2026-07-24, 11:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Alla luktar inte gott efter 12 timmar. Han skrev ju kvinnor, hur är det med läsförståelsen? Svartskallar och tonåringar.
Vadå? Du känner dig inte fräsch om du inte har använt parfym?

så alla KVINNOR luktar gott efter 12 timmar?
har du några vetenskapliga bevis kring det?
Citera
2026-07-24, 11:30
Medlem
different_trips avatar
Jag bär inte parfym som man, jag satsar på att vara ren och använda deo.

Däremot är jag svag för kvinnor som använder lite parfym. Är hon bedårande och dessutom har en svag doft av vanilj eller kokos så blir jag svag i knäna.
Citera
2026-07-24, 11:31
Medlem
Parfym är för bögar.
Citera
2026-07-24, 11:32
Medlem
Bara för att du vill gå runt och lukta skit, tråkigt och neutralt så innebär det inte att andra vill det. /använder parfym, gillar feminina tjejer som vill lukta gott och också gör det.

Jag tänker det motsatta: blir alltid förvånad över folk som INTE använder parfym på dejter eller utekvällar osv. Då har man inte alla hästar hemma och vet inte alls vad som tilltalar
Citera
2026-07-24, 11:39
Medlem
Babbekillar brukar använda Axe och sprejar massor. De hänger inte här så du är ute ogjort väder.
Citera
2026-07-24, 11:39
Avstängd
Nope, det kommer inte ske. Det beror på att jag faktiskt gillar att använda parfymer, precis som jag gillar att se ut som att jag faktiskt försökt när jag väl går ut. Den jag får bäst respons på börjar med toppnoter av siciliansk citrus, citron, söt apelsin och bergamott. Efter en stund träder lavendel, rosmarin och damaskros fram från inget, innan den mjukt landar i en bas av sandelträ med en mix utav patchouli.

Det är lite skillnad på en välvald doft som passar till en själv än en halv sprayburk Axe under armarna innan man lämnar hemmet.

Tydligen går jag runt och doftar som ett kärleksbarn mellan Audrey Hepburn och Cary Grant. Så den får vara kvar i rotationen tillsammans med de andra dofterna jag brukar växla mellan.
Citera
2026-07-24, 11:41
Medlem
HBTKuks avatar
Jag använder endast parfymer vid undantagstillfällen. Har då sjyssta sorter, Prada, Burberry som är väldoftande.

Min kvinna använder inte parfyn, hon luktar så gott ändå. Jag med.
Citera
2026-07-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag använder endast parfymer vid undantagstillfällen. Har då sjyssta sorter, Prada, Burberry som är väldoftande.

Min kvinna använder inte parfyn, hon luktar så gott ändå. Jag med.

Fyfan skulle aldrig vilja ha en kvinna som aldrig använder parfym. Hur dåligt funtad är man då angående vad som är attraktivt eller inte? Usch
Citera
2026-07-24, 11:53
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Kör rakvatten istället!
Citera
2026-07-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Tyst nu! jjujju säger att allt vi män gör är för kvinnors skull. Och hon är faktiskt kvinna så hon borde veta varför män gör saker.

Edit: Missade att hon dessutom i TS har gjort sig till talesman för alla kvinnor. 'Vi vill inte..'.
Så alla kvinnor jag har träffat som har sagt att dom dofter jag har använt är trevliga och tilltalande är vad, inte kvinnor? Lögnare?
Lugn nu. Vad tanten inte vet är att hon ska va jävligt glad över lite för mycket parfymdoft när hon åker buss.
Urinläckage och allmänt otvättade underliv, sura armhålor och sällan tvättade kläder, är nog hyggligt mer frekvent än nåra fåfänga ungtuppar som inte lärt sig dosera parfymen de fick i julklapp.
Den naturliga huddoften hon efterfrågar hade varit Achmeds förhuds doft, om inte den överröstats av billig cologne.

jjujju kanske skulle chartra en egen buss ner till konsum, och då be James hänga upp en huddoftande doftgran under färden, om hon nu vill lajva lite överklass.
Citera
2026-07-24, 11:59
Medlem
Nej, killar måste sluta använda mycket av billigare parfymer. Lagom mycket av bra parfymer passar alla tillfällen - förutom vinprovningar!
Citera
2026-07-24, 11:59
Medlem
DrSpankels avatar
Spray, delay, walk away.

Man är ju psykopat om man sprayar med än en gång.

Det finns inget värre än folk som luktar parfym på avstånd.
Jag har haft kollegor som fått hela kontorsplanet att lukta eller som solkat ner konferensrum så att de behöver vädras ur.
Senast redigerad av DrSpankel 2026-07-24 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in