2026-07-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du verkar lida av samma störning som Quantum att du dessutom drar fram Sebastian Larsson i samma anda som Fischer och Guidetti bekräftar bara att du är en idiot….

Jag är fullständigt övertygad om att vi vinner allsvenskan igen innan ni gör det vågar du sätta emot?
Du var också övertygad om att Paulos skulle misslyckas i Bajen.

Älskar att vi går för ~20-åringar som redan levererat på hög nivå i allsvenskan. Både Paulos & Lind har visat sig vara lyckade värvningar hittills och jag tror inte Boudri kommer bli ett undantag.
Citera
2026-07-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du verkar lida av samma störning som Quantum att du dessutom drar fram Sebastian Larsson i samma anda som Fischer och Guidetti bekräftar bara att du är en idiot….

Jag är fullständigt övertygad om att vi vinner allsvenskan igen innan ni gör det vågar du sätta emot?

Men ditt CP.. det handlar inte om ifall Larsson var bra eller inte, han var riktigt bra, Guidetti och Fischer var fiaskon. Poängen är att ni älskar att dumpa hela spargrisen på någon 30+ profilvärvning likt dom jag tog upp.. man kan få sportslig utväxling av det men pengarna kommer du aldrig få igen. Bajen la stora pengar på Berisha och Mikkelsen, ingen av dessa flög. Trots det lyckades man sälja iväg dessa för betydligt mer pengar än man betalat för dom. Är övertygad om att Bajen kommer gå plus på Abraham, Lind och Boudri
Senast redigerad av Knasen2k 2026-07-23 kl. 11:10.
Citera
2026-07-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Men ditt CP.. det handlar inte om ifall Larsson var bra eller inte, han var riktigt bra, Guidetti och Fischer var fiaskon. Poängen är att ni älskar att dumpa hela spargrisen på någon 30+ profilvärvning likt dom jag tog upp.. man kan få sportslig utväxling av det men pengarna kommer du aldrig få igen. Bajen la stora pengar på Berisha och Mikkelsen, ingen av dessa flög. Trots det lyckades man sälja iväg dessa för betydligt mer pengar än man betalat för dom. Är övertygad om att Bajen kommer gå plus på Abraham, Lind och Boudri
Ja, i alla fall bra chans att det blir så.
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Jag ser INTE Boudri som Besaras framtida ersättare rakt av, eftersom de har så olika spelstil. Boudri liknar mer hur Lahdo spelade som indragen VY, fast backade ner till 8a-position där han satte fart som Boudri gör. Då spelades det som med TVÅ 10or.
Nu såg jag i en Youtubekortis att Rydström säger ungefär samma sak om Boudri som jag sa bortsett från inget nämnande att Lahdo hade sådan roll.
Citera
2026-07-23, 13:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Får ursäkta om jag stör mitt i allt Boudri-runkande, men har någon hört nått om varför han verkade sitta fast längst in i frysboxen i MLS? Inte direkt en liga av högsta klass..
Citera
2026-07-23, 13:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Får ursäkta om jag stör mitt i allt Boudri-runkande, men har någon hört nått om varför han verkade sitta fast längst in i frysboxen i MLS? Inte direkt en liga av högsta klass..
Väldigt märkligt. Av det jag läst på twitter så verkar LA supportrarna överraskade och sura på att laget hela tiden prioriterat äldre spelare (främst Tillman).
Finns klipp ute på hans prestationer i debuten och några andra matcher, och Boudri är rätt dominant där. Så det var inte riktigt så att han aldrig kom igång.
Citera
2026-07-23, 13:54
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Du skämtar? Vi tar in en spelare som gjort 80+ matcher (om än en hel del inhopp) i Ligue 1 under 4 år, är norsk och 25 år gammal och du tänker "lat kompisrekrytering"? Jag vågar sticka ut hakan och säga att ingen allsvensk klubb under 2020-talet värvat en spelare i den åldern med de meriterna. Därmed inte sagt att han kommer vara bäst i serien, men jag tror att det är en riktigt fin värvning.
Skämtar du? Läs mitt inlägg igen och kolla vem jag citerade.
Citera
2026-07-23, 15:13
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Väldigt märkligt. Av det jag läst på twitter så verkar LA supportrarna överraskade och sura på att laget hela tiden prioriterat äldre spelare (främst Tillman).
Finns klipp ute på hans prestationer i debuten och några andra matcher, och Boudri är rätt dominant där. Så det var inte riktigt så att han aldrig kom igång.
Shit, han dominerade mot Real Espana från Honduras men fick ändå sitta bänk i ligan. Helknasigt.
Citera
2026-07-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Fast Hammarby kan ju betala Boudripengar t ex med VFKn på Toure
och det verkar bli VFKpengar till Hammarby på ytterligare 2-3 nu, alltså säljinkomster utan att behöva sälja någon i truppen.

