2025-06-25, 15:08
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
”Hudvård för barn”
Hon borde skämmas.
Om det hade varit något med substans, typ Operation Smile, hade morrhoppan kunnat göra något vettigt av sitt liv.
När hon nu ska ge sig in i skönhetsbranschen.
Så jävla meningslöst.
Jag tycker också att det känns konstigt. Det finns väl hudvårdsmärken så att det räcker och blir över. Och nu ska inte bara maken utan även väninnorna jobba i företaget...det verkar bara var ett tidsfördriv för jetsetare.
Citera
2025-06-25, 16:55
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalInterest
" Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill startar nytt bolag tillsammans inför lanseringen av Madeleines hudvård för barn, Minlen.

Barndomsvännen Ellen Dinkelspiel tar plats i styrelsen.

Hovet säger att detta är prinsessans privata bolag men att beslutet att starta det har skett ”i dialog med kungliga hovstaterna”."

https://www.expressen.se/noje/kungli...lag-med-chris/
Den här artikeln sammanfattar situationen väl:

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...en-av-isberget
Citera
2025-06-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Oj då, jag har aldrig hört ryktas om att Madeleine skulle vara alkoholist...visst festade hon i sin ungdom (hon kallades väl Partysessan eller något sådant), men alkoholist...? Där ser man. Hon ser dock fräschare ut än maken.
Har för mig att jag hittade debaclet med Anette Kullenberg i någon nätartikel om henne (minns inte om den länkades via Flashback ).
I tråden om Jonas Bergström antyddes att både Madeleine och Jonas hade vänstrat innan Åre. Madeleine brukade få sådana impulser i onyktert tillstånd, eller hur det ska uttryckas.
Well, detta är Flashback…
Förmodligen har hon en viss ansvarskänsla gentemot sina barn.
Citera
2025-06-25, 19:23
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Har för mig att jag hittade debaclet med Anette Kullenberg i någon nätartikel om henne (minns inte om den länkades via Flashback ).
I tråden om Jonas Bergström antyddes att både Madeleine och Jonas hade vänstrat innan Åre. Madeleine brukade få sådana impulser i onyktert tillstånd, eller hur det ska uttryckas.
Well, detta är Flashback…
Förmodligen har hon en viss ansvarskänsla gentemot sina barn.
https://www.expressen.se/nyheter/log...-om-madeleine/

Jag har inte Expressen Premium så kan inte läsa artikeln, men du har rätt. Kullenberg påstod att M. var alkoholist, tydligen utan belägg vilket sägs vara varför artikeln stoppades (enligt Aftonbladet). Men hovet kan ha stoppat den. De försöker tydligen styra i kulisserna vad som skrivs om dem.

Om jag var hon skulle jag nog också ha blivit alkoholist...född i en gyllene bur med en massa oönskad uppmärksamhet, ingen riktig uppgift i livet till skillnad från storasyster och för mycket pengar för att vilja eller orka jobba, omgiven av en massa överklassmänniskor som tillbringar merparten av tiden på uteställena runt Stureplan där man varvar ner efter shoppingsrundan på Östermalm...
Citera
2025-06-25, 19:46
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Hade kunnat göra mycket mer nytta som t.ex affärskonsult eller liknande, att hjälpa folk idka handel internationellt och agera rådgivare eller rent av förmedlare mellan parterna så de lättare kan upprätta samarbeten och skriva avtal.

Ehum, det om något hade nog lett till åsikter och skriverier. Jag tycker kanske att hennes val att lansera hudvårdspridukter för barn hade varit hyfsat om det inte vore för bolaget hon samarbetar med och som utvecklar själva produkterna innan Madde tar det vidare med branding. För det bolaget är ett skojarbolag som ägnar sig åt hokus pokus i stil med många bolag i hälso branschen.
Citera
2025-07-10, 12:57
Medlem
Hudvårdsprodukter för barn verkar mycket överdrivet och helt galet. Det enda jag kan tänka mig är vårdande produkter för blöjbarn som har sveda i rumpan (salvor, talk). En annan sak som kan vara OK är att lansera solskyddsprodukter för barn eller speciella, milda barnschampon för känsliga småttingar.

