2026-07-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad är det för bilmärke och modell?

Volvo XC60 2020
Citera
2026-07-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Sjukdomsfall? Stämmer dåligt med att de bara behövdes kontrolleras på sjukhuset och kunde åka hem därefter. Eller har du fått fram mer uppgifter kring sjukdomen?
Med en bil hela vägen in i en byggnad låter det mer som tappad kontroll pga farten.

Har bara tidningens uppgifter att luta mig mot när det påstås att det är ett sjukdomsfall.
Senast redigerad av skivspelare 2026-07-21 kl. 11:23.
Citera
2026-07-21, 12:50
Medlem
Föraren är en nära släkting till mig. Kraschen beror på att han plötsligt förlorade medvetandet pga sjukdom. Varken han eller hans medpassagerare skadades av själva kraschen, men föraren ligger fortfarande kvar på sjukhuset pga behandling av den sjukdom som orsakade olyckan. Och utöver det finns inte så mycket mer att säga…
Citera
2026-07-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
"– I nuläget lutar det åt att det är ett sjukdomstillstånd som kan ha förorsakat olyckan"

Jag kan säga att ägaren till bilen är en man född 1978 boende i Sundsvall. Ett vanligt svensk förnamn som börjar på M. Men jag vet inte om det är personen i fråga som kört eller vilka som var i bilen.

Känns onödigt att släppa hela namnet i detta läge.

Vad söta FB-are är när det inte är ngn Abdul som är involverad. Rent av trevliga!

Oavsett vem som satt i bilen, om det gäller ett sjukdomstillstånd (hjärtinfarkt eller liknande) så kan det inte hjälpas. Man får helt enkelt leva med att vissa som är i riskzoner också kör på stora, tunga "vapen" på vägen.
Citera
2026-07-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Usgrizzly
Föraren är en nära släkting till mig. Kraschen beror på att han plötsligt förlorade medvetandet pga sjukdom. Varken han eller hans medpassagerare skadades av själva kraschen, men föraren ligger fortfarande kvar på sjukhuset pga behandling av den sjukdom som orsakade olyckan. Och utöver det finns inte så mycket mer att säga…

Låter ju som det inte är en nytillkommen sjukdom utan nått man hade sedan tidigare. Varför man då väljer att köra bil....
Citera
2026-07-21, 15:31
Medlem
Det är en nytillkommen sjukdom som kom väldigt plötsligt. Han är annars fullt frisk och i sena 40-årsåldern. Kunde hänt vem som helst.
Citera
2026-07-21, 15:47
Medlem
Hur gammal var dottern? Hon tog över ratten.

Citat:
Polisen om kraschen: Dottern styrde undan bilen från tegelvägg

https://www.sverigesradio.se/artikel/bil-korde-in-i-gym-i-sundsvall-ingen-skadad
Citera
2026-07-21, 15:52
Medlem
Hon går på mellanstadiet, så att säga att hon ”tog över ratten” är nog att överdriva det lite. Men hon försökte styra bilen.
Citera
2026-07-21, 15:57
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Usgrizzly
Hon går på mellanstadiet, så att säga att hon ”tog över ratten” är nog att överdriva det lite. Men hon försökte styra bilen.

Bra gjort av dottern, hoppas det går bra.
Citera
2026-07-21, 16:28
Medlem
Raggarspinns avatar
Var det tjejen eller bilen som styrde undan?
En Volvo xc60 har massa säkerhetsfunktioner som ska förhindra en kollision.
https://www.volvocars.com/se/media/press-releases/D1C697F42258C8BF/
Citera
2026-07-21, 21:44
Medlem
Vem får pröjsa detta då?
Citera
2026-07-21, 22:01
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Vem får pröjsa detta då?