2026-07-20, 23:54
Medlem
Vad vet vi?

Citat:
En personbil har gått rakt igenom skyltfönstret och sedan vält inne i träningslokalen.
Enligt uppgifter till ST:s reporter på plats ska det ha varit personer inne på gymmet när olyckan inträffade.
Skadeläget är oklart.
Vittnet Henry Nyman, som bor i närheten berättar:
– Vi hörde en stor smäll och trodde att det var en bomb eller någonting. Det small så inne i lägenheten. Sedan när vi gick ner så såg vi att det var en bil där inne-

Expressen
Senast redigerad av Bekannelse 2026-07-20 kl. 23:58.
Citera
2026-07-21, 00:28
Medlem
"– I nuläget lutar det åt att det är ett sjukdomstillstånd som kan ha förorsakat olyckan"

Jag kan säga att ägaren till bilen är en man född 1978 boende i Sundsvall. Ett vanligt svensk förnamn som börjar på M. Men jag vet inte om det är personen i fråga som kört eller vilka som var i bilen.

Känns onödigt att släppa hela namnet i detta läge.
Citera
2026-07-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
"– I nuläget lutar det åt att det är ett sjukdomstillstånd som kan ha förorsakat olyckan"

Jag kan säga att ägaren till bilen är en man född 1978 boende i Sundsvall. Ett vanligt svensk förnamn som börjar på M. Men jag vet inte om det är personen i fråga som kört eller vilka som var i bilen.

Kan vi inte få namnet, det är ju därför vi är här
Citera
2026-07-21, 00:57
Medlem
Crabbofixs avatar
troligen roid rage inblandat
alternativt att han kraschar efter att ha tagit för mycket pre workout
Citera
2026-07-21, 01:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Vad är det för bilmärke och modell?
Citera
2026-07-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Volvo T5 kan man se på bilden på aftonbladet. Men vilken modell kan det vara? Ser ut som en äldre variant på bilden att döma.
Citera
2026-07-21, 01:08
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Vi får anta att det var en muskelbil. Plymouth Roadrunner?
Citera
2026-07-21, 01:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Så här ser den ut underifrån i alla fall, ser ut att stå CDI på bakluckan tycker jag.
https://vkmedia.imgix.net/qoIJ9C5BiVnCBzF1xo_SVqLV0J0.jpg?auto=format,compre ss&w=1024&h=576&crop=faces,edges&fit=crop
Citera
2026-07-21, 06:16
Medlem
akesvideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonzzon97
Volvo T5 kan man se på bilden på aftonbladet. Men vilken modell kan det vara? Ser ut som en äldre variant på bilden att döma.

Då var den som vansinneskörde utanför där jag bor, strax före. En svart Volvo kombi äldre modell.
Citera
2026-07-21, 09:00
Medlem
Citat:

Sjukdomsfall? Stämmer dåligt med att de bara behövdes kontrolleras på sjukhuset och kunde åka hem därefter. Eller har du fått fram mer uppgifter kring sjukdomen?
Med en bil hela vägen in i en byggnad låter det mer som tappad kontroll pga farten.
Citera
2026-07-21, 09:56
Medlem
Rekas avatar
Undrar hur förloppet gick till. Gissar att han kom i hög fart efter Nybrogatan, svänger vänster vid Köpmangatan. Bilen sladdar och trottoarkanten, eller kanten under skyltfönstre, får den att välta in i lokalen.
I så fall måste det ha varit en mkt hög hastighet, och den gatan är ju inte direkt en gata som inbjuder till höga hastigheter.

Läste att passageraren var ett barn. Hans barn?

EDit: kanske inte trottoarkanten ändå. Har för mig att den är nedfasad där pga övergångsstället.
Senast redigerad av Reka 2026-07-21 kl. 09:59.
Citera
2026-07-21, 10:35
Medlem
Barbords avatar
Vem är föraren till bilen? Jävla sopa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto