2026-07-22, 22:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Som sagt, "nej". Nej, samtyckeslagen är ej otydlig. Det finns 4 miljoner vuxna män i Sverige, bara 300-400 av dem förstår inte samtycke per år. Aaaallaaa de andra männen förstår sig på samtycke. Och hade du frågat alla 5 åringar i Sverige om samtycke med ett enkelt exempel så hade de också förstått samtycke.

Det betyder att alla ni män som inte förstår samtycke är efterblivna. Tyvärr, men nu var jag tvungen att berätta detta för er. Hur känns det att vara efterbliven? Svårt va? Och det kvittar hur många invecklade och märkliga scenarion ni målar upp så är ni fortfarande efterblivna.

Ok men så är det inte. Lagen har mottagit massiv kritik för att vara otydlig. Du själv lyckas inte svara på hur den fungerar i olika scenarier.
Citera
2026-07-22, 22:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Fick han minst 2 motjuck för varje 3 juck? Annars är det våldtäkt. Och ja, det är våldtäkt om kvinnan inte njuter och om mannen inte ger henne 3-4 orgasmer per session, gärna fler. Fan du, tänk att ca 300-400 män per år inte kan förhålla sig till de här enkla reglerna, hur svårt ska det va liksom??

Tänk att ni alltid ska komma med sådana här fjantiga saker. Det är fan allvarliga saker som diskuteras här. Jag är fullkomligt övertygad om att de flesta av oss på "vår sida" långt ifrån primärt argumenterar för sin egen skull utan för andra yngre killar, vi kanske har barn, barnbarn, kompisens barn eller bara killar över huvud taget som vi är rädda blir kastade under bussen och får ta hårda straff felaktigt.
Citera
2026-07-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ok men så är det inte. Lagen har mottagit massiv kritik för att vara otydlig. Du själv lyckas inte svara på hur den fungerar i olika scenarier.

Jo mellan 3 999 700 till 3 999 600 män per år förstår samtycke. Förutom ett litet antal efterblivna män. Och det kvittar hur många märkliga, invecklade och kreativa scenarion ni målar upp så är ni fortfarande efterblivna. Hur känns det? Svårt va?

Troligen hade ni blivit ordinerade kalla bad och sen tvångströja om ni levde förr i tiden och varit inlagda på asylumhemmet. Vilket ni garanterat hade varit, inlagda alltså.

Om självaste Hitler hade stött på er på 30-talet hade han tänkt tyst för sig själv, "scheisse vilka efterblivna typer, dom ska in i ugnarna omedelbums jetzt"
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-22 kl. 22:56.
Citera
2026-07-22, 22:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Som sagt, "nej". Nej, samtyckeslagen är ej otydlig. Det finns 4 miljoner vuxna män i Sverige, bara 300-400 av dem förstår inte samtycke per år. Aaaallaaa de andra männen förstår sig på samtycke. Och hade du frågat alla 5 åringar i Sverige om samtycke med ett enkelt exempel så hade de också förstått samtycke.

Det betyder att alla ni män som inte förstår samtycke är efterblivna. Tyvärr, men nu var jag tvungen att berätta detta för er. Hur känns det att vara efterbliven? Svårt va? Och det kvittar hur många invecklade och märkliga scenarion ni målar upp så är ni fortfarande efterblivna.

Troligen hade ni blivit ordinerade kalla bad och sen tvångströja om ni levde förr i tiden och varit inlagda på asylumhemmet. Vilket ni garanterat hade varit, inlagda alltså.

Alltså ni är så jävla korkade när ni häver ur er era invektiv för att försöka vara överlägsna.
OK så det är alltså bara 300-400 hundra män som inte förstår av 4 miljoner. Inte många alls.
Och härmed har du slagit fast att alla våldtäktsanmälningar som läggs ner och inte leder till fällande domar innehåller män som har förstått vad samtycke är eftersom de inte blivit dömda eller att anmälningen ens gått vidare till åtal och då måste det alltså betyda att kvinnorna i de fallen inte förstått vad samtycke är. Och det är fler än 3-400 st.

Undrar jag vem som är efterbliven.
Citera
2026-07-22, 22:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Hahaha, jo känner igen en person som vill ha sex.

Som sagt det är ingen idé att diskutera med dig. Helt omöjligt.
Citera
2026-07-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Alltså ni är så jävla korkade när ni häver ur er era invektiv för att försöka vara överlägsna.
OK så det är alltså bara 300-400 hundra män som inte förstår av 4 miljoner. Inte många alls.
Och härmed har du slagit fast att alla våldtäktsanmälningar som läggs ner och inte leder till fällande domar innehåller män som har förstått vad samtycke är eftersom de inte blivit dömda eller att anmälningen ens gått vidare till åtal och då måste det alltså betyda att kvinnorna i de fallen inte förstått vad samtycke är. Och det är fler än 3-400 st.

