2026-07-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

När män skräms bort från universiteten så skapar det fler kvinnor med utbildning som passar för statsförvaltning.

Det självklara för ett riktigt högerparti i Sverige hade varit att MINSKA STATEN. Bort med jämställdhetsmyndigheten. Bort med arbetsförmedlingen. Bort med finansiering för vänsterpolitiska utbildningar såsom genusteori. Förbjud alla värdegrunder och all normkritik på alla institutioner. Bara det där hade tagit bort en stor del av feminiseringen av samhället.
Inte bara har män skrämts bort från universiteten, de har även skrämts till att underprestera under hela sin skolgång, från lågstadiet och framåt. Lättskrämda små varelser tydligen. Men det finns en massa hårda manliga utbildningar att gå, helt renons från genusvetenskap. Geologi tex. Stenar är hårda och bra. Om man har pluggat sig till betygen som krävs för att komma in förstås.

Sedan undrar jag om du vet att AF i stort är en tillsynsmyndighet. De kollar så folk gör vad de ska för att få olika ersättningar. Tänker du att denna tillsyn bara ska flyttas till en annan myndighet eller blir det fritt fram att plocka ut tex A-kassa utan någon motprestation?
Sen att AF faktiskt ordnar jobb åt människor med olika funktionsnedsättningar som inte hade kunnat ordna jobb själva, det skiter du i eller?
Citera
2026-07-23, 11:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag stänger bara av när kvinnor pratar. Man vet att det är en ekokammare av konformism och inlärda åsikter de rapar upp.

Inte alltid dock. Finns en och annan smart kvinna. All kvotering och favorisering har dock gjort att det är svårt att veta vem det skulle vara.
Så är det, kvinnor är nästan alltid papegojor, måste bero på att de vill vara sams med alla och det betyder att man inte kan ändra på något, inte får gå outside the box. Medans män är egoister och besserwissrar och därmed kan tänka fritt och inte bryr sig om andras åsikter. Och 1 gång på 100 har en sådan man absolut helt rätt.

Thatcher är väl exempel på en intelligent kvinna som vågade ändra saker, även Leni Riefenstahl som jag såg på TV igår. Men det finns bara en handfull i historien så man kan nästan räkna bort dem. Att tro att en slumpmässig kvinna som blir partiledare i Sverige, finns 10 st varav 9 usla, är löjligt optimistiskt och i 90% av fallen så blir det sämre än man tänkte.
Citera
2026-07-23, 11:18
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Inte bara har män skrämts bort från universiteten, de har även skrämts till att underprestera under hela sin skolgång, från lågstadiet och framåt. Lättskrämda små varelser tydligen. Men det finns en massa hårda manliga utbildningar att gå, helt renons från genusvetenskap. Geologi tex. Stenar är hårda och bra. Om man har pluggat sig till betygen som krävs för att komma in förstås.

Sedan undrar jag om du vet att AF i stort är en tillsynsmyndighet. De kollar så folk gör vad de ska för att få olika ersättningar. Tänker du att denna tillsyn bara ska flyttas till en annan myndighet eller blir det fritt fram att plocka ut tex A-kassa utan någon motprestation?
Sen att AF faktiskt ordnar jobb åt människor med olika funktionsnedsättningar som inte hade kunnat ordna jobb själva, det skiter du i eller?

Du adresserar inte vad jag skrev om högskolan. Antar att du har svårt med läsförståelsen.

När det gäller grundskolan så har den varit anpassad för tjejer, då den helt saknat disciplin, har siktat in sig på grupparbeten och eget ansvar. "Digitalisering" var också slagord av efterblivna boomers som precis lärt sig högerklicka på saker.

Pojkar behöver massivt med idrott, disciplin och tydliga hierarkier och tävlingsmoment. Killar mognar även senare vilket givetvis behöver kompenseras för i skolan.
Citera
2026-07-23, 11:20
Medlem
Citat:
Du adresserar inte vad jag skrev om högskolan. Antar att du har svårt med läsförståelsen.

När det gäller grundskolan så har den varit anpassad för tjejer, då den helt saknat disciplin, har siktat in sig på grupparbeten och eget ansvar. "Digitalisering" var också slagord av efterblivna boomers som precis lärt sig högerklicka på saker.

Pojkar behöver massivt med idrott, disciplin och tydliga hierarkier och tävlingsmoment. Killar mognar även senare vilket givetvis behöver kompenseras för i skolan.

Du adresserar inte det jag skrev om AF. Antar du har svårt med läsförståelsen.

Det är inte mycket grupparbeten och eget ansvar på lågstadiet faktiskt. Däremot mycket fysisk rörelse.
Citera
2026-07-23, 11:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Det är inte mycket grupparbeten och eget ansvar på lågstadiet faktiskt. Däremot mycket fysisk rörelse.

