2026-07-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det tar inte 20 minuter för gelen att torka in, det går på några minuter, du kan kolla mailen under tiden.
Gelen är klar innan du är klar med mailen.

Jag tar 3 pump och tycker det är kladdigt och sticky ganska länge. Kränger jag på mig ett par jeans så kommer gelen garanterat hamna i byxorna och det vill man inte 😀
Citera
2026-07-10, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Jag tar 3 pump och tycker det är kladdigt och sticky ganska länge. Kränger jag på mig ett par jeans så kommer gelen garanterat hamna i byxorna och det vill man inte 😀

Jag fick bäst effekt av att smörja in mina axlar/armar.

Har hår på magen och låren så vill inte kladda ned nån del som är full av hår.

Men jag orkade inte heller att ta det varje morgon så bytte till testo undekanoat 1000mg/4ml var 11e vecka.
Ska försöka bråka mig till att få var 8e vecka men det är inte lätt att hitta en läkare som går med på det.

Skiten funkar bra dock. Fått bra resultat på mindre än två månader. Nu måste jag bara fortsätta

Testo är inte en magisk lösning. Om du tar det och inte tränar, rör dig eller sköter kost så får man inte nå resultat värda att prata om. Tror man bara får biverkningar om man tror att det räcker att trycka i sig bola utan nån träning eller bra kost.

Jag är superglad att jag gick till anova och får trt. Helt plötsligt så mår jag bättre, ser bättre ut, gått ned i vikt och gått upp i muskler.

Har slutat med godis, glass och laktos den senaste tiden och vilken skillnad det har gjort!

Jag älskar glass men är tydligen laktosintolerant så min mage fick betala priset varje morgon efter jag flumkäkat typ 10st glassar. Sen jag la ned laktosen så mår man mage väldigt bra
Citera
2026-07-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Jag fick bäst effekt av att smörja in mina axlar/armar.

Har hår på magen och låren så vill inte kladda ned nån del som är full av hår.

Men jag orkade inte heller att ta det varje morgon så bytte till testo undekanoat 1000mg/4ml var 11e vecka.
Ska försöka bråka mig till att få var 8e vecka men det är inte lätt att hitta en läkare som går med på det.

Skiten funkar bra dock. Fått bra resultat på mindre än två månader. Nu måste jag bara fortsätta

Testo är inte en magisk lösning. Om du tar det och inte tränar, rör dig eller sköter kost så får man inte nå resultat värda att prata om. Tror man bara får biverkningar om man tror att det räcker att trycka i sig bola utan nån träning eller bra kost.

Jag är superglad att jag gick till anova och får trt. Helt plötsligt så mår jag bättre, ser bättre ut, gått ned i vikt och gått upp i muskler.

Har slutat med godis, glass och laktos den senaste tiden och vilken skillnad det har gjort!

Jag älskar glass men är tydligen laktosintolerant så min mage fick betala priset varje morgon efter jag flumkäkat typ 10st glassar. Sen jag la ned laktosen så mår man mage väldigt bra

Gött å höra. Anova känner jag inte ens till. Jag kör Rewell. Fick Nebido alltså injektion tidigare och då fick jag var 8.e vecka. Började nog på 10.v eller nåt. Du kan ju försöka med att du känner dig jävligt låg den sista tiden innan nästa injektion så kanske de lyssnar på dig. Ligger du bra så kommer de kanske inte sätta tidigare heller.

Jag hade 26 som värde 10 dagar efter injektion och där vill de ha mig ungefär. Dalar det ner mot 10 så bör de sätta tidigare.

Ang hår så rakar jag hela kroppen nedanför ögonbrynen så det är inget problem 😀👌🏻
Senast redigerad av Bilten 2026-07-10 kl. 12:41. Anledning: Tillägg
Citera
2026-07-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakout
Hej!

