2026-07-23, 21:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag säger inte att det inte var en konspiration, men du kan väl inte tro att det gick till på det sättet, så komplicerat och så många inblandade?

Varför kan det inte bara vara en skytt och ett fåtal inblandade som är betald av TPUSA eller israel elker nån annan organisation?
Därför att bevisningen säger annat.

Citat:
Tycker du att det blir mer troligt att det är en konspiration ju mer komplicerat det är?
Nej? Hurså?
Citera
2026-07-23, 21:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det där med pinnen, JAB's kroppshållning, vs Charlie Kirks, ja, det är det jag försökt förklara här i tråden. Du är en av de som också har sett skillnaden i kroppshållning.
Nej, jag får verkligen inte ihop det JAB påstår med det jag ser. Sen att batteriet bara skulle göra ett ytligt sår som ono påstår - det rimmar också illa med det jag ser. Jag ser blod som formligen väller ut ur såret på ett sätt som jag aldrig varit med om vid ett ytligt sår på halsen. Ytliga sår på halsen är det man får när man rakar sig illa och det ser ut så.
Citera
2026-07-23, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det där med pinnen, JAB's kroppshållning, vs Charlie Kirks, ja, det är det jag försökt förklara här i tråden. Du är en av de som också har sett skillnaden i kroppshållning.
Och jag har försökt förklara för dig att mikrofonen först flyger ut en bit från kroppen och att kretskort och batteri (och kretskort) flyger ut till vänster anatomiskt.

Dvs, du måste bevisa att det inte var 'fritt fram' för batteri (och kretskort) om du vill hävda det. Inte bara säga det.
Citera
2026-07-23, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej, jag får verkligen inte ihop det JAB påstår med det jag ser. Sen att batteriet bara skulle göra ett ytligt sår som ono påstår - det rimmar också illa med det jag ser. Jag ser blod som formligen väller ut ur såret på ett sätt som jag aldrig varit med om vid ett ytligt sår på halsen. Ytliga sår på halsen är det man får när man rakar sig illa och det ser ut så.
Igen, jag skrev, ytligt men tillräckligt djupt för att orsakar de skador som går att observera.
Citera
2026-07-23, 21:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen, jag skrev, ytligt men tillräckligt djupt för att orsakar de skador som går att observera.
Ytligt men djupt? Oooookej.
Citera
2026-07-23, 22:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"han dödades av att hans sladdlösa mikrofon hade en riktad sprängladdning"

Bevis? Chain of custody?
Bevisen finns på Brays hemsida i form av publikt tillgängliga videoinspelningar av förloppet. Osäker på hur du menar att dessa videor ska förväntas ha en "chain of custody", om du inte menar att de är manipulerade i något syfte innan de publicerades.

Menar du det?

Citat:
" detonerades av ljudet från den Mach cone"

Bevis? Chain of custody?
Ljudet av en gevärskulas Mach cone finns registrerat i samtliga tillgängliga videor. Igen, förklara varför du vill se "chain of custody" på respektive video.

Citat:
"som träffade en låda med ballistisk gelatin"

Bevis? Chain of custody?
Ett karaktäristiskt ljud som Bray menar endast kan förklaras med en gevärskula som träffar ballistisk gel.

Citat:
Nu får vi se om du kan göra det du kräver av alla andra.
Bevisen finns redogjorda för open source på Brays hemsida. Rubbet går att ladda ner och därpå verifieras/falsifieras av var och en som känner sig hugad.

Igen, om du menar att videoinspelningarna saknar "chain of custody" så måste du förklara varför en sådan behövs i just det här fallet.
- Samtliga videor är fritt att ladda ner från nätet.

- Samtliga videor visar samma sak i synk, men från olika platser på området.
Citera
2026-07-23, 22:05
Avstängd
Citat:
Ytligt men djupt? Oooookej.
Fel. Ytligt, men tillräckligt djupt.

Försök för fan att citera korrekt nästa gång.
Citera
2026-07-23, 22:08
Medlem
Citat:
Och jag har försökt förklara för dig att mikrofonen först flyger ut en bit från kroppen och att kretskort och batteri (och kretskort) flyger ut till vänster anatomiskt.

Dvs, du måste bevisa att det inte var 'fritt fram' för batteri (och kretskort) om du vill hävda det. Inte bara säga det.
"först flyger ut" är inte den teorin bara ett par dagar gammal? Om ens det.

Ni får gärna bevisa hur det är möjligt att 2 krafter, 90 grader mot varandra, varav den ena kan skjuta iväg ett batteri med den farten att den penetrerar halsen och samtidigt i samma riktning ett kretskort, som inte har sprängts sönder. Den andra skulle vara "förladdningen" och "shaped charge"
Medan motstående kraft till dessa två 90gradare, inte märks.
Snarare så att magneten följer med mot halsen.

Sedan så är det där med hur "batteriet" träffar halsen.
Ändrar den plötsligt riktning, precis innan den tränger in i halsen?
För det som träffar Charlie Kirks hals, kommer inte från den riktningen Jon Aaron Bray visar med sin pinne.
Om det kommit från den riktningen som JAB säger och visar, med den hastighet som krävs att tränga in i halsen, då hade det synts vid sidan av halsen. I den riktning som "batteriet" hade.
Citera
2026-07-23, 22:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fel. Ytligt, men tillräckligt djupt.

Försök för fan att citera korrekt nästa gång.

Sluta fåna dig - förut skrev du att Bray påstod att halshuden skulle vara tunn som på ögonlocken när den i själva verket är 2-4 ggr så tjock och halsådrorba dessutom ligger 1-2 cm djupare in, under hud, underhudsfett och muskulatur.
Citera
2026-07-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ett karaktäristiskt ljud som Bray menar endast kan förklaras med en gevärskula som träffar ballistisk gel.
Tänk om Jon Aaron Bray tagit fel på frekvensen ljudet har när det träffar en människa?
Och att JAB faktist bevisar att kulan träffade Charlie.
Tänkt på det?
Citera
2026-07-23, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du kan ”försöka förklara” vad fan du vill, men eftersom du uppenbarligen inte kan förklara vare sig hur laddningen skulle få plats i mikrofonen eller varför den skulle skjutit iväg batteriet och kretskortet åt samma håll trots att du påstår att laddningen var bredvid batteriet men under kretskortet - ja, då betyder ju dina försök ingenting..
Citera
2026-07-23, 22:16
Avstängd
Citat:
Ja, mycket konstigt.
Sen har jag inte riktigt förstått var det är CK bar myggan.

Mikrofonens Mag-clip är synligt på T-shirten en bit nedanför hans höger nyckelben i nästan samtliga tillgängliga videor av CK från eventet. Det syns även hur mikrofonen är ställd mer eller mindre på högkant i sekvenserna, samt att CK vid minst ett tillfälle kan ses titta ner mot mikrofonen när han 'rätar upp' den i ca 90 grader mot kroppen (förmodligen med instruktioner av ljudtekniker).

Att det var just en Røde Wireless Pro vet vi för att dess två karaktäristiska cases syns placerade på bordet framför CK. Setet innehåller två receivers (RX) och en transmitter (TX) där den senare var fäst på insidan av CKs T-shirt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in