Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Får ursäkta om jag stör mitt i allt Boudri-runkande, men har någon hört nått om varför han verkade sitta fast längst in i frysboxen i MLS? Inte direkt en liga av högsta klass..
Han var där kort tid. Först var han ny, få inhopp,
sedan skadad
och korta tiden efter skadan, några minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
gnirfengnorfen
Oavsett budnivå är det ju också klokt att tacka ja till försäljningar utan att krama ut det allra sista för annars är det ju svårt att attrahera nya tex att en spelare som är tänkt att ersätta en annan hamnar på reservbänken för att den första är kvar "för länge".
Det är en balansgång och jag är inte särskilt sur över Boudri per se - även om jag hellre sett att han fortsatt utomlands förstås.
Lag kan inte bara värva med vidarefsg potential det behövs tycker jag också stabila spelare av god allsvensk klass i truppen som är strax under säg 30 när de kommer ibland tenderar det att bli för ungt eller gammalt tänk så mycket nytta MFF haft av AC under hans karriär. Anders Svensson på sin tid i Elfsborg Sebastian Larsson i AIK. Sådana spelare hjälper säkert till att sälja in klubben också.
Ja. Hammarby har sedan några år olika klassificeringar som alla spelare är tänkt att passa in i minst en av.
Värde =Unga, kan bli sålda med vinst
Nyckelspelare (eller vad de kallas) = Får vara äldre och kosta.
Trupp = Backupspelare. Tycker det är ok at vara det. Lägre löner.
Det gjordes ett undantag för Vasic. Han kostade nog inte mycket varken att få eller i lön, en billig "lottsedel" p g a ålder, lång skada men möjlig skyttekung igen. Vet inte vad som sas internt innan han valde Hammarby. Det sas något officiellt om att man räknade med att han även skulle bli någon slags mentor för de unga. Det är mycket möjligt att han räknade med att han skulle få mycket mer speltid, eftersom Abraham var inte så bra vid Vasics övergång, men kom igång bra under tiden Vasic fortfarande återhämtade sig efter skadan.