2026-07-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Skulle du kunna beskriva åt mig, åt vilket håll Wireless Pro's framsida, den med den stora Ø pekar åt?
Jag skulle vara tacksam för detta.
Det trodde jag hade framgått?

Batteri och kretskort kastas ut till anatomiskt vänster i samband med att framsidan sprängs (Q) bort.

Jag kommunicerade tidigare i dag med Røde International som på min fråga svarade att transmitterns (TX) framsida alltid har bestått av "Corning Gorilla Glass" av i princip samma typ som diverse mobiltelefoner använder.

Svagare än (spänne/dubbel) hårdplast på mikrofonens baksida.

Igen, enligt Bray så sprängdes framsida och kortsidor (enkel hårdplast) bort, men inte den del av baksidan som magnet och spänne är fäst i. Vilket förklarar varför magneten på T-shirtens utsida fortfarande sitter kvar efter sprängningen.
Citera
2026-07-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det trodde jag hade framgått?

Batteri och kretskort kastas ut till anatomiskt vänster i samband med att framsidan sprängs (Q) bort.

Jag kommunicerade tidigare i dag med Røde International som på min fråga svarade att transmitterns (TX) framsida alltid har bestått av "Corning Gorilla Glass" av i princip samma typ som diverse mobiltelefoner använder.

Svagare än (spänne/dubbel) hårdplast på mikrofonens baksida.

Igen, enligt Bray så sprängdes framsida och kortsidor (enkel hårdplast) bort, men inte den del av baksidan som magnet och spänne är fäst i. Vilket förklarar varför magneten på T-shirtens utsida fortfarande sitter kvar efter sprängningen.

Så du menar att batteriet och kretskortet, kastas rakt ut genom Ø "Corning Gorilla Glass", rakt mot Charlie Kirks hals?
Citera
2026-07-06, 23:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur tänkte attentatsmännen när de - enligt din och Brays teori - bestämde sig för att det var lämpligt att rikta laddningen mot en kortsida? I 99% av fallen borde ju det resulterat i att laddningen sköts iväg åt sidan, parallellt med kroppen - det kan ju inte vara ofta som kortsidan riktas in mot kroppen ens om man är på jitterbugskurs

Du får gärna svara på frågorna du redan fått också - t.ex här: (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Konstigt att du ifrågasätter detta, men samtidigt accepterar att Building 7 föll som ett korthus utan att ha träffats av ett flygplan.
Citera
2026-07-06, 23:53
Medlem
Citat:
Detonationsvågen hade fått t-tröjan att flytta sig bort från där det exploderar,
Tröjan flyttar sig just där mikrofonen är placerad. Och på en mängd andra ställen som är omöjligt att förena med en gevärskula som träffar halsen.

Omöjligt.

Citat:
om t-shirten ens varit hel efter det.
Igen, merparten av sprängladdningens energi som inte skickas in med jeten i kroppen sprids ut i en halvsfär åt andra sidan = ingen rekyl från jeten eftersom den i princip består av luft/plasma.

Som sagt, det är en mycket liten sprängladdning med liten energiutveckling. Det som gör den dödlig är laddningens 'shape' i ena änden.

Citat:
Magneten hade flygit all sin väg.
Hur vet du det?

Citat:
Røde skulle ha splittrats i småbitar,
Vilket den gör med undantag för den del av baksidan där spänne och magnet finns.

Citat:
inklusive kretskortet.
Hur vet du det?

Citat:
Bara mycket kortfattat.
Det kan man lugnt säga....och lite lagom kryptiskt i vanlig ordning.

Citat:
Nej, mikrofonen är inte ställd på högkant.
Då länkar du till en videosekvens där det syns att den inte gör det. Helst precis innan mikrofonen exploderar.

Citat:
Och absolut inte någon kortsida som skulle varit mot hjärtat.
Kortsidan är riktad 90 grader in mot kroppen i höjd med övre höger bröstkorg. Det räcker för att slå ut både lungor, hjärnstam och hjärta på bråkdelen av en sekund. Även om den nu inte var riktad direkt mot hjärtat (eller hjärnstam)

Citat:
Du kan fråga JA Bray att ha axlarna normalt och sedan visa sin teori med sin stav.
CK sitter framåtlutad med axlarna framåt. Precis som Bray visar med metallstaven. Men fint att du nu åtminstone tycks ha lämnat ditt påstående om "60 graders avvikelse" bakom dig.

Alltid något.

Citat:
Så du vill att jag ska beskriva en händelse som inte ens har ägt rum, med batteriet och kretskortet?

Kragen? det har förklarats.
Nej. Dina förslag så här långt:
1. Det är halsbandet som orsakar övre vänster T-shirt att kastas upp i höjd med vänster öra. Nej.

2. Det är kulans "aerodynamiska dynamik" som liksom 'suger up' T-shirten i höjd med örat. Nej.
Hade du något annat här?

Citat:
Bara att se hur magneten rör sig också.
Ja?

