Citat:
Ursprungligen postat av
Katten1227
Frågan är väl snarare hur det går med affärerna? Om det vore rusning efter produkterna borde hon knappast behöva sälja dem på Solliden? Och hur går det ihop med påståendet att företaget MinLen drivs av privatpersonen Madeleine Bernadotte och inte prinsessan Madeleine? Om presentshoppen på Solliden inte säljer andra hudvårdsmärken verkar det onekligen som om hon blandar ihop rollen som entreprenör och rollen som prinsessa. Jag har ingenting emot att kungabarnen som inte representerar tjänar egna pengar, tvärtom, men det känns inte som om Madeleine enbart driver företaget som privatperson.
Feltänket är att Madde inte är en privatperson ibland och kunglig ibland, utan att hon alltid är kunglig. Om man vidare tänker sig att även kungliga får driva verksamhet och tjäna pengar blir det inga problem med det. (Det är både kungahuset och debattörer utanför som tänker fel om detta, ska sägas.)
Vad gäller produkterna kan jag tänka mig att de får en anstrykning av exklusivitet om de bara säljs på Solliden och inte på Konsum. Jag kan branschen för dåligt för att veta om det är ett marknadsmässigt klokt beslut av Madde och/eller hennes rådgivare.