2026-07-24, 19:18
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Hallå?

Vad skulle vara den ”nya sexuella handlingen”? Vad är nytt mer än att man rört på sig?

Fråga Varmboga 10.2. Jag har redan försökt att svara dig.
Citera
2026-07-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag säger ju till dig nu en gång till att det räcker med att de byter position för att det i rätten enligt lagen ska tolkas som en ny sexuell handling och därmed måste ett nytt samtycke inhämtas på något sätt.
Nej att stoppa in snoppen på samma ställe men från ett nytt håll räknas inte som en ny sexuell handling.

Vad skulle vara den ”nya sexuella handlingen”?
Citera
2026-07-24, 19:19
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Intressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Tror du att rätten tolkar ett byte från vaginalt sex i missionärsställningen till vaginalt sex bakifrån som att man påbörjar en ny sexuell handling som behöver samtyckas?

Det vill säga man har samtyckt sex i missionärsställningen. Man byter därefter till doggystyle.
Är doggysteleställningen då per automatik samtyckt eller måste nytt samtycke på något sätt inhämtas?

Är det samma sexuella handling eller två skilda sexuella handlingar?
Citera
2026-07-24, 19:21
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej att stoppa in snoppen från ett nytt håll räknas inte som en ny sexuell handling.

Fråga andra i tråden!!!

Synd att du inte tittar på videon från riksdagsseminariet som jag länkat.

En sak som sägs är att det är mycket som enligt den "nya" lagen är våldtäkt som den stora majoriteten av samhället nog inte ser som våldtäkt.
Citera
2026-07-24, 19:22
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej att stoppa in snoppen på samma ställe men från ett nytt håll räknas inte som en ny sexuell handling.

Vad skulle vara den ”nya sexuella handlingen”?

Återigen, ställ frågan till andra i tråden. Fråga Varmboga, fråga TomatKungen, fråga Cinmik m.fl.
Citera
2026-07-24, 19:23
Medlem
Citat:
Återigen, ställ frågan till andra i tråden. Fråga Varmboga, fråga TomatKungen, fråga Cinmik m.fl.
Jag frågar DIG.

Det är DU som påstår att lagen gör skillnad på om snoppen kommer framifrån, bakifrån, uppifrån, nerifrån, från vänster eller höger.
Citera
2026-07-24, 19:26
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag frågar DIG.

Det är DU som påstår att lagen gör skillnad på om snoppen kommer framifrån, bakifrån, uppifrån, nerifrån, från vänster eller höger.

Ja men du tror ju inte på mig när jag säger det och då ber ag ju dig att fråga andra för att se vad de säger.

Återigen vad är det du inte förstår med det?
Citera
2026-07-24, 19:28
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Trevlig helg.

Intressant att se hur olika personer i tråden tolkar lagen och hur den tolkas av rätten i praktiken.

Tror du att rätten tolkar ett byte från vaginalt sex i missionärsställningen till vaginalt sex bakifrån som att man påbörjar en ny sexuell handling som behöver samtyckas?

Det vill säga man har samtyckt sex i missionärsställningen. Man byter därefter till doggystyle.
Är doggysteleställningen då per automatik samtyckt eller måste nytt samtycke på något sätt inhämtas?

Citera
2026-07-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ja men du tror ju inte på mig när jag säger det och då ber ag ju dig att fråga andra för att se vad de säger.

Återigen vad är det du inte förstår med det?
Nej du berättar inte vad som är den ”nya sexuella handlingen”. Att man rört på sig?
Citera
2026-07-24, 19:30
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Inte mig emot.

Citera
2026-07-24, 19:31
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De som döms har inte haft samtycke och man "råkar" inte våldta våldta pga att man tar initiativ.

Citera
2026-07-24, 19:31
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är för sorgligt...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in