Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Korrekt dock att inget av det som presenterats här duger som bevis för att Gud finns. Observera att jag mer än gärna vill se bevis, så det handlar inte om att jag inte vill. Däremot tror jag att flera här i tråden har svårt med det där att falsifiera det de anser är bevis. Och så finns där en stor dos av confirmation bias.
Stiffinger din gamle räv... Det förstår du väl att Guds existens inte går att bevisa? Du är ju en klok man.
Men just det att du är hyfsat klok (iaf över snittet här på Flashback) gör att åtminstone jag tänker att de också vet att Guds existens inte går att bevisa. Samtidigt förstår jag dig.
Jag var väl någorlunda "råbarkad" ateist i min rebelliska ungdom fram tills jag som ung vuxen började fundera och kom fram till att jag ju inte vet.
Numera är jag övertygad om Guds och Jesus existens och det är ju så logiskt när man förstår. Har man dessutom blivit frälst genom Jesu kristi blod, är det svårt att blunda.
Tänk om du och jag skulle sätta oss ute i naturen nån gång, ta oss en iskall folköl och dela på en redig... Hade du fått höra om allt jag varit med om tror jag faktiskt att du skulle börja tvivla även om jag inte skulle kunna bevisa allt.
Visst, jag tänkte väl i början att det handlade om helt vanliga "spöken", men hur logiskt är det i sammanhanget med tanke på allt som Bibeln faktiskt bekräftar i mina upplevelser.
Hoppas du haft en underbar dag precis som vanligt!
Nu ska jag ut och käka grillat...