2026-07-23, 21:58
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Det är så märkligt att mongoler bor i Sverige.

Ja. De kan ju knappast ha asylskäl.

För ca 25 år sedan fanns det ett restaurangkoncept i de större städerna som hette Mongolian Barbeque, mitt minne må svika mig då kvällarna som började på MB ofta slutade med kraftig alkoholberusning, men jag är ganska säker på att det fanns i fler städer än bara Stockholm.

Förjävla trevligt och gott, och bemannades av äkta, livs levande mongoler.

Nu är det länge sedan jag såg några dylika.
Citera
2026-07-24, 03:00
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Ja. De kan ju knappast ha asylskäl.

För ca 25 år sedan fanns det ett restaurangkoncept i de större städerna som hette Mongolian Barbeque, mitt minne må svika mig då kvällarna som började på MB ofta slutade med kraftig alkoholberusning, men jag är ganska säker på att det fanns i fler städer än bara Stockholm.

Förjävla trevligt och gott, och bemannades av äkta, livs levande mongoler.

Nu är det länge sedan jag såg några dylika.

De restaurangerna är Kineser som äger. Ägt länge. Känner flera av ägarna till Mongolian barberque restaurangerna. Alla kineser. Men använder namnet
Citera
2026-07-24, 03:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Nej, men blev man förvånad när man läste notisen?

Ja, faktiskt! Jag såg framför mig en sönderknarkad, etniskt vit svensk, som ballat ur totalt under ett, eller flera rus. Hundar är inte något man direkt förknippar med blattar och/eller naggers... Blev faktiskt överraskad när jag såg att denne blev utvisad. Kan iofs. utan att ha läst tråden, vara någon från baltstaterna, Polen eller liknande

Edit: Okey en mongol - det var överraskande ändå. Att det var en blatte, not so much, men trodde först på en etnisk svensk, faktisk...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2026-07-24 kl. 03:04.
Citera
2026-07-31, 13:06
Medlem
Rättegången

https://youtu.be/fVORjxDIDHk?is=0-DNfPbzSfQdOj6h
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto