Citat:
Ursprungligen postat av
Skyggedans
Brände mig rejält på kospi-korrektionen också. Hade stor bet på memory. Lyckades sälja av 50% nån dag innan toppen men började köpa på mig mer redan efter 10% ner. Sen föll det ju 15% till. Enstaka memory-aktier åkte ju ner 30% eller mer. Tror dock det har stabiliserats och kommer öka försiktigt framöver. Men kan ha fel. Kan vara bull trap. Tror dock inte det. Bettar inte på bull trap. Bull case är fortfarande stabilt. Googles rapport idag visar INTE på minskad AI capex, tvärtom faktiskt. Vilket fick memory att rusa direkt i after hours. Kan momentum byggas upp igen tror jag vi kan ha ett nytt all-time high i September-Oktober. Tror inte Iran-grejen spelar så stor roll längre. Oljepriset kommer sjunka med tiden. Bettar aldrig på olja igen. Finns för mycket av det ute i världen och Kina slukar inte olja som förut.
Vilka minnesbolag handlar du med?
Boomen tror jag kommer fortsätta till 2026, som längst kanske till början av 2027, sett till aktiekurserna. Så länge Mag7 rapporterar ökat capex. Det bästa vore om det kom lite kommenterar om flaskhalsar och chipbrist i rapporterna.
Brasklapp att jag äger SK hynix.
Tror som du på ett nytt ATH under senhösten.
Nog tror jag att Iran-kriget kommer börja spela roll igen, ihop med att amerikanska 10-åringen stabiliserar sig över 5% och oljan runt 100 dollar fatet.
VM är över och snart är det helg = Skulle betta på att Trump har planerat att bomba en del i helgen.