2026-07-24, 14:18
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.
Tack jag värderar verkligen råd från en kossa som hänger på Flashback! Det är den bästa källan för ”skönhetsråd”.
Citera
2026-07-24, 14:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen

Jag har mest varit med osminkade tjejer. Smink är ok, dömer inte dem som pysslar med det, men tror det oftast är bättre utan.

Har absolut respekt för att det kan behövas ibland.

Jag är glad att min sambo använder minimalt med smink och har väldigt svårt för de som använder mängder av denna smörja. Hade nog haft väldigt svårt att vara tillsammans med någon som kör med en timme varje morgon framför spegeln och kommer ut som en annan människa.

Är själv gråhårig sedan länge, fick mina första när jag var 15år men har aldrig ens tänkt tanken på att färga dessa.
Citera
2026-07-24, 14:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Killar, kan ni sluta använda parfym?

Parfym ja, något under armarna nej. Och anledningen till det är att min kärring ofta får näsan i min armhåla när vi kör mission. Men iofs jag har hört att en del kvinnor faktiskt går igång på att det luktar fränt av karl när de blir påsatta? Så fan vet om jag tänker rätt eller fel här. Och nej, tänker inte fråga henne.
Citera
2026-07-24, 14:29
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det där låter som blattedosering, hälften av vad du föreslår är rimligare.

Nej, folk är inte riktigt insatta i det här. Om du någon gång känner att någon luktar för starkt då har den personen sprutat långt över det rekommenderade. Du ska applicera parfym på dina pulspunkter. 3-4 sprut helst. Två sprut på bägge pulspunkterna på halsen sen ska du spruta på armvecken eftersom du har puls där med.

Om det är sommar då kan du även spruta på handleden med eftersom där har man också puls. Men då ska du använda Blue fragrances dvs summer fragrances. Dessa är lätta, fräscha dofter för sommar och hetta.

Om det är vinter då kan du skippa handleden eftersom då använder man starka/varma dofter dvs winter fragrances.

Som man brukar säga använd kläder efter väder och samma sak gäller för parfymer. Problemet som många gör är att man använder fel parfym vid fel säsong eller sammanhang.
Citera
2026-07-24, 14:38
Medlem
hahahha kan kvinnor sluta använda smink?

ni ser ut som plastdockor, sådana man vill kasta i soptippen.
Citera
2026-07-24, 14:42
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Ja, du är ensam om att tycka detta. Det är bland det godaste som finns, en man med en riktigt bra parfym.

Och varför skulle användande av parfym betyda att man måste duscha sällan och inte ha rena kläder?
Citera
2026-07-24, 15:01
Medlem
Citat:

Du borde läsa din tråd om en månad och se att du bara vill få alla att vissla efter din pipa. Alla är ju inte som du. =)
Senast redigerad av JohnWicks 2026-07-24 kl. 15:04.
Citera
2026-07-24, 15:13
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:

Du vet, det är inte förbjudet att kalla blattar blattar och Svenska killar Svenskar.
Istället för att kalla oss killar.
När det är blattar du menar.
Citera
2026-07-24, 15:30
Medlem
Custom_mades avatar
Med tanke på att jag alltid får komplimanger av kvinnor kring mitt val av parfym så anser jag nog att jag hellre kör på det jag fått bekräftat.
Citera
2026-07-24, 15:40
Medlem
Kokkashugis avatar
Min sambo önskar att jag applicerar ett uns av parfym vid tillfälle, så det sannolikt som med allt annat att det finns olika preferenser.
Citera
2026-07-24, 15:40
Medlem
Patrik2108s avatar
Varför sprutar tanter på sig tantparfym?
Citera
2026-07-24, 15:57
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Du vet, det är inte förbjudet att kalla blattar blattar och Svenska killar Svenskar.
Istället för att kalla oss killar.
När det är blattar du menar.

Med all respekt tror jag att det vore bra om du vistades litet mer ute i verkligheten. Trenden med parfym är stark bland vanliga svenska ungdomar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/killar-i-umea-om-parfymtrenden-har-en-ordentlig-samling

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/stor-okning-av-unga-killar-i-parfymbutikerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in