Citat:
Ursprungligen postat av
William77
Du gör det man brukar göra när man saknar svar, flyttar diskussionen till ordval.
Du radar upp ett antal observationer: utebliven kommunetablering, låga målsättningar, att Gustav beskriver AfS som en blåslampa, och behandlar dem som om de pekar mot en och samma förklaring. Men de gör de inte.
Samma observationer är fullt förenliga med enklare förklaringar: ett strategiskt misstag, bristande resurser, felprioriteringar eller ett parti som både ville växa och samtidigt sätta press på SD. Inget av detta kräver antagandet att SD skapade eller kontrollerade AfS. Att fungera som blåslampa innebär inte att man i hemlighet önskar misslyckas. Du väljer en långtgående förklaring trots att det du hänvisar till passar bra med mindre dramatiska scenarier.
Och nej jag påstod inte att ”hypotes” och ”spekulation” är synonymer. Jag konstaterade att din hypotes är spekulativ, eftersom du saknar belägg för den. Det är en fullständigt begriplig mening faktiskt. Att du avslutar med ”jag vill påstå att jag har rätt” är ju väldigt ärligt - du vill ha rätt. Men du har fortfarande inte visat att du har det.
De som saknar svar, förskjuter diskussionen, precis som du gjorde i ditt inledande inlägg till mig. Det är det mest vanliga retoriska grepp som finns. Vad jag gjorde, var inte att förflytta diskussionen till ordval, utan konstatera att kommunikation inte är möjlig med någon som använder ord felaktigt. Det är ganska självklart. Och det märks även i detta inlägg, att du därutöver inte behärskar pronomen. Sammantaget medför detta inte bara kommunikationsproblem, utan en begränsad förmåga att tillgodogöra sig och analysera information.
Du förbiser helt vilka som följde med Gustav till AfS och den omfattande partipolitiska kompetens och erfarenhet de besitter. Ingen har begått några misstag. Tvärtom. Och jag har inte beskrivit misslyckande som ett önskemål, utan att själva syftet kan ha varit att inte lyckas. Det är många observationer, som jag inte nämner här. Jag började som AfS-anhängare och uppfattade att Gustav förde min talan. Men så började jag se saker och, eftersom jag anser att varje röstberättigad medborgare bör betrakta det som sin plikt att granska politiker som eftersträvar att påverka vår omvärld, gjorde jag det. Jag har aldrig förstått mig på blind lydnad av och tillit till politiker. Min slutsats har inget självändamål. Det verkar däremot ditt försvar av Gustav och AfS ha. Du är helt okritisk och det kan ju ha sina förklaringar. Vi kommer inte längre.