2026-07-22, 22:32
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Vilken fråga svarade jag inte på?

I inlägg 4596 svarar du inte på min fråga.
Citera
2026-07-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Har du sagt att du inte brukar fråga utan du tar initiativ utifrån din känsla/ hur du uppfattar situationen? Go with the flow som jag tror du benämnde det.
Exakt! Jag brukar varken ta initiativ eller fråga nån om jag inte vet att de vill.

Det blir bara pinsamt om de inte vill. Bättre låta bli.
Citera
2026-07-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
I inlägg 4596 svarar du inte på min fråga.
Vilken var frågan?
Citera
2026-07-22, 22:35
Medlem
Citat:
Är det våldtäkt om en kvinna inte njuter?

Jag anser att mannen ska få fortsätta penetrera ifall hon inte säger nej. Sen kan han kolla av efter ca 30 - 60 sekunder ifall hon är passiv. Men jag finner inget i lagen som säger att sex utan samtycke i 30 - 60 sekunder är lagligt.

Fick han minst 2 motjuck för varje 3 juck? Annars är det våldtäkt. Och ja, det är våldtäkt om kvinnan inte njuter och om mannen inte ger henne 3-4 orgasmer per session, gärna fler. Fan du, tänk att ca 300-400 män per år inte kan förhålla sig till de här enkla reglerna, hur svårt ska det va liksom??
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-22 kl. 22:38.
Citera
2026-07-22, 22:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Vilken var frågan?

Samma som du inte svarade på i inlägg 4602. Där ställer jag frågan med stora bokstäver.

Ska jag ställa samma fråga en tredje gång, eller klarar du leta upp inläggen?
Citera
2026-07-22, 22:38
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Exakt! Jag brukar varken ta initiativ eller fråga nån om jag inte vet att de vill.

Det blir bara pinsamt om de inte vill. Bättre låta bli.

Återigen vet du inte, du känner/uppfattar/läser av/tror/estimerar/ att du vet att de vill att du tar initiativ till det du gör.
Om då kvinnor uppger att de många gånger inte själva vet vad de egentligen vill i den sexuella situationen och i citaten jag skickade till dig även uppger att det är svårt för dem att veta hur de ska kommunicera kring samtycke i den sexuella situationen så borde det betyda att det är ännu svårare för mannen att försöka förstå felfritt vad kvinnan vill och kommunicerar i den sexuella situationen.
Citera
2026-07-22, 22:39
Medlem
Citat:
Samma som du inte svarade på i inlägg 4602. Där ställer jag frågan med stora bokstäver.

Ska jag ställa samma fråga en tredje gång, eller klarar du leta upp inläggen?

Svaret är "nej"
Citera
2026-07-22, 22:39
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Fick han minst 2 motjuck för varje 3 juck? Annars är det våldtäkt. Och ja, det är våldtäkt om kvinnan inte njuter och om mannen inte ger henne 3-4 orgasmer per session, gärna fler. Fan du, tänk att ca 300-400 män per år inte kunde förhålla sig till de här enkla reglerna, hur svårt ska det va liksom??

Är du oserös nu igen? Du kan alltså inte svara på vad samtyckeslagen kräver i de scenarier jag tar upp. Det bekräftar att lagen är otydlig.
Citera
2026-07-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Fick han minst 2 motjuck för varje 3 juck? Annars är det våldtäkt. Och ja, det är våldtäkt om kvinnan inte njuter och om mannen inte ger henne 3-4 orgasmer per session, gärna fler. Fan du, tänk att ca 300-400 män per år inte kan förhålla sig till de här enkla reglerna, hur svårt ska det va liksom??
Men tur att det ändå kvarstår 4 miljoner män som faktiskt KAN!!!
Citera
2026-07-22, 22:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ska jag tolka det som att du behöver en komplett guide?

Vilka andra lagar behöver en komplett lista med scenarion? Folkbokföringslagen? Inkomstskattelagen?

Andra lagar är tydliga. Stöld. Misshandel. Rån. Mord. 100% tydlighet och förutsägbarhet. Jag tycker att våldtäktslagstiftning också ska vara tydlig och förutsägbar. Du tycker inte det?
Citera
2026-07-22, 22:45
Medlem
Citat:
Är du oserös nu igen? Du kan alltså inte svara på vad samtyckeslagen kräver i de scenarier jag tar upp. Det bekräftar att lagen är otydlig.

Som sagt, "nej". Nej, samtyckeslagen är ej otydlig. Det finns 4 miljoner vuxna män i Sverige, bara 300-400 av dem förstår inte samtycke per år. Aaaallaaa de andra männen förstår sig på samtycke. Och hade du frågat alla 5 åringar i Sverige om samtycke med ett enkelt exempel så hade de också förstått samtycke.

Det betyder att alla ni män som inte förstår samtycke är efterblivna. Tyvärr, men nu var jag tvungen att berätta detta för er. Hur känns det att vara efterbliven? Svårt va? Och det kvittar hur många invecklade och märkliga scenarion ni målar upp så är ni fortfarande efterblivna.

Troligen hade ni blivit ordinerade kalla bad och sen tvångströja om ni levde förr i