2026-07-24, 18:26
Medlem
analkings avatar
Ja den nya hälsoministern Linnemann ställer i en intervju för ca 1 ar sedan fast att han ju inte ville bli minister bara för att han skulle kunna läsa det pa wikipedia, han sade med att han ju omöjligt skulle kunna bli hälsominister för det är ju saker han inte har en aning om. Nu i veckan sa utnämnde den genomkorrupte Merz Linnemann som tadadada ja just det hälsominister. Tyskland blir bara mer och mer skruvat

Filmklipp med den nya hälsoministern med engelsk undertext

källa

https://x.com/julius__boehm/status/2080655122393133456

Skulle detta kunna ske i ett land utanför EU?
Citera
2026-07-24, 18:28
Medlem
Fettsugnings avatar
Det är inget konstigt. Europeiska myndigheter och politiker vill oss inte väl. Tvärtom.
Citera
2026-07-24, 18:38
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det är inget konstigt. Europeiska myndigheter och politiker vill oss inte väl. Tvärtom.
jovisst men detta tar ju priset för 1 ar sedan säger killen i princip att för fan jag kan ju inte bli hälsominister för jag har ingen aning om detta och nu 1 ar senare är han hälsominister, detta hade ju knappt ens kunna inträffa socialdemokraterna i sverige
Citera
2026-07-24, 18:47
Medlem
kyrkstockens avatar
I sverige är det ju bara justitieministern och i regel finansminister (men inte alltid) som brukar ha någon form av kompetens inom området.

Sverige har en sjukvårdminister Elisabeth Lann:
Hon flyttade 1997 till Göteborg och studerade statsvetenskap och mellanösternkunskap vid Göteborgs universitet. Utbildningen avslutades med en magisterexamen i freds- och utvecklingsstudier

Vad skulle skillnaden vara?
Citera
2026-07-24, 18:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Att "inte veta någonting" kan betyda olika saker, det finns grader. Han kan ju tex vara ödmjuk och lite rolig, men inte illitterat och trög för det. Fast okej, det där får han ju äta upp. Sen låter det lite roligt: Gesundheit Minister ... prosit!
Citera
2026-07-24, 18:53
Medlem
De behöver inte kunna något. De får klara manus och direktiv vad de ska säga och vad de ska jobba emot.
Gifter blir godkända, egenodlat blir ett hot mot miljön, Hembakat är en risk att äta men "bröd" utan mjöl, ägg, jäst eller naturliga ingredienser blir något vi alla ska äta.

Ministrar och politiker har INGENTING att säga till om. Planen är klar redan. De ska stå som frontfigurer där vi ska tro att vi har ett val.
Citera
2026-07-24, 18:58
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
jovisst men detta tar ju priset för 1 ar sedan säger killen i princip att för fan jag kan ju inte bli hälsominister för jag har ingen aning om detta och nu 1 ar senare är han hälsominister, detta hade ju knappt ens kunna inträffa socialdemokraterna i sverige
Fast det kan ju vara en styrka att faktiskt erkänna att man inte har kunskap. Jämför med våra egna politiker som låtsas att de kan saker de inte har en aning om.

I Sverige har vi hårfrisörskor som ministrar samt skickar zigenare att representera oss i EU.
Senast redigerad av Reverend.Camden 2026-07-24 kl. 19:01.
Citera
2026-07-24, 19:08
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast det kan ju vara en styrka att faktiskt erkänna att man inte har kunskap. Jämför med våra egna politiker som låtsas att de kan saker de inte har en aning om.

I Sverige har vi hårfrisörskor som ministrar samt skickar zigenare att representera oss i EU.
Där har du en poäng men e lite knivigt med tex ekonomi och näringsliv i tyskland nu
Citera
2026-07-24, 19:14
Medlem
analkings avatar
Här tackar han för förtroendet som jämförelse med videon i TS källa https://x.com/julius__boehm/status/2080604978054352958
Citera
2026-07-24, 19:16
Medlem
dwgs avatar
Rätt så meningslöst post , den kan man lika gärna ta bort.

Människor kan hälsan utan att nån ska behöva berätta
Citera
2026-07-24, 19:25
Medlem
analkings avatar
jsg lät ki översätta till svenska "„Att bara vara minister en gång, så att det står någonstans på Wikipedia, det är inte min grej. Jag skulle heller inte ha varit framgångsrik“, sade Linnemann. Och vidare: „Om ni hade nominerat mig nu, vet jag inte, som hälsominister, skulle jag antagligen inte ha varit framgångsrik. Folk skulle ha sagt: Varför blir han hälsominister? Vad har han med det att göra? Och därför: Skomakare, bliv vid din läst. Gör det du kan.“

"

nu äe han som sagt just hälsominister.
Citera
2026-07-24, 19:28
Medlem
Zeusminhunds avatar
Det är väl inga problem han får hjälp av hur många experter han vill, tror du svenska ministrar kan något när de tillsätts?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in