2026-07-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baimei
Hans desinformation i propagandistiska statsmedier?

Det vore tacknämligt om du kunde länka till den "desinformation" du "tänker" på, och även bevis på att detsamma faktiskt är "desinformation"...
Citera
2026-07-23, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Så ledsamt. Bara 45 år.

Medan Rysslandsvurmarna i trollfabrikerna gottar sig i skadeglädje (vi kan ju enkelt se i denna tråd vilka de är) så kan jag varmt rekommendera Kraghs böcker om Putin och Ryssland. Han kommer att vara saknad. Vila i frid.
Ja han var en utmärkt propagandamaskin! Kan inte annat än hålla med dig. Sorgligt dock att dö vid 45
Citera
2026-07-23, 17:50
Medlem
Limma skinkbits avatar
Någon som har en susning om när hans sommarprat var inspelat?
Citera
2026-07-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Öh vet inte ens vad du talar om.

Jag har följt hans karriär och han har haft täta band till London School of Economics som är en sambandscentral för brittisk underrättelsetjänst.

Att han började hetsa mot Putin kring 2012 innan ens Krimdebaclet är knappast någon slump.

Öh, Ryssar förstår sällan vad andra talar om….
Citera
2026-07-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Men snälla han var en betald propagandist som fick direkt info via London School of Economics för att sprida önskvärda narrativ. Det framgår om man följt hans verksamhet.

Synd om hans ungar att de berövades hans far. han själv var inte oskyldig. Vilket syns på hans ständigt elaka uppsyn.

Mannen såg elak ut och gjorde ont i denna värld.

Bara en något varierad klon av Pål Jonsson - med samma uppdrag.

Bara det att nämna Jonson och Kragh i samma mening visar exakt hur låg intellektuell nivå du befinner dig.
Citera
2026-07-23, 18:06
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Han dog i sviterna av cancer. Vad mer vet vi om honom?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rysslandsexperten-martin-kragh-ar-dod

https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2815464

https://www.expressen.se/noje/sommar-i-p1-martin-kragh-klar-morkret-i-sommarfarger/

Tragisk. Väldigt klok och kompetent man..
Citera
2026-07-23, 18:13
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Om Elvis och Robbie Williams fått barn = Martin Kragh

RIP
Eller en trekant med Robin Bengtsson.
Citera
2026-07-23, 18:30
Medlem
Det finns ingen anledning att vara ledsen. Mannen levde ett helt meningslöst liv. Vilket slags yrke är den här "Rysslandskännaren"? Det finns hundratals sådana "Rysslandskännaren" bara på det här forumet.
Och svenska medier har ingen brist på sådana experter.
Det finns bara en lustig sak med hela den här situationen: "Rysslandskännaren" som Kragh har upprepade gånger övertygat allmänheten om att Putin har cancer och kommer att dö inom en vecka. Tiden går, och experterna själva dör av cancer, medan Putin fortfarande lever.
Jag är säker på att Kragh kommer att vara glömt om en vecka.
Citera
2026-07-23, 18:37
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tream
Det finns ingen anledning att vara ledsen. Mannen levde ett helt meningslöst liv. Vilket slags yrke är den här "Rysslandskännaren"? Det finns hundratals sådana "Rysslandskännaren" bara på det här forumet.
Och svenska medier har ingen brist på sådana experter.
Det finns bara en lustig sak med hela den här situationen: "Rysslandskännaren" som Kragh har upprepade gånger övertygat allmänheten om att Putin har cancer och kommer att dö inom en vecka. Tiden går, och experterna själva dör av cancer, medan Putin fortfarande lever.
Jag är säker på att Kragh kommer att vara glömt om en vecka.

Du snackar skit. Du borde veta att sådana som honom, oavsett vilket expertområde de har, är extremt mer kunniga än någon random flashbackare. Dessa experter är rådgivare till företag, myndigheter och i detta fall Sveriges försvar och underrättelsetjänst. En flashbackare är en myra i jämförelse.
Citera
2026-07-23, 19:01
Medlem
israelisinnocents avatar
Våldta cancer
Citera
2026-07-23, 19:02
Medlem
Skrämmande när jag läser om folk som dör unga i sjukdomar.. läste en intervju med honom tidigare, knappt vart sjuk i livet sen han fick denna diagnos.. R.I.P.
Citera
2026-07-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Cancer i bukspottskörteln är ju så nära en dödsdom man kan komma. Han opererades för ett par år sedan, men cancern kom tillbaka. Har för mig att man inte kan göra mer än en operation.

Cancer i bukspottskörteln är den cancersjukdom med absolut sämst prognos. Femårsöverlevnaden är några få procent.
Min fd chef fick den diagnosen, de testade som ett experiment med likström, för att ta död på cancern. Men det tog bara 2 år sedan gick han bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in