2026-07-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Bra gjort av dottern, hoppas det går bra.
Fast att styra in bilen i ett gym var ju inte speciellt bra. Rena turen att det inte var fullt med folk och att många blev både skadade och döda.
Citera
2026-07-22, 13:51
Medlem
trickydicks avatar
Förarens ord efter gymolyckan

Citat:
Ursprungligen postat av st.nu
Sista minnesbilden innan han kraschar in i gymmet är att han inte mår bra.
Han hinner säga till sin tioåriga dotter att han behöver hjälp – sedan tappar han medvetandet

Hans sista minnesbild innan han tappade medvetandet är att han försökte stanna bilen.
”Jag säger till min tioåriga dotter att jag inte mår bra och behöver hjälp”, skriver han.

Mannen vet inte själv hur och varför han blev akut sjuk men uppger att han inte har någon dokumenterad sjukdom sedan tidigare.
”Jag är före detta elitidrottare och är i bra form så detta kom väldigt plötsligt

Skönt att allt gick bra.

Vad kan den stackarn drabbas av för hastigt sjukdomsförlopp?

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=95488384#edit or
Citera
2026-07-22, 13:57
Medlem
448s avatar
Citat:

Skönt att allt gick bra.

Fan vet men ajöss körkort iaf
Citera
2026-07-22, 15:31
Medlem
Citat:

Skönt att allt gick bra.

Hjärtinfarkt, strokr. Ovanligt i den åldern, men det händer.
Citera
2026-07-22, 16:29
Medlem
Jag tippar på socker!

Hade säkerligen legat kvar på sjukhuset om det var stroke eller hjärtsmäll.
Citera
2026-07-22, 18:28
Medlem
Full-Retards avatar
Vem fan gymmar på Nordic Wellness? Man kan väll snarare prata om en förlust att ingen dog
Citera
2026-07-22, 18:29
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fast att styra in bilen i ett gym var ju inte speciellt bra. Rena turen att det inte var fullt med folk och att många blev både skadade och döda.

Nähä vad skulle hon kört in i då?

Hur många blev skadade och dödade här, kan du räkna på fingrarna och berätta för oss andra?

Citat:
Bilen kraschade in på gymmet Nordic Wellness på Köpmangatan i Sundsvall klockan 22.49 på måndagskvällen.

Du brukar träna kl 23 på måndagskvällen i mitten av juli?
Citera
2026-07-22, 18:34
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Olycksföraren hyllar sin tioåriga dotter.

Han säger att tack vare hennes insats skadades ingen i den uppmärksammade gymolyckan i Sundsvall.

”Min dotter tog ratten när jag var avsvimmad, hon är en hjälte”, skriver han till Sundsvalls Tidning.

Nu berättar pappan för Sundsvalls Tidning om olyckan. Hans sista minnesbild är att han inte mår bra och att han försöker stanna bilen – och att han säger till dottern att han behöver hjälp.

Tioåringen tog ratten
Sedan förlorar han medvetandet och vaknar inte förrän bilen ligger på sidan långt inne i gymmet. Där det befann sig flera personer, som inte skadades.

”Vi hade änglavakt helt klart. Min dotter tog ratten när jag var avsvimmad, hon är en hjälte”, skriver han till Sundsvalls Tidning.

Tioåringen tog ratten och styrde undan bilen från en tegelvägg. I stället kraschade den från gatan genom dörren rakt in i gymmet. Pappan och dottern fördes till sjukhus med ambulans, men hade inte fått några skador.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/olycksforaren-hyllar-sin-tioariga-dotter-en-hjalte/

Vad tycker Flashback om detta?

Är flickan en "hjälte" som inte stoppade bilen i en tegelvägg utan istället totaldemolerade ett gym med skador för 100.000tals kronor och samt utsatte flera människor för dödsfara enligt artikeln på Expressen?
Senast redigerad av Klandalf 2026-07-22 kl. 18:37.
Citera
2026-07-22, 18:42
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Nähä vad skulle hon kört in i då?

Vad sägs om TEGELVÄGGEN de var på väg in i din svagbegåvade jävla tjockskalle?

Citat:
Hur många blev skadade och dödade här, kan du räkna på fingrarna och berätta för oss andra?

Jag tog en Ak47a och sköt in i en folksamling istället för att skjuta mot en tegelvägg, som tur var skadades ingen. No harm, no foul. Kalla mig hjälte.

Idiot.

Citat:
Du brukar träna kl 23 på måndagskvällen i mitten av juli?

Flera människor befann sig i lokalen ungen valde att styra in i, försökt inte trivialisera det faktumet eller håna folk för tiden de tränar på ditt svagsinta kräldjur.
Citera
2026-07-23, 00:01
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Usgrizzly
Det är en nytillkommen sjukdom som kom väldigt plötsligt. Han är annars fullt frisk och i sena 40-årsåldern. Kunde hänt vem som helst.

Nej, det kunde inte alls hända vem som helst! Körkortet måste dras in på livstid nu.

Skönt i framtiden med självkörande bilar! Då slipper vi sånt här.
Citera
2026-07-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Usgrizzly
Föraren är en nära släkting till mig. Kraschen beror på att han plötsligt förlorade medvetandet pga sjukdom. Varken han eller hans medpassagerare skadades av själva kraschen, men föraren ligger fortfarande kvar på sjukhuset pga behandling av den sjukdom som orsakade olyckan. Och utöver det finns inte så mycket mer att säga…

Hoppas han repar sig och att flickan mår bra. Måste varit en läskig upplevelse för henne. Först att pappa svimmar och sen att hon tvingades ta ratten.

Vaknade pappan till av smällen och kunde stänga av motorn?

Tur att det inte hände vid vatten...

Hoppas att ni kan motivera honom att sluta köra bil nu.

Inte bra om han blir sjuk igen bakom ratten. Även med medicin kan man aldrig veta. (Vet själv hur det var att åka bil med nån som fick tiaattacker när jag var barn).

Funkar fint att åka kollektivt med barn!
Citera
2026-07-23, 19:59
Medlem
Gubbens avatar
Två idioter i en bil.
En som uppenbarligen inte borde köra pga sjukdom.
En som styr bilen som en självmordspilot rakt in i en byggnad med människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in