Undrar jag vem som är efterbliven.

Du är det mest efterblivna trollet av dem alla. 5 barns farsan......eller hur det nu var...... hmmmm

Troligen sitter du i detta nu inne för din 4e våldtäkt och har precis fått lite lättnader. "Men snälla hjälp mig, hon sa inte om hon ville eller inte så jag fortsatte kväva henne och sätta på henne, vadådå, jag hörde ju inte vad hon gurglade om"
Citera
2026-07-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Som sagt det är ingen idé att diskutera med dig. Helt omöjligt.
På vilket sätt var det svårt för dig sist du hade sex att upptäcka att din partner ville?
Citera
2026-07-22, 23:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du är det mest efterblivna trollet av dem alla. 5 barns farsan......eller hur det nu var...... hmmmm

Troligen sitter du i detta nu inne för din 4e våldtäkt och har precis fått lite lättnader. "Men snälla hjälp mig, hon sa inte om hon ville eller inte så jag fortsatte kväva henne och sätta på henne, vadådå"

Haha vad tragisk du är. Du har inga argument och då måste du ta till personangrepp. Tragiska människa.
Citera
2026-07-22, 23:02
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Menar du allvar?
Om du är verkligt intresserad av detta fallet så behöver du läsa på (mycket) mer.

De yngsta offren var 11-12 år gamla. Varför är det så viktigt för dig vad han kallas? Blir han + de andra männen mindre skyldiga om deras offer var i puberteten när de utsattes?

Som vanligt är jag mycket mer insatt och påläst än vad du är. Och du vet att jag inte låter mig dras med i några drev eller konspirationsteorier så du behöver inte förminska eller förlöjliga mig.

Har ingen aning om vem de är/var, men tack för lästipset. 30 åringen var inte bara ett svin utan en våldtäktsman också. Du får absolut ha din egen åsikt och uppfattning om detta liksom jag har min.

Nej det yngsta offret var 14. Producera en källa som säger något annat, du som är så påläst och kunnig. Annars är det 14 som gäller, punkt slut och därmed basta.

Skulle du vilja att hela världen känner dig som pedofil efter din bortgång trots att du inte är det? Och vilka är de "andra männen" som du menar är skyldiga?
Citera
2026-07-22, 23:04
Medlem
Citat:

Troligen sitter du i detta nu inne för din 4e våldtäkt och har precis fått lite lättnader. "Men snälla hjälp mig, hon sa inte om hon ville eller inte så jag fortsatte kväva henne och sätta på henne, vadådå, jag hörde ju inte vad hon gurglade om"
"Alltså hon visste ju inte ens själv om hon ville eller inte så hur skulle då JAG kunna veta om hon ville så då måste det ju ha varit rätt att sätta på henne."
Citera
2026-07-22, 23:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jo mellan 3 999 700 till 3 999 600 män per år förstår samtycke. Förutom ett litet antal efterblivna män. Och det kvittar hur många märkliga, invecklade och kreativa scenarion ni målar upp så är ni fortfarande efterblivna. Hur känns det? Svårt va?

Om självaste Hitler hade stött på er på 30-talet hade han tänkt tyst för sig själv, "scheisse vilka efterblivna typer, dom ska in i ugnarna omedelbums jetzt"

Att du tramsar förstör tråden och visar att du saknar argument.
Citera
2026-07-22, 23:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
På vilket sätt var det svårt för dig sist du hade sex att upptäcka att din partner ville?
Det verkar som att du och jag har sex på samma sätt. (Oftast frågar jag inte och det verkar inte du heller göra så det är vad jag menar med att vi har sex på samma sätt).

Jag kan inte veta helt säkert att det jag gör kommer att mottagas med ett samtycke men jag kan känna mig/ha bildat mig en stark uppfattning om att hon kommer att samtycka till det jag gör härnäst utan att fråga.
Detsamma gäller dig.
Och hittills verkar det som att jag har haft rätt i min känsla. Men det är fortfarande en känsla/ett antagande och inte en säker vetskap.
Och om det skulle vara så att jag företar mig något som någon inte vill så förväntar jag mig att den personen säger det till mig eller tydligt fysiskt visar det.
Det har hänt att någon fysiskt visat mig och talat om, inte att den inte vill, men att man ska ta det lugnare i stötandet t.ex. Och då har jag hörsammat det och tagit det lite lugnare och mjukare ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in