Har Tostrex utskrivet via vårdcentralen (låg på ca 9.5 nmol innan med så gott som samtliga symtom)

Har kört sen i slutet av September förra året och har ett lite märkligt "problem"

Kortfattat:

på 6 pump Tostrex låg mitt peakvärde på 50+ nmol 2h efter applicering. (Testet visar bara upp till 50, så om det i själva verket var 50 eller betydligt mer vet jag inte, det stod bara 50+)

Det tyckte min doktor var alldeles för högt, så vi sänkte till 5 pump och skulle istället testa dalvärdet, vilket 23h efter applicering blev 5.2 nmol vilket då istället känns alldeles för lågt.

Smörjer förövrigt in på axlarna för det var det jag blev tillsagd att göra.

Jag mår betydligt bättre än innan, har lyckats lägga på mig lite muskler, känner inte samma trötthet som innan då jag kände ett behov av att ta en tupplur i soffan varje dag runt lunch, nattliga erektioner har kommit tillbaka efter flera år osv.

Har inte märkt någon som helst biverkning, ingen akne osv.

Däremot blir jag fortfarande rätt trött och seg mot kvällen, libidon har jag egentligen inte märkt någon förbättring av heller men överlag så mår jag ändå betydligt bättre skulle jag säga.

Frågan är väl egentligen då bara:

Är det någon annan här som verkar absorbera testosteronet väldigt fort med gel, som också får väldigt höga toppvärden och låga dalvärden?

Om ja, fortsatte ni som det var bara, eller bytte ni till Nebido eller en annan gel?

Hemoglobin ligger på 166, PSA på ca 0.5, ifall det kan vara relevant.
Jäklar 50 är bra! Jag kör själv tostrex men fått instruktioner att endast använda på magen och lår. Senast testet jag tog låg jag på 26. Endast kört i ca 1,5 månader. Undrar varför tex din läkare tillåter applicering via axeln medans Rewell meddelat mig att jag endast får applicera lår/magen. Jag kör på 5 pump som max
Citera
2026-07-17, 22:23
Medlem
Jag kör Tostrex via Rewell och använder 5 pumpar om dagen, vilket enligt dem är maxdosen. Jag har märkt lite mer energi, men ingen större skillnad när det gäller libido eller det allmänna måendet.

Mitt nästa blodprov är om ungefär tre månader. Jag funderar på att testa att applicera gelen på axeln ett tag för att se om jag upplever bättre effekt, och sedan byta tillbaka till mage/lår inför blodprovet så att provtagningen.

Är det någon som har testat olika appliceringsställen och märkt någon skillnad? Har ni några andra tips för som jag kan testa?

Jag upplever att läkarna på Rewell ofta fokuserar mycket på värderna. Mitt testosteron gick från 9,8 nmol/L till 26 nmol/L (provet togs cirka 2 timmar efter applicering), och de verkar nöjda med det. Själv känner jag däremot inte någon större skillnad förutom lite mer energi..
Citera
2026-07-18, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wihi
Jag kör Tostrex via Rewell och använder 5 pumpar om dagen, vilket enligt dem är maxdosen. Jag har märkt lite mer energi, men ingen större skillnad när det gäller libido eller det allmänna måendet.

Mitt nästa blodprov är om ungefär tre månader. Jag funderar på att testa att applicera gelen på axeln ett tag för att se om jag upplever bättre effekt, och sedan byta tillbaka till mage/lår inför blodprovet så att provtagningen.

Är det någon som har testat olika appliceringsställen och märkt någon skillnad? Har ni några andra tips för som jag kan testa?

Jag upplever att läkarna på Rewell ofta fokuserar mycket på värderna. Mitt testosteron gick från 9,8 nmol/L till 26 nmol/L (provet togs cirka 2 timmar efter applicering), och de verkar nöjda med det. Själv känner jag däremot inte någon större skillnad förutom lite mer energi..

Med ett testosteronvärde på 26 nmol/L efter 5 pumpar Tostrex verkar du absorbera gelen bra. Det visar att behandlingen faktiskt höjer dina testosteronnivåer och att problemet sannolikt inte beror på att du applicerar gelen på fel område.

Att byta appliceringsställe från mage/lår till axel kan påverka upptaget lite hos vissa personer, eftersom huden kan absorbera olika effektivt beroende på område. Men skillnaden brukar oftast vara ganska liten. När man redan ligger på 26 nmol/L är det därför osannolikt att ett byte av appliceringsställe skulle vara det som plötsligt ger en stor förändring i libido eller välmående.