Annars verkar hela konceptet långsökt. Ska Chrille jobba med detta nu också? Bevare oss väl, han lär väl inte vara ansiktet utåt iallafall får vi väl hoppas. Men snart kanske man får se reklamsnuttar på TV med Chrille som ler med sina tjocka läppar och skaldar: "Look how smooth your skin can be -- try this once and look like me". Då blir det nog konkurs för bolaget.
Citera
2025-07-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Hon har en magister i organisation och ledarskap utöver sin fil kand i etnologi och konstvetenskap.

Samt utöver det ytterligare en magisterexamen i barnpsykologi!
Allt detta enligt skvallerblaskan Hänt, ja.
Citera
2025-07-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Samt utöver det ytterligare en magisterexamen i barnpsykologi!
Allt detta enligt skvallerblaskan Hänt, ja.
Nej det står klart o tydligt på hennes wiki.
Citera
2025-07-11, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Nej det står klart o tydligt på hennes wiki.

Wikipedia uppger bl.a. att hon förutom att ha gått ut Enskilda Gymnasiet, tagit datakörkort och läst ströklasser, har en fil. kand i konsthistoria och etnologi.

Finns inga uppgifter om att hon dessutom skulle ha inte mindre än två magisterexamina. Att hon tagit lektioner i barnpsykologi betyder inte att hon är utexaminerad med en högre akademisk examen.
Citera
2025-07-13, 11:44
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Hudvårdsprodukter för barn verkar mycket överdrivet och helt galet. Det enda jag kan tänka mig är vårdande produkter för blöjbarn som har sveda i rumpan (salvor, talk). En annan sak som kan vara OK är att lansera solskyddsprodukter för barn eller speciella, milda barnschampon för känsliga småttingar.

Annars verkar hela konceptet långsökt. Ska Chrille jobba med detta nu också? Bevare oss väl, han lär väl inte vara ansiktet utåt iallafall får vi väl hoppas. Men snart kanske man får se reklamsnuttar på TV med Chrille som ler med sina tjocka läppar och skaldar: "Look how smooth your skin can be -- try this once and look like me". Då blir det nog konkurs för bolaget.
Om Madeleine verkligen ville göra karriär i stället för att vara kunglig skulle hon ha hämtat inspiration från den holländske prinsen Friso, tragiskt död i svitern av en lavinolycka 2012. Han var mycket välutbildad (ingenjör och ekonom) och nummer två i tronföljden tills brodern Willem Alexander fick barn. Han avskydde offentligheten och representerade aldrig. Han och hustrun flyttade till London, fick barn och stannade där fram till olyckan. De jobbade båda två i vanliga civila yrken och inga visste att de var kungliga. Madeleine vill både ha kakan och äta upp den. Hon bor hyresfritt i pappas lägenhet och behöver inte arbeta för sin försörjning. Det är ingen karriär vi pratar om utan på sin höjd om ett tidsfördriv.

Och varför skulle Chris, med akademisk examen från några av världens bästa universitet, lämna finansbranschen för att jobba i hustruns hudvårdsföretag?! Det stämmer inte. Han pratar om att finnas där som stöd för henne, men varför skulle hon behöva stöd? Hon är ju en vuxen människa som får all uppbackning hon behöver av Weleda. Hon behöver förmodligen inte göra mer än låna ut sitt namn och ansikte åt företaget. Chris roll känns helt överflödig.
Citera
2025-07-13, 11:46
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Wikipedia uppger bl.a. att hon förutom att ha gått ut Enskilda Gymnasiet, tagit datakörkort och läst ströklasser, har en fil. kand i konsthistoria och etnologi.

Finns inga uppgifter om att hon dessutom skulle ha inte mindre än två magisterexamina. Att hon tagit lektioner i barnpsykologi betyder inte att hon är utexaminerad med en högre akademisk examen.
Att hon tagit lektioner i barnpsykologi betyder inte att hon är utexaminerad med en högre akademisk examen.

Påminner lite om när Sofia jobbade extra som vårdbiträde på Sophiahemmet under pandemin och vissa kallade henne "sjuksköterska"...
Citera
2025-07-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Påminner lite om när Sofia jobbade extra som vårdbiträde på Sophiahemmet under pandemin och vissa kallade henne "sjuksköterska"...
översätts till varit där och stannat en timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in