2026-07-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Frågan som jag fortsätter ställa mig i huvudet hela tiden efter varje inlägg med ny information som jag läser är...VARFÖR EN MOTORVÄG????

Det finns gott om industriområdetn och annat där det bjuds på raksträckor. Är det spänningen som lockar? Uppvisningen för andra?

Två dåliga omdömen på samma plats samma tid. Vet inte vad som lockade dra upp bilen i väldigt hög fart heller. Någon borde han ju ha kört om innan olyckan som som kanske har lite att tillgodo ge. Är väl sällan helt bilfritt där.
Senast redigerad av mrskylight 2026-07-23 kl. 22:19.
Citera
2026-07-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrskylight
Två dåliga omdömen på samma plats samma tid. Vet inte vad som lockade dra upp bilen i väldigt hög fart heller. Någon borde han ju ha kört om innan olyckan som som kanske har lite att tillgodo ge. Är väl sällan helt bilfritt där.

Är det fastlagt att bilen körde i 200km/h eller vad som skrivits i tråden? Om så är fallet är det sinnessjukt att han är på fri fot nu även om han fortfarande är misstänkt.

Vet inte varför jag är förvånad, läste senast om en käring som ansågs kört på ett farligt vis och på så vis orsakat en löpare i 30-års ålderns död och hon fick jag tror det var 20k i böter och inget fängelse.
Citera
2026-07-23, 23:03
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Ställer frågan till er som är i Lerum lite oftare. För min erfarenhet är att det i kranskommunerna kan vara lite laglöst när det gäller hastigheter och säkerhet osv.

Det var väl bara ett par år sedan snuten jagade nån ung kille i Lerum på trimmad moped, så han körde ihjäl sig.

(2021 tydligen)

(FB) Lerum: mopedist i dödskrasch - blev han jagad av polisen?
Citera
2026-07-24, 00:33
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Vad jag kan se på birthday/mrkoll är föräldrarna skiljda. Själva MC:n står skriven på vad jag uppfattar som fadern, men föraren själv är skriven på en annan adress, så jag gissar att han är skriven hos sin mamma.

Det har väl i och för sig ingen större betydelse, en god andel av alla barn i det här landet växer upp med föräldrar som separerat.

Hur som helst har du förstås rätt. Man kan inte låta en 16-årig pojke köra runt så här.
UR är mamman?

Pappan som stilar med hoj?
https://www.facebook.com/photo?fbid=10152200715483316&set=a.101522007155483 16

OT:
Hur fan blir man VA-ingenjör på Kungälvs kommun som ekonomiassistent?

Trodde först att pappan skrev om sonen innan jag såg datumet.
Den amerikanske motorcykelföraren och MotoGP-världsmästaren Nicky Hayden ("The Kentucky Kid") avled den 22 maj 2017 efter att ha blivit påkörd av en bil under en cykelträning i Italien fem dagar tidigare. Det officiella dödsfallet inträffade sent på kvällen den 22 maj (lokal tid), vilket i svensk tidszon och i media ofta rapporterades som att han somnade in den 23 maj
Senast redigerad av gofigur 2026-07-24 kl. 01:02.
Citera
2026-07-24, 08:30
Medlem
Det jag undrar är pethvärdena på alla inblandade
Är det höga pethvärden som ställt till det igen
R.I.P
Citera
2026-07-24, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Ställer frågan till er som är i Lerum lite oftare. För min erfarenhet är att det i kranskommunerna kan vara lite laglöst när det gäller hastigheter och säkerhet osv.

Det var väl bara ett par år sedan snuten jagade nån ung kille i Lerum på trimmad moped, så han körde ihjäl sig.

(2021 tydligen)

Det enda jag kan säga är att det är extremt mycket mopeder/moped-bilar i stenkullen/lerum och att större gäng samlas t ex vid macken i gråbo för att busköra.
Citera
2026-07-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Vad jag kan se på birthday/mrkoll är föräldrarna skiljda. Själva MC:n står skriven på vad jag uppfattar som fadern, men föraren själv är skriven på en annan adress, så jag gissar att han är skriven hos sin mamma.

Det har väl i och för sig ingen större betydelse, en god andel av alla barn i det här landet växer upp med föräldrar som separerat.

Hur som helst har du förstås rätt. Man kan inte låta en 16-årig pojke köra runt så här.

Skiljda? Vad baserar du det på? Att pojken är 16 år?
Citera
2026-07-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson

(2021 tydligen)

Efter den olyckan så får poliserna inte längre jaga mopeder. Det har resulterat i att mängder med unga killar kör trimmade mopeder, cross etc. De tycker det är "lugnt" - poliserna får ju ändå inte jaga dem så det är bara att dra. Var och varannan dag man ser galna körningar på bakhjulet på centrala gator och farliga omkörningar.
Citera
2026-07-24, 10:32
Medlem
Citat:
Är det fastlagt att bilen körde i 200km/h eller vad som skrivits i tråden? Om så är fallet är det sinnessjukt att han är på fri fot nu även om han fortfarande är misstänkt.

Vet inte varför jag är förvånad, läste senast om en käring som ansågs kört på ett farligt vis och på så vis orsakat en löpare i 30-års ålderns död och hon fick jag tror det var 20k i böter och inget fängelse.

200 km/h är vad killarna uppskattat. Igår kväll har en fotograf gjort ett instagraminlägg med foton, han skriver att "skadorna på bilen, avståndet till var mc´n bärgas samt var föraren troligtvis befinner sig ger ledtrådar om höga hastigheter".
fredrik_aremyr_foto heter han.
Citera
2026-07-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det här osar katt. Två unga män på MC som gör konster, kör på bakhjulet o.s.v. på trafikerad väg och filmar varandra, men allt är bilens fel?

Mje...

Jag blir gärna överbevisad om att allt var bilens fel, men lite mer information om vad som faktiskt hänt här är nog på sin plats.

Om nu allt är filmat blir det ju en smal sak.

Alltid upphinnades fel Altid.
Om
Citera
2026-07-24, 11:11
Medlem
Citat:

Jag som motorcyklist mer än + 40 år så är det mer än 90 % av fallen män från icke skidåkande nation som vill dra vid ett rödljus eller på motorvägen. Och i detta fall samma sak
Citera
2026-07-24, 11:21
Medlem
Är det förresten någon vet vad bilföraren tidigare är dömd för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in