2026-07-23, 20:06
Medlem
https://www.lerumstidning.se/nyheter/milton-16-ar-dog-i-olyckan-pa-e20-har-hedras-hans-minne.a12ea38f-89a2-486d-bba0-64d66f06205a
Citera
2026-07-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jaså? Det filmades? Du syftar inte på den andra mc-olyckan som skedde på Paralellvägen i Partille intill E20 igår? De som förolyckades då är ok.
Förolyckad = död, omkommen...så om de i Partille är ok, är de inte förolyckade.
Citera
2026-07-23, 20:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrskylight
Vållande till annans död i vilket fall. Hans handling att utsätta andra för fara och liv på ett medvetet sätt har gjort att en människa fått sätta livet till.

Hade han hållt 120-130 hade han troligen uppfattat MC killarna på avstånd och hunnit slå av på farten och kunnat köra om dem kontrollerat.
Verkar på infon som kommit fram i tråden att mc-killen vållade sin egen död.
Han körde på bakhjulet när olyckan skedde vilket innebär att han inte hade några synliga ljus. Det är beckmörkt på den sträckan mitt i natten så han var förmodligen helt osynlig för bilen tills den bara var nån meter ifrån honom.
Citera
2026-07-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Verkar på infon som kommit fram i tråden att mc-killen vållade sin egen död.
Han körde på bakhjulet när olyckan skedde vilket innebär att han inte hade några synliga ljus. Det är beckmörkt på den sträckan mitt i natten så han var förmodligen helt osynlig för bilen tills den bara var nån meter ifrån honom.

Återstår att se men nu var ju inte det en ensam förare utan fanns kompisar med bakljusen på som syntes och slumpen gjorde att någon råkade spelad in händelsen.
Citera
2026-07-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Var det en tvåfilig motorväg? Körde han i vänsterfil eller högerfil?

På bilder jag sett ifrån platsen så ser man bilen i vänsterfilen.
Citera
2026-07-23, 21:36
Medlem
Citat:
Återstår att se men nu var ju inte det en ensam förare utan fanns kompisar med bakljusen på som syntes och slumpen gjorde att någon råkade spelad in händelsen.

Två idioter på samma plats på samma tid så brukar sådana här saker inträffa.

Som hojåkare så är man extra utsatt, då måste man köra med insidan på huvudet...jag vet, har kört hoj sedan '96 och det har hänt mer än en gång att det varit nära utan att jag för den delen varit ute och "lekt", finns bättre platser för det än på större vägar där det finns idiot-bilförare.
Citera
2026-07-23, 21:48
Medlem
Citat:

Av vad som framkommit så fanns EN kompis med på annan MC, men kompisen körde i höger fil, den nu avlidne körde i "mitten av vägen" (på mittlinjen...?).

Så bilen kan ju ha sett en MC i högerfil och kört på i hög fart i vänsterfilen i tron att det var fritt fram där.
Citera
2026-07-23, 21:54
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Det var ingen slump, det skulle filmas när det "stuntades"

Citat:
Av vad som framkommit så fanns EN kompis med på annan MC, men kompisen körde i höger fil, den nu avlidne körde i "mitten av vägen" (på mittlinjen...?).

Så bilen kan ju ha sett en MC i högerfil och kört på i hög fart i vänsterfilen i tron att det var fritt fram där.

Som jag förstått det filmades det (även?) från stillastående vid sidan av vägen.
Citera
2026-07-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Som jag förstått det filmades det (även?) från stillastående vid sidan av vägen.

Det är mer än jag vet. Hur har du fått reda på det?

Innebär det att människor + motorcyklar stått parkerade i vägrenen på E20? Eller var det fotgängare som stod vid E20 och filmade?
Citera
2026-07-23, 22:04
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Det är mer än jag vet. Hur har du fått reda på det?

Innebär det att människor + motorcyklar stått parkerade i vägrenen på E20? Eller var det fotgängare som stod vid E20 och filmade?

Det är inget jag tar gift på, men killen som stod bredvid och filmade ska även ha burit bort M från vägen så att han inte skulle bli påkörd av fler bilar. Jag kan inte skriva så mycket mer än så utan att outa både mig och andra. Källan är pålitlig dock
Citera
2026-07-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det är inget jag tar gift på, men killen som stod bredvid och filmade ska även ha burit bort M från vägen så att han inte skulle bli påkörd av fler bilar. Jag kan inte skriva så mycket mer än så utan att outa både mig och andra. Källan är pålitlig dock

Frågan som jag fortsätter ställa mig i huvudet hela tiden efter varje inlägg med ny information som jag läser är...VARFÖR EN MOTORVÄG????

Det finns gott om industriområdetn och annat där det bjuds på raksträckor. Är det spänningen som lockar? Uppvisningen för andra?
Citera
2026-07-23, 22:12
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Frågan som jag fortsätter ställa mig i huvudet hela tiden efter varje inlägg med ny information som jag läser är...VARFÖR EN MOTORVÄG????

Det finns gott om industriområdetn och annat där det bjuds på raksträckor. Är det spänningen som lockar? Uppvisningen för andra?

Troligen bägge delarna, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in