2026-05-21, 07:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hennes privata Instagramkonto: "leni82".

Uppgiften kommer här ifrån:
http://www.expressen.se/nyheter/kungligt/madeleines-hemliga-konto-pa-instagram/

Inget nytt från Maddes privata insta? https://www.instagram.com/leni82/
Citera
2026-06-14, 14:03
Medlem
Så oerhört snygg på kungaparets 50-årsjubeleum! Vilken klänning; mönster, passning, färgval.
Citera
2026-07-24, 16:48
Medlem
Katten1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
Inget nytt från Maddes privata insta? https://www.instagram.com/leni82/
Har inte IG, men däremot har Madeleine börjat sälja sina krämer i Sollidens presentshop:

https://www.svenskdam.se/kungligt/madeleines-beslut-under-semestern-aldrig-tidigare-hant/11540198
Citera
2026-07-24, 16:49
Medlem
Katten1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Så oerhört snygg på kungaparets 50-årsjubeleum! Vilken klänning; mönster, passning, färgval.
Madeleine har väl alltid haft säker smak, till skillnad från storasyster? Inte ens med stylist lyckas Victoria för det mesta. Gräsliga, storblommiga klänningar och stora, dinglande örhängen som är helt fel på en androgyn person. Bredvid henne ser Daniel nästan ut som en kvinna i kostym, eller åtminstone eller väldigt feminin man.
Citera
2026-07-24, 18:51
Medlem
Detta kan väl inte vara okej
Solliden är Kungens slott och driften betalas av skattebetalarna
Betalar Madde s hudvård hyra?

Citat:
Ursprungligen postat av Katten1227
Har inte IG, men däremot har Madeleine börjat sälja sina krämer i Sollidens presentshop:

https://www.svenskdam.se/kungligt/madeleines-beslut-under-semestern-aldrig-tidigare-hant/11540198
Citera
2026-07-25, 13:50
Medlem
Det är väl bara bra att Madde försöker dra in lite till hushållskassan. Det går inte ihop att samtidigt tycka att kungafamiljen kostar för mycket och att de inte får tjäna pengar. Vill man inte köpa hennes produkter är det bara att låta bli och fortsätta med sitt klövervaselin.
Citera
2026-07-25, 14:31
Medlem
Katten1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är väl bara bra att Madde försöker dra in lite till hushållskassan. Det går inte ihop att samtidigt tycka att kungafamiljen kostar för mycket och att de inte får tjäna pengar. Vill man inte köpa hennes produkter är det bara att låta bli och fortsätta med sitt klövervaselin.
Frågan är väl snarare hur det går med affärerna? Om det vore rusning efter produkterna borde hon knappast behöva sälja dem på Solliden? Och hur går det ihop med påståendet att företaget MinLen drivs av privatpersonen Madeleine Bernadotte och inte prinsessan Madeleine? Om presentshoppen på Solliden inte säljer andra hudvårdsmärken verkar det onekligen som om hon blandar ihop rollen som entreprenör och rollen som prinsessa. Jag har ingenting emot att kungabarnen som inte representerar tjänar egna pengar, tvärtom, men det känns inte som om Madeleine enbart driver företaget som privatperson.
Citera
2026-07-25, 15:31
Medlem
Citat:
Frågan är väl snarare hur det går med affärerna? Om det vore rusning efter produkterna borde hon knappast behöva sälja dem på Solliden? Och hur går det ihop med påståendet att företaget MinLen drivs av privatpersonen Madeleine Bernadotte och inte prinsessan Madeleine? Om presentshoppen på Solliden inte säljer andra hudvårdsmärken verkar det onekligen som om hon blandar ihop rollen som entreprenör och rollen som prinsessa. Jag har ingenting emot att kungabarnen som inte representerar tjänar egna pengar, tvärtom, men det känns inte som om Madeleine enbart driver företaget som privatperson.

Feltänket är att Madde inte är en privatperson ibland och kunglig ibland, utan att hon alltid är kunglig. Om man vidare tänker sig att även kungliga får driva verksamhet och tjäna pengar blir det inga problem med det. (Det är både kungahuset och debattörer utanför som tänker fel om detta, ska sägas.)

Vad gäller produkterna kan jag tänka mig att de får en anstrykning av exklusivitet om de bara säljs på Solliden och inte på Konsum. Jag kan branschen för dåligt för att veta om det är ett marknadsmässigt klokt beslut av Madde och/eller hennes rådgivare.
Citera
2026-07-25, 22:08
Medlem
Katten1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Feltänket är att Madde inte är en privatperson ibland och kunglig ibland, utan att hon alltid är kunglig. Om man vidare tänker sig att även kungliga får driva verksamhet och tjäna pengar blir det inga problem med det. (Det är både kungahuset och debattörer utanför som tänker fel om detta, ska sägas.)

Vad gäller produkterna kan jag tänka mig att de får en anstrykning av exklusivitet om de bara säljs på Solliden och inte på Konsum. Jag kan branschen för dåligt för att veta om det är ett marknadsmässigt klokt beslut av Madde och/eller hennes rådgivare.
Det är maken Chris som är hennes ekonomiska rådgivare!
Citera
2026-07-26, 10:03
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Det är maken Chris som är hennes ekonomiska rådgivare!
Om hon har losern Chrille som rådgivare när det gäller business lär det sluta illa.
Citera
2026-07-28, 21:16
Medlem
Om inte annat har hon en enormt vacker son, Nicolas. Han liknar förstås sin mor.
Citera
2026-07-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om inte annat har hon en enormt vacker son, Nicolas. Han liknar förstås sin mor.
Nicolas och Leonore är kopior av Chris mamma som ung och även Chris syster Tatjana d’Abo.

Adrienne är den enda som har lite Bernadotte-utseende med det lockiga håret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in