned. Speciellt avdelningar som det häckar miljömuppar. Fiskerimyndigheten hade visst fler anställda än det finns yrkesfiskare i Sverige. Den är nedlagd nu. Den massiva statliga byråkratin är enorm! Flera myndigheter måste läggas ned.

Det lär alltid hitta en ursäkt som bygger på personkemi och "att passa in i teamet".
Citera
2026-07-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Blir det inte tröttsamt att driva ditt kvinnohat exakt hela tiden oavsett att vi i detta fall inte vet något om de två sökandes kompetens och meriter och oavsett att du inte ens vet om den som rekryterade till tjänsten var man eller kvinna?

Min poäng är. Hade det var tvärtom hade tjejen fått det. Just pga hennes vagina.
Citera
2026-07-24, 18:39
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det är en ledande befattning oavsett. Om du kallar folk retard så förstår jag att du inte haft mer ansvar än över skurmoppen du städar med.

Lol, du hade fel och blev kränkt för att du är korkad.
Citera
2026-07-24, 18:45
Medlem
brutenbryggas avatar
Pga: Åsiktskorridorer och konformism, som startades i Tyskland runt 60-70-talet. "Marschen genom institutionerna". Där såddes fröna till den knasiga vänsterpolitiska ideologin som en systematisk infiltration av samhällsapparaten. Den kanske var sund från början, men hur den utvecklats till idag är som en långt gången fruktskål.

Inom lärosätena råder strikta ramar, även på högre utbildningsnivå är den fritänkande boxen ändå ganska tajt sluten, och slipad i en viss vinkel (åsiktsriktning). Likriktning och konsensus är dogmen framför riktigt kritiskt och omkullvältande tankar. Eftersom en överväldigande majoritet av dessa kvinnor har formats av tex utbildningsmiljöer som personalvetarprogram och beteendevetenskapliga institutioner, flyttas universitetens specifika idévärld och värdegrunder mycket effektivt direkt in i näringslivets och myndigheternas HR-avdelningar.

Inom HR- och rekryteringsbranschen är kvinnor i mycket stor majoritet (70-85%). Dessa indoktrinerade kvinnor får med sig ut i arbetslivet sina värderingar och tankesätt, som dom aktivt sätter i system genom att fungera som portvakter som skräddarsyr filter för vilka personer arbetsplatserna ska tillåtta komma vidare vid rekryteringar.

Tjejgäng anställer ja, mer tjejer, som är av samma likriktade tankesmedja. De tror att det gör samhället en tjänst för de tror att sin ideologi är överlägset god-hjärtad.

"Marschen genom institutionerna" (1960- till 1970-talet) är ett begrepp som myntades av tysken Rudi Dutschke, som handlar om att långsiktigt förändra samhället genom att infiltrera institutioner och samhällsorgan med samma liktänkande individer. Idag har vi ett snarlikt problem med islamiseringen, som försöker äta sig in i samhällsapparaturen helt lagligt, men med mål att införa Islam-tankesätt, strukturer, oragnisering och ge sig själva mer makt i västerländska samhällen. Danmark har nyligen gjort revolt mot det, förresten. Danmark går från klarhet till klarhet och alla borde ta efter dessa mycket klarsynta och kloka Danskjevlar.

Att tjejer sitter på HR-avdelningarna hos oss och tror sig göra nytta, ja, det vet jag inte riktigt vad vi ska göra åt.
Citera
2026-07-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tänk alla invandrare som inte ens har utbildning eller kan språket men kvoteras in an myndigheter och sitter som handläggare på ex Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen.

Men fy för var unga och vit och kunna språket😖

Invandrare kvoteras inte in i närheten av samma mängd som svenska kvinnor. Tror du 23-åriga kvinnor som knappt har blivit färdiga med sin utbildning med mediokra betyg får chefspositioner i offentlig sektor för att de är exceptionella?
Citera
2026-07-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Min poäng är. Hade det var tvärtom hade tjejen fått det. Just pga hennes vagina.
Nu fick hon jobbet ändå. Pga meriter. Är du emot det?
Citera
2026-07-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ja typ 🙂
Citera
2026-07-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nu fick hon jobbet ändå. Pga meriter. Är du emot det?

Om det hade varit tvärtom hade hon ändå fått jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in