2026-07-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Inlägg med länkar till FUP samt TR-domslut: (FB) Mordförsök på sin 11-årige son

/Moderator

Tack!!

Stackars lilla barn. Det är säkert inte första gången han blir utsatt av detta avskräde som jag hoppas får sin jävla karma.
Hoppas pojken kan återhämta sig och aldrig mer ha med idioten att göra.
Citera
2026-07-23, 16:35
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Lite nyfiken bara, går det att få en hund att attackera en annan familjemedlem (typ en i flocken) hur som helst?

Jag tänkte samma sak faktiskt.

Mongoler jagar mycket med falk, de kanske är duktiga på djurdressyr. Eller så är hundarna helt bananer pga att deras flockledare är en knarkotikadåre.
Citera
2026-07-23, 16:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Lite nyfiken bara, går det att få en hund att attackera en annan familjemedlem (typ en i flocken) hur som helst?
Ungen var väl bara på besök, hundar är väldigt familje/personbundna. Händer hundar anfaller familjemedlemmar men det är rätt sällsynt. Troligen inga "mördarhundar" då hade de bitit ihjäl honom, en 11 åring har ingen chans mot två attackerande kamphundar, de biter ihjäl honom på ett par minuter då de jobbar i team

Frisk pappa! (not)
Citera
2026-07-23, 16:48
Medlem
Bra straff med med 10 års fängelse och utvisning. Hade det var MENA muslim hade straffet blivit 2 års fängelse och ingen utvisning.
Mongoler är ju oftast inte muslimer utan oftast tibetanska buddhister.
Citera
2026-07-23, 16:58
Medlem
Glädjande att läsa om en dom med lite tryck i, som omväxling.

Men man kan undra vad det blir av denna gossen när han växer upp. Han bär samma gener och nu bär han på traumat.
Citera
2026-07-23, 17:08
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Han var inte snäll mot sina hundar heller.

Citat:
DJURPLÅGERI genom att misstänkt uppsåtligen utsatt sina två hundar för lidande genom att ha tagit
strypgrepp på dessa och lyft de utanför ett balkongräcke. Brottet uppdagades 2026-04-18 på
Moränvägen 44B i Jordbro, Haninge kommun.
Citera
2026-07-23, 17:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Verkar som att en av hundarna räddade pojkens liv

Citat:
KT: Okej. Igår han försökte döda mig. Han hållde, han strypte mig fem minut. Och han
började säga till hunden att bita mig. Och han hållde i mig, sedan hundarna började bita mig.
Och jag slog de båda hundarna och min pappa. Och sedan jag gick upp. Min stor hund, som
är tjej, jag slogit han, hon blir rädd för mig. Och sedan jag, jag, hon hjälpte mig efter. När hon
bitade mig mig mycket. Hon bitade annan hunden så hårt att han, han springde till annan rum.
Han var, han var, hund, det här annan hunden var rädd. Och sedan min tjej, hon började bita
min pappa. Därför hon försökte hjälpa mig. Sedan jag gick upp, jag slogde min pappa. Och
jag puttade honom, och sedan jag gick direkt till min granne. Jag bara öppnade dörren och
sedan springa. Sedan granne öppnade dörren, sedan ringde polisen.
Senast redigerad av TheBuster 2026-07-23 kl. 17:37.
Citera
2026-07-23, 17:34
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Verkar som att 1 av hundarna räddade pojkens liv

Fy. Jag blir rörd
Citera
2026-07-23, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Icarealot
Eftersom han utvisas på obegränsad tid var han troligen inte blond...

"Södertörns tingsrätt bedömer att pojkens liv var i fara och dömer nu fadern till tio års fängelse och utvisning utan tidsbegränsning. Mannen ska också betala drygt 300 000 kronor i skadestånd till sonen."
Tyvärr lär socialen äta upp dessa pengar eller kanske är det annorlunda när det är ett invandrarbarn?
Citera
2026-07-23, 17:59
Medlem
Cadells avatar
Jag hade adopterat den där ungen på 2 sekunder.
Det här skar verkligen i hjärtat.
Jag mår ruskigt dåligt över vad den där stackars pojken och hundarna fått uppleva.
Jag ber till högre makter att den där pojken får den hjälp den behöver.
Citera
2026-07-23, 18:04
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Tyvärr lär socialen äta upp dessa pengar eller kanske är det annorlunda när det är ett invandrarbarn?

Nej varför det?
Kan bli så att han får pengarna när han fyller 18.
Pojkstackarn ska ha varenda krona.
Citera
2026-07-23, 21:22
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Det är så märkligt att mongoler bor i Sverige.

Ja, familjen hade sökt asyl här o hade tillfälligt uppehållstillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in