En viktig sak är också att du bara har kört TRT i cirka 6 veckor. Många förväntar sig att alla effekter ska komma snabbt, men olika effekter kommer ofta vid olika tidpunkter. Energi, driv och känsla av välmående kan komma tidigare, medan libido, sexuell funktion och mer stabila förändringar kan ta längre tid eftersom kroppen behöver anpassa sig till de nya hormonnivåerna.

Dessutom handlar hur man mår inte bara om total testosteronnivå. Även fritt testosteron, SHBG, östradiol, sömn, stress, livsstil och andra faktorer kan påverka hur stor skillnad man känner.

Eftersom ditt värde redan är högt efter dosen hade jag personligen inte fokuserat för mycket på att byta appliceringsställe efter bara 6 veckor, utan snarare gett behandlingen mer tid och följt upp med nya prover där man tittar på helheten och inte bara ett enskilt testosteronvärde.
Citera
2026-07-21, 20:02
Medlem
Jag har ett vagt minne att rewell inte behandlar patienter med lågt T, lågt fsh och lågt lh, utan att de vill se tydligt testikelfel, är det någon som vet om det stämmer?
Citera
2026-07-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Jag har ett vagt minne att rewell inte behandlar patienter med lågt T, lågt fsh och lågt lh, utan att de vill se tydligt testikelfel, är det någon som vet om det stämmer?

De brukar vilja utreda orsaken först. Det är inte så att man automatiskt blir nekad behandling bara för att problemet inte sitter i testiklarna. De försöker normalt ta reda på om det finns någon bakomliggande sjukdom eller annan förklaring innan man beslutar om behandling.
Citera
2026-07-23, 13:21
Medlem
Ni som har gel, har era läkare koll på hur mycket ni använder med tex uttagsintervall på apoteket?
Har själv gått på trt ca 15 år varav 9 senaste med gel.
Receptet är på 2 pumptryck per dag men använder 3 förutom dagen jag lämnar blodprov då jag applicerar 2 tryck.
Lyckades göra en receptförnyelse på 1177 när jag redan hade 9 tuber kvar på receptet och fick då receptet på 12 tuber till så min läkare kollar inte hur mycket jag använder.
Citera
2026-07-24, 11:04
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Ni som har gel, har era läkare koll på hur mycket ni använder med tex uttagsintervall på apoteket?
Receptet är på 2 pumptryck per dag men använder 3 förutom dagen jag lämnar blodprov då jag applicerar 2 tryck.
Lyckades göra en receptförnyelse på 1177 när jag redan hade 9 tuber kvar på receptet och fick då receptet på 12 tuber till så min läkare kollar inte hur mycket jag använder.

Japp, stenkoll.
Citera
2026-07-24, 20:27
Medlem
PingPongZongs avatar
Skulle ni vilja ha recept på testosteron av den här "killen"?

Optimal Testosterone Levels https://www.youtube.com/shorts/oaUAg37RW1A

Dr. Ty Vincent, M.D. has practiced Integrative Medicine since 2005. He earned his medical degree from the University of Washington and completed his family medicine residency in Anchorage, Alaska. Over the years, he has pursued extensive additional training in acupuncture, Chinese medicine, environmental medicine, allergy and immunology, bioidentical hormone therapy, chelation, hyperbaric therapy, integrative cancer support, regenerative peptides, Reiki, psychedelic-assisted therapy, and nutritional medicine.

Through Global Immunotherapy, Dr. Vincent provides virtual care to patients worldwide, focusing on Low Dose Immunotherapy (LDI) and Bioidentical Hormone Replacement Therapy (BHRT). Based in Kailua-Kona, Hawai‘i, he balances his work as a physician with life as a husband, father of nine, and type 1 diabetic. Known for solving complex medical puzzles when conventional medicine falls short, he continues to help people around the world reclaim their health and quality of life.
Citera
2026-07-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes

Stenkoll här också, vilket är rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in