2026-07-16, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Diskusbaljus
För rätt många?

Vet inte vad du svarar på här.
Citera
2026-07-17, 09:42
Avslutad
Det här med kostcirkeln är inget hon brinner för. Barn behöver mer än mjölmat och pommes frites.
Citera
2026-07-17, 16:06
Medlem
mis-shapess avatar
Barnet verkar ha "selektiv ätstörning", ARFID. Hoppas han får i sig protein osv på något sätt!
Citera
2026-07-17, 17:07
Medlem
Ja alltså man kan ju gömma grönsaker, bönor och kikärtor i typ en pastasås.
Citera
2026-07-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mis-shapes
Barnet verkar ha "selektiv ätstörning", ARFID. Hoppas han får i sig protein osv på något sätt!
Nej det tror jag inte, det är de vuxna som vant honom vid den där maten. Det är för de går på restaurang stup i ett. Det finns inte så många alternativ för barn i den åldern utöver pommes. Barn i den åldern gillar mat på IKEA så som fiskpanetter, köttbullar, pannkakor osv…
Citera
2026-07-17, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Nej det tror jag inte, det är de vuxna som vant honom vid den där maten. Det är för de går på restaurang stup i ett. Det finns inte så många alternativ för barn i den åldern utöver pommes. Barn i den åldern gillar mat på IKEA så som fiskpanetter, köttbullar, pannkakor osv…

Mina barn har ätit svensk och fransk husman sedan de var gamla nog att tugga och svälja. De äter inte skräp eftersom vi inte möjliggjort det för dem. Det handlar om uppfostran.
Citera
2026-07-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Mina barn har ätit svensk och fransk husman sedan de var gamla nog att tugga och svälja. De äter inte skräp eftersom vi inte möjliggjort det för dem. Det handlar om uppfostran.
Ja, och då är det inte fråga om ARFID. Vi var alltid erbjudit husmanskost till barnen och ett av barnen är kräset och har alltid varit. Men han uppmanas alltid att smaka först. På restaurang tar vi såklart det säkra kortet pga ekonomiska skäl (men vi kan också dela mat och då får han testa det vi andra äter).
Citera
2026-07-20, 21:30
Medlem
Apropå ingenting: tror ni, som jag, att Sandras drömdagbok på Threads (och tidigare Twitter) är rejält vässad, kanske rentav fake?
Citera
2026-07-21, 07:31
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Apropå ingenting: tror ni, som jag, att Sandras drömdagbok på Threads (och tidigare Twitter) är rejält vässad, kanske rentav fake?

Ja. Hon lägger även med kändisar hela tiden i hopp om att få kontakt med dem.
Citera
2026-07-21, 12:48
Medlem
“Detta inlägg är skrivet tillsammans med min kille, eftersom jag annars inte vetat hur han gjort.”

Haha tror ni B fick betalt av Sandra Beijer AB för inlägget? Dom är så sysslolösa att dom säkert tänker på denna skrivövning (han lagade korv igen) som ett ”jobb”.
Citera
2026-07-22, 07:00
Medlem
kaktusplastiks avatar
Ur kommentarerna:

Citat:
J
Äter Didrik bara pizza, pasta och pommes? :/

SANDRA BEIJERJ
Bland annat! Han gillar även fried rice, bär, äpplen, nektariner och korv. Och hamburgare! Och once in a blue moon smakar han på något mer. En klassisk fyraåring och det är inga konstigheter och inget att göra en :/ för. Jag tror inte på att tvinga barn i mat och så länge man som vuxen äter många olika saker och visar att det finns så kommer även barnet våga och vilja tids nog.

Tur att det var lite frukt och bär där i alla fall så kanske han håller sig från skörbjugg.
Citera
2026-07-22, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Ur kommentarerna:

Tur att det var lite frukt och bär där i alla fall så kanske han håller sig från skörbjugg.

Tomatsås på bröd (pizza) motverkar också skörbjugg. Men det är ju en björntjänst att låta barnet välja själv i den åldern och att inte inkorporera mer protein i hans diet. Likaså en björntjänst att som läsare rida ut till försvar av dåliga vanor. Förstår inte varför det inte räcker med att Sandra själv bemöter en kommentar utan att en handfull trogna lakejer ger sig in med ekon. Påminner om de där osympatiska tjejerna med snedtofs i Ebba & Didrik som hela tiden sa ”ja preciiis” när deras ledare sa något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in