Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Attans. Jag som just dumpade mina Tesla och gick all in Volvo!
Tesla's Ashok Elluswamy on Robotaxi: "The current Robotaxi fleet is already running early versions of FSD V15 software. For V15 we have planned several improvement tracks."
https://x.com/i/status/2080049927216845247
Fick du någon klarhet i varför mängden robotaxis fortfarande är pytteliten med "high service demand" överallt? Förra kvartalet hette det att:
- not a safety issue but a convenience issue
- vi väntar med expandering till v15 då den är mycket säkrare (trots att det inte var en safety issue?)
Och nu hette det:
- "march of nines" (dvs safety är inte där det ska)
- "not a single notable safety issue in the entire fleet" (dvs safety är där det ska...?)
- "robotaxi fleet is running v15" (det man väntade på innan man expanderade)
Jag får svårt att få ihop det iaf. Vad är det man väntar på? De kan ju inte på allvar tro att det går att skala en robotaxitjänst utan att någon olycka sker? Det är omöjligt då det finns mänskliga förare på vägen. V15 kan knappast teleportera bilen om det kommer någon stupfull galning i 200 blås som kör mot rött.
För nåt år sedan sa man att robotaxi skulle vara en "substantial revenue driver" i mitten av 2026, dvs nu.
Det låter nästan som man inte *vill* att det ska vara en revenue driver utan ligga kvar som små betatest då man inte är redo för dagen då en olycka oundvikligen sker.
Skulle vara intressant att höra din teori här.