Citat:
Du får timingen lite fel, det var då han träffades i halsen, inte innan.
Det rektangulära hålet finns inte där när övre vänster T-shirt kastas upp i höjd med örat. Men det finns där när T-shirten återfår sin ursprungliga form.
Senast redigerad av onopono 2026-07-07 kl. 00:05.
Citera
2026-07-06, 23:57
Medlem
Citat:
Tröjan flyttar sig just där mikrofonen är placerad. Och på en mängd andra ställen som är omöjligt att förena med en gevärskula som träffar halsen.

Omöjligt.

Igen, merparten av sprängladdningens energi som inte skickas in med jeten i kroppen sprids ut i en halvsfär åt andra sidan = ingen rekyl från jeten eftersom den i princip består av luft/plasma.

Som sagt, det är en mycket liten sprängladdning med liten energiutveckling. Det som gör den dödlig är laddningens 'shape' i en änden.

Hur vet du det?

Vilket den gör med undantag för den del av baksidan där spänne och magnet finns.

Hur vet du det?

Det kan man lugnt säga....och lite lagom kryptiskt i vanlig ordning.

Då länkar du till en videosekvens där det syns att den inte gör det. Helst precis innan mikrofonen exploderar.

Kortsidan är riktad 90 grader in mot kroppen i höjd med övre höger bröstkorg. Det räcker för att slå ut både lungor, hjärnstam och hjärta på bråkdelen av en sekund. Även om den nu inte var riktad direkt mot hjärtat (eller hjärnstam)

CK sitter framåtlutad med axlarna framåt. Precis som Bray visar med metallstaven. Men fint att du nu åtminstone tycks ha lämnat ditt påstående om "60 graders avvikelse" bakom dig.

Alltid något.

Nej. Dina förslag så här långt:

Hade du något annat här?

Ja?

Det rektangulära hålet finns inte där när övre vänster T-shirt kastas upp i höjd med örat. Men det finns där när T-shirten återfår sin ursprungliga form.

Inte värst framåtlutade axlar här https://followtheepicenter.com/inshot_20260209_153613468.mp4 NSFW video
Inte här heller https://followtheepicenter.com/inshot_20251106_142425686.mp4 NSFW video

Framåtlutande axlar SFW video https://www.youtube.com/watch?v=JSQwkbFHdt8&t=99s , dock så är det JA Bray som har det.
Citera
2026-07-06, 23:58
Medlem
Citat:
Så du menar att batteriet och kretskortet, kastas rakt ut genom Ø "Corning Gorilla Glass", rakt mot Charlie Kirks hals?
Inte "igenom" glaset. Det är redan borta när så sker:
- Kretskortet mot vänstra insidan av T-shirtens krage.

- Batteriet ca en cm efter kretskortet in i vänstra sidan av CKs hals.
Allt synligt i videor från eventet.
Citera
2026-07-06, 23:59
Medlem
Citat:

Ok, men samma håll som glaset var?
Dvs rakt ut från enheten, genom där glaset skulle varit?
Citera
2026-07-07, 00:01
Medlem
Citat:
Inte värst framåtlutade axlar här https://followtheepicenter.com/inshot_20260209_153613468.mp4 NSFW video
Inte här heller https://followtheepicenter.com/inshot_20251106_142425686.mp4 NSFW video

Framåtlutande axlar SFW video https://www.youtube.com/watch?v=JSQwkbFHdt8&t=99s , dock så är det JA Bray som har det.
Jag pallar inte tjafsa mer om det här. Antingen så bevisar du med mätningar och beräkningar att kretskortet och batteriet omöjligt kan ha träffat insidan av vänster krage och vänster hals, respektive, eller så lägger du liksom ner.
Citera
2026-07-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ok, men samma håll som glaset var?
Dvs rakt ut från enheten, genom där glaset skulle varit?
Ja.
Citera
2026-07-07, 00:11
Medlem
Citat:
Jag pallar inte tjafsa mer om det här. Antingen så bevisar du med mätningar och beräkningar att kretskortet och batteriet omöjligt kan ha träffat insidan av vänster krage och vänster hals, respektive, eller så lägger du liksom ner.
Sorry, men jag tänker inte visa mig själv på bild.
Du har all bevis som krävs.
Men du vägrar jämföra Charlie Kirks ställning vs den Jon Aaron Bray har i sin video.
Uppfattat.

Citat:
Ja.
Ok, tack.
Då fattar jag din logik.
Citera
2026-07-07, 00:18
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Otur att det beslutades att hela brottsplatsen skulle byggas om knappt en vecka efter mordet. Svårt att hitta delar av kretskort etc nu.
Citera
2026-07-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Otur att det beslutades att hela brottsplatsen skulle byggas om knappt en vecka efter mordet. Svårt att hitta delar av kretskort etc nu.
Hela området nedanför åskådarläktarna grävdes upp till ett djup av ca 2,5dm och fraktades bort till okänd plats.

Redan 3-4 dagar efter mordet. Bråttom värre.

Därefter täcktes det över med stenplattor dag 5 (en söndag) och där jobbarna fick order om att hålla tyst 🤫 .....på order av FBI och Utah's guvernör.

Och nej, de uppgrävda gräs- och jordmassorna nämns inte i åklagarens bevisning i målet mot TR. Ingen jord. Inga analyser. Borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in