Det har varit mycket sådant senaste 20 åren. Tidö har däremot gjort en del förändringar för att skärpa ordningen i skolan.
Citera
2026-07-23, 11:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Från lågstadiet till högstadiet är det nästan bara kvinnliga lärare, som gör flickan till norm.

I boken nämns en studie som gjordes i en skola någonstans i sverige där man skulle forska på skolidrottens påverkan på bentäthet eller något liknande, jag kommer inte ihåg exakt vad det var. Man införde i alla fall 45 minuters obligatorisk extra idrott varje dag.

Resultatet hade som bieffekt att skillnaden i skolresultat mellan pojkar och flickor försvann. Flickornas resultat påverkades inte i någon riktning, men pojkarna kom ikapp flickorna. Det är det du kallar underprestation, man tar flickor som norm och säger att pojkar underpresterar när de inte klarar av att bete sig som flickor.

Det är nästan som att vi har humanare regler för hur man ska behandla hästar och hundar än hur man ska behandla pojkar. De behöver röra på sig, brottas och framförallt tävla.
Citera
2026-07-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Från lågstadiet till högstadiet är det nästan bara kvinnliga lärare, som gör flickan till norm.

I boken nämns en studie som gjordes i en skola någonstans i sverige där man skulle forska på skolidrottens påverkan på bentäthet eller något liknande, jag kommer inte ihåg exakt vad det var. Man införde i alla fall 45 minuters obligatorisk extra idrott varje dag.

Resultatet hade som bieffekt att skillnaden i skolresultat mellan pojkar och flickor försvann. Flickornas resultat påverkades inte i någon riktning, men pojkarna kom ikapp flickorna. Det är det du kallar underprestation, man tar flickor som norm och säger att pojkar underpresterar när de inte klarar av att bete sig som flickor.

Det är nästan som att vi har humanare regler för hur man ska behandla hästar och hundar än hur man ska behandla pojkar. De behöver röra på sig, brottas och framförallt tävla.
Jag har goda nyheter! Även män kan utbilda sig till lärare! Lätt att komma in är det också.

Sedan är jag absolut inte emot 45 minuters extra fysisk aktivitet.
Citera
2026-07-23, 11:28
Medlem
Citat:
Det har varit mycket sådant senaste 20 åren. Tidö har däremot gjort en del förändringar för att skärpa ordningen i skolan.
Som?
Citera
2026-07-23, 11:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Thatcher är väl exempel på en intelligent kvinna som vågade ändra saker, även Leni Riefenstahl som jag såg på TV igår. Men det finns bara en handfull i historien så man kan nästan räkna bort dem. Att tro att en slumpmässig kvinna som blir partiledare i Sverige, finns 10 st varav 9 usla, är löjligt optimistiskt och i 90% av fallen så blir det sämre än man tänkte.

Kolla i SVTs arkiv på gamla valdebatter, där såg det liiiite annorlunda ut än idag med Nooshi och hennes systrars hysteriska tjafsande.

https://www.svtplay.se/slutdebatter-ur-arkivet?tabs=productionPeriod-jdPN7Nb-1976

Lugnt och sakligt, hårt men med värdighet. + en alkad kommunist som representerar vänsterpartiet.
Citera
2026-07-23, 11:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag har goda nyheter! Även män kan utbilda sig till lärare! Lätt att komma in är det också.

Sedan är jag absolut inte emot 45 minuters extra fysisk aktivitet.

Poängen är att det aldrig kommer genomföras, det skulle krävas en stor reform vars enda syfte vore att gynna pojkar. Otänkbart i dagens matriarkat.
Citera
2026-07-23, 11:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Du adresserar inte det jag skrev om AF. Antar du har svårt med läsförståelsen.

Well, jag skrev det första inlägget som du svarade på, med raljerande om geologi och inte om det jag faktiskt skrev. Meningslöst att diskutera isåfall.

AF kostar skattebetalarna 80 miljarder per år. Bort med skiten. Vi behöver ingen uppföljning eller motkrav. Inför ett arbetslöshetsbidrag som tickar ner varje månad. Går inte att lära eller coacha nån fet vänsterpartist med ring i näsan att söka jobb och gå på intervju. Enda som kan motivera dem är att de blir fattiga. Sverige behöver en industripolitik, något som varken högern eller vänstern har. Vänstern har bidragspolitik. Högern vill sänka skatten med 21 kronor. Ingen skillnad. Inga lösningar.
Citera
2026-07-23, 11:37
Medlem
Citat:
Det ska inte finnas några män i jämställdhetsmyndigheten. För det ska inte finnas någon jämställdhetsmyndighet.
Så kan man också se på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in