2026-07-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Fast enligt artikeln så hade de inte haft ute annonsen tillräckligt länge innan de anställde en icke medborgare. Då blir det såhär efter en tid. Något alla inblandade har skyldighet att känna till.

Jag tycker att alla ska följa lagar och regler men detta betyder ju inte att en svensk/EU-medborgare går arbetslös - det finns ju en sannolikhet att ingen EU-medborgare hade sökt jobbet ändå.
Citera
2026-07-24, 16:18
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Vore säkert bra att korta utbildningen men troligen ändå inte möjligt att få ner den under tre år om den tar fem år idag. Dvs fortsatt behov av folk som är utbildade någon annanstans.

Tror du verkligen att pakistanierns utbildning är så fantastisk och är det värd att förändra den demografiska uppsättningen av Sverige och införa Islam som statsreligion osv (beroende på hur många muslimer som tas in och med vilka födelsetal de har). Och varför har jag som kund på ett apotek aldrig mig veterligen konfronterats med kunskap som kräver fem ås utbildning? Många frågor.
Citera
2026-07-24, 16:19
Medlem
Citat:
Nej. Illegal invandring, vilket det är fråga om i detta fallet fungerar inte hur mycket du än önskar folk ett bättre liv.

I just det här fallet hade det väl fungerat bra? En person hade varit i arbete, och ett apotek hade fått den personal som behövs.
Citera
2026-07-24, 16:19
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Så är det säkert men jag ser inte riktigt problemet? Tvärtom är det väl bra med tanke på hur många utrikesfödda har svårt att komma i arbete.

Därför att det sprider sig till hela Sverige.

Blattar anställer bara blattar.

På Försäkringskassan.
På Arbetsförmedlingen.
Hos kommunen.
Hos socialen.
På vårdcentralen.
I den lokala kommunala partiledningen i i stort sett samtliga partier.

Idag apoteken.
Imorgon ditt jobb.

Och tror du blattar bryr sig om DU kommer i arbete?
Eller hellre nekar dig t ex sjukersättning för att du är Svensk?

Var inte naiv.
Citera
2026-07-24, 16:20
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu kanske inte företaget hade något emot att anställa en pakistanier. Då finns det ingen anledning att höja lönen för att få in en pursvensk.

Kan det finnas ett värde i att behålla landets kultur och befolkningsuppsättning? Kan det finnas ett värde i att låta nuvarande befolkning avstå från att med tiden upptas i den globala islamiska gemenskapen?
Citera
2026-07-24, 16:21
Medlem
Citat:
Jag tycker att alla ska följa lagar och regler men detta betyder ju inte att en svensk/EU-medborgare går arbetslös - det finns ju en sannolikhet att ingen EU-medborgare hade sökt jobbet ändå.

Nej det är möjligt men då har man erbjudit för låg lön sett till var jobbet finns. Istället gjorde man en fuling. Och nu bölar kommunisterna över hur syyyynd det är om familjen.
Citera
2026-07-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Tror du verkligen att pakistanierns utbildning är så fantastisk och är det värd att förändra den demografiska uppsättningen av Sverige och införa Islam som statsreligion osv (beroende på hur många muslimer som tas in och med vilka födelsetal de har).

Naturligtvis inte, men det är det ju inte frågan om heller. Kring åtta procent av befolkningen är muslimer, och en klar majoritet av detta verkar inte vara medlemmar i ett muslimskt trossamfund.

Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Och varför har jag som kund på ett apotek aldrig mig veterligen konfronterats med kunskap som kräver fem ås utbildning? Många frågor.

Inte en aning. Men så är det inte jag som har bestämt varken hur utbildningen ska se ut eller varför den krävs för att bli apotekare.
Citera
2026-07-24, 16:22
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så det finns arbetslösa svenska farmaceuter i Kiruna eller som är beredda att flytta dit om lönen är hög nog? Konstigt, jag trodde det var ett bristyrke.

Vad gör de idag, bara driver runt på A-kassa och väntar på högre lön?

Såklart. Till rätt pris kan du köpa nästan vad som helst.
Citera
2026-07-24, 16:23
Medlem
Det går bra för Sverige nu.
Citera
2026-07-24, 16:26
Medlem
doncroces avatar
En skötsam familj ska alltså utvisas, vem är förvånad?

Det borde väl vara uppenbart nu, även för den mest sovande och hjärntvättade svennen, att detta är by design?
Att migrationsverket och domstolarna är fulla av aktivister/extremister har det varnats om i över 10 år, men ingen har brytt sig.

Nu blir det iaf. mer resurser till multikriminella våldtäks mohammed, som garanterat inte blir utvisad. yay!
Senast redigerad av doncroce 2026-07-24 kl. 16:28.
Citera
2026-07-24, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Påstå det råder brist på apotekare är en lögn, vi alla kan se att man fyller på med invandrare i varje apotek i landet, här i Umeå handlar det om stor andel är just invandrare som jobbar på apotek, vad detta menas är den del av intrigeringen, folk söker upp apotek i gott förtroende, bägge parter får mötas o prata om en allmän sak o hälsa.

Apotekare är vän antagligen ett av många yrken våra oligarker som Wallenberg m.fl. vill lönedumpa genom massinvandring sedan staten tillåter privata apotek.
Citera
2026-07-24, 16:27
Avslutad
Citat:
Det är då det är bra med arbetskraftinvandring, något som inte har skett i detta fall.
Men det gör det. Men vi har arbetsgivare ( staten, kommuner) som förstört vissa yrken som usk i hemtjänsten genom att inte följa med indexering gällande löner i samhället. Ist har man medvetet trött ut denna personal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in