2026-07-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Tomatsås på bröd (pizza) motverkar också skörbjugg. Men det är ju en björntjänst att låta barnet välja själv i den åldern och att inte inkorporera mer protein i hans diet. Likaså en björntjänst att som läsare rida ut till försvar av dåliga vanor. Förstår inte varför det inte räcker med att Sandra själv bemöter en kommentar utan att en handfull trogna lakejer ger sig in med ekon. Påminner om de där osympatiska tjejerna med snedtofs i Ebba & Didrik som hela tiden sa ”ja preciiis” när deras ledare sa något.

Sandra, Elsa etc ÄR väl de tjejerna, även om de är vuxna.
Citera
2026-07-22, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Sandra, Elsa etc ÄR väl de tjejerna, även om de är vuxna.

Ledartjejen på mellanstadiet? Ligger nog något i det ja.
Citera
2026-07-22, 16:30
Medlem
Från dagens inlägg:

Citat:
Jag hade inte frisörtid förrän nio. Var där en timme tidigare, satte mig på ett café intill och jobbade.
Jag vill poängtera att detta är en lika stor del av mitt liv, om någon tycker att det ser så somrigt och härligt och chill ut. Jag jobbar i exakt alla mellanrum, morgnar och kvällar.

Vart vill hon komma med denna defensiva kommentar? Förstår hon verkligen inte själv att det ÄR somrigt och härligt och chill att jobba en timme på ett café innan man ägnar hela resten av dagen åt ett frisörbesök? Jag tror absolut att Sandra jobbar, men det är sjukt att hon vägrar inse eller erkänna sin extremt privilegierade position.
Citera
2026-07-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaredan
Från dagens inlägg:

Vart vill hon komma med denna defensiva kommentar? Förstår hon verkligen inte själv att det ÄR somrigt och härligt och chill att jobba en timme på ett café innan man ägnar hela resten av dagen åt ett frisörbesök? Jag tror absolut att Sandra jobbar, men det är sjukt att hon vägrar inse eller erkänna sin extremt privilegierade position.

Sandra har tur som kan jobba med sin hobby, som hon inte ens är särskilt bra på. Konstigt efter alla tusentals timmar hon måste lagt ned.
Citera
2026-07-22, 20:29
Medlem
Väldigt roligt uttryckt det här med att "jobba i alla mellanrum" som om det skulle göra hennes liv dåligt/tråkigt.
Det låter snarare som en ren lyx att klara sitt jobb på några 45 minuter här och där, och sen ägna resten av dagen åt shopping, frisör, museum och annat kul. Men jag antar att hon räknar in alla roliga saker som jobb också eftersom det är content till jobbet. Dessutom beskrev hon för bara någon vecka sedan att hon ägnar timmar varje kväll åt att skrolla shoppingsajter, men även det kanske är jobb?
Citera
2026-07-22, 21:13
Medlem
Hahahahah! Arbetsnarkomanen Beijer. Måtte hon få semester snart 😂
Citera
2026-07-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Dessutom beskrev hon för bara någon vecka sedan att hon ägnar timmar varje kväll åt att skrolla shoppingsajter, men även det kanske är jobb?

Ja eftersom det leder till ”10 FINA SAKER I BUTIK JUST NU”-inlägg så tänker hon nog att det är jobb.
Citera
2026-07-23, 21:48
Medlem
Tycker ni att hennes bokrecensioner är bra? Känns som att de alltid fokuserar mer på henne själv än på boken, kan hon inte släppa sitt eget liv och gå in mer i språk och analys? Kul även att hon i dagens recension jämför den med boken Bara till naveln hon läste, och säger att båda är ironiska. Men hon fattade ju inte att den boken var det så det är en efterkonstruktion haha

EDIT: Sjukt även när hon skrev att hon recenserar alla böcker hon läser. Läser hon så lite???
Citera
2026-07-24, 07:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Tycker ni att hennes bokrecensioner är bra? Känns som att de alltid fokuserar mer på henne själv än på boken, kan hon inte släppa sitt eget liv och gå in mer i språk och analys? Kul även att hon i dagens recension jämför den med boken Bara till naveln hon läste, och säger att båda är ironiska. Men hon fattade ju inte att den boken var det så det är en efterkonstruktion haha

EDIT: Sjukt även när hon skrev att hon recenserar alla böcker hon läser. Läser hon så lite???

Nej jag tycker att de är värdelösa. De säger sällan någonting om boken och jag upplever dessutom ofta att hon missuppfattat boken. Jag tror att hon läser bra och snabbt, men att hon helt enkelt saknar djup och större förståelse. Därför är även hennes egna böcker tämligen platta och grunda.
Citera
2026-07-24, 07:52
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beekeepers
Hahahahah! Arbetsnarkomanen Beijer. Måtte hon få semester snart 😂

Skrattade lite åt detta. Fattar inte hur hon kan va så missnöjd, hon verkar ha en underbar sommar med sin familj så det är synd att hon bara verkar uppskatta det när hon dricker vin med sina fjortispolare.
Citera
2026-07-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nej jag tycker att de är värdelösa. De säger sällan någonting om boken och jag upplever dessutom ofta att hon missuppfattat boken. Jag tror att hon läser bra och snabbt, men att hon helt enkelt saknar djup och större förståelse. Därför är även hennes egna böcker tämligen platta och grunda.

Håller med, hon känns som en ytlig läsare som inte fattar! Undrar verkligen hur hennes vuxenroman kommer bli. Jag tyckte det var märkligt att hon skrev i bloggen att hon skickat till förlag innan hon fått svar, det där är ju galet skört och tror inte hon hade velat skriva att hon blivit refuserad. Men kanske tar hon för givet att hon pga sitt namn och plattform kommer få ge ut vad hon vill, vilket väl tyvärr också är sant (minns den här krönikan https://www.aftonbladet.se/kultur/a/Jbpo4R/sandra-beijers-tjejdikter-ar-platta-och-ointressant ). Men på samma sätt tycker jag det är märkligt, om än bjussigt, att hon skriver att hon tvivlar på om hennes manus ens är nåt och att det känns dåligt. VET hon att hon sitter på en guldklimp som hon kan presentera med ett ta-da sen och täppa igen truten på alla tvivlare? Eller är hon ärlig med sina tvivel på om det ens är nåt?
Citera
2026-07-24, 09:14
Medlem
”Barnen var sugna på bullar så jag värmde några kardemummabullar från Bosarve som vi åt.”

Hur kan det vara viktigt att skriva vart bullen kommer ifrån? Vem bryr sig?

Oj, förlåt skrev i fel tråd. Kan inte redigera bort det. Sorry guys. Sudda bara.
Senast redigerad av Trash-Panda84 2026-07-24 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in