Citat:
Ursprungligen postat av
smickra
Jag såg precis en dokumentär om spektaklet på youtube. Jag fattar inte varför de inte beordrade totalt flygförbud i samma sekund första planet inte svarade tornet.
Då hade det mesta kunnat undvikas.
Vilka nötter de är i usa.
Citat:
Ursprungligen postat av
smickra
Men det fattar väl vem som helst att det var något lurt om ett plan inte svarar?
Det hade tagit en minut att avstyra 99% av alla händelser den dagen.
De är som sagt inte så smarta i usa.
Citat:
Ursprungligen postat av
smickra
De hade tryckt på larmet bara. Som ett brandlarm och ropat ut i radion till alla att landa och förbjuda plan att lyfta.
Det är precis samma som när brandlarmet går. Det tar 90 sekunder och alla är safe.
Citat:
Ursprungligen postat av
smickra
Vid åttatiden slutade plan 11 svara. Fem över åtta hade alla plan varit på marken igen. Inget mer hade hänt.
Så här korkad som du nu skriver gör att man undrar vad som är fel hos dig….
När det första planet slutade svara på anrop, så var redan de andra tre planen i luften och kapade eller på G att kapas.
Det var flera tusen plan i luften inom USAs flygzon, och du tror att alla dessa skulle hunnit landa på ca 5 min….? Är du helt frisk….? Vad med alla de plan som var säg en timme ifrån närmaste dugliga flygplats…?
Skulle det kunna bli trångt och köbildning av en massa flygplan som ville landa….?
Sen kunde man ju inte säkert veta varför det första planet inte svarade på anrop, det kan ju t ex ha varit ett tekniskt fel bara, och att då när man inte säkert vet, dra igång en aktion som lätt kunnat skapa kaos och orsaka olyckor vore väl rätt korkat? För tänk om det hade varit bara ett olyckligt tekniskt fel och att ett flygplan råkat krascha p g a den kaos som orsakades av att man tvingade ner alla flygplan, och en massa människor då dött. Hur hade det låtit på dig och andra då…..?