Hammarby har det så bra ställt att man under senare år tackat Nej till bud på en nivå som flera allsvenska klubbar skulle jubla över. På spelare som är kvar alltså...
Fast det kommer nog att bli försäljning(ar) från förstaelvan inom något år. Några verkar börja vilja prova på högre liganivå.

Oavsett budnivå är det ju också klokt att tacka ja till försäljningar utan att krama ut det allra sista för annars är det ju svårt att attrahera nya tex att en spelare som är tänkt att ersätta en annan hamnar på reservbänken för att den första är kvar "för länge".

Det är en balansgång och jag är inte särskilt sur över Boudri per se - även om jag hellre sett att han fortsatt utomlands förstås.

Lag kan inte bara värva med vidarefsg potential det behövs tycker jag också stabila spelare av god allsvensk klass i truppen som är strax under säg 30 när de kommer ibland tenderar det att bli för ungt eller gammalt tänk så mycket nytta MFF haft av AC under hans karriär. Anders Svensson på sin tid i Elfsborg Sebastian Larsson i AIK. Sådana spelare hjälper säkert till att sälja in klubben också.
Citera
2026-07-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Han var där kort tid. Först var han ny, få inhopp,
sedan skadad
och korta tiden efter skadan, några minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Oavsett budnivå är det ju också klokt att tacka ja till försäljningar utan att krama ut det allra sista för annars är det ju svårt att attrahera nya tex att en spelare som är tänkt att ersätta en annan hamnar på reservbänken för att den första är kvar "för länge".

Det är en balansgång och jag är inte särskilt sur över Boudri per se - även om jag hellre sett att han fortsatt utomlands förstås.

Lag kan inte bara värva med vidarefsg potential det behövs tycker jag också stabila spelare av god allsvensk klass i truppen som är strax under säg 30 när de kommer ibland tenderar det att bli för ungt eller gammalt tänk så mycket nytta MFF haft av AC under hans karriär. Anders Svensson på sin tid i Elfsborg Sebastian Larsson i AIK. Sådana spelare hjälper säkert till att sälja in klubben också.
Ja. Hammarby har sedan några år olika klassificeringar som alla spelare är tänkt att passa in i minst en av.
Värde =Unga, kan bli sålda med vinst
Nyckelspelare (eller vad de kallas) = Får vara äldre och kosta.
Trupp = Backupspelare. Tycker det är ok at vara det. Lägre löner.

Det gjordes ett undantag för Vasic. Han kostade nog inte mycket varken att få eller i lön, en billig "lottsedel" p g a ålder, lång skada men möjlig skyttekung igen. Vet inte vad som sas internt innan han valde Hammarby. Det sas något officiellt om att man räknade med att han även skulle bli någon slags mentor för de unga. Det är mycket möjligt att han räknade med att han skulle få mycket mer speltid, eftersom Abraham var inte så bra vid Vasics övergång, men kom igång bra under tiden Vasic fortfarande återhämtade sig efter skadan.
Citera
2026-07-23, 21:18
Medlem
eternussermos avatar
Solnalaget förbereder en transferbomb, Samed Bazdar kan värvas från spanska tredjeligan. Förväntas inbringa 33 miljoner för den säljande klubben från Zaragoza. Han har bland annat spelat för Bosnien och Herzegovina och loggat en halvtimme i VM.
Citera
2026-07-23, 23:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Det där är demonstrativt falskt. RoddBull gjorde ingen vinst på varesig Berisha eller Mikkelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Solnalaget förbereder en transferbomb, Samed Bazdar kan värvas från spanska tredjeligan. Förväntas inbringa 33 miljoner för den säljande klubben från Zaragoza. Han har bland annat spelat för Bosnien och Herzegovina och loggat en halvtimme i VM.
Aldrig.
Citera
2026-07-23, 23:21
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Benkovic är en signatur ifrån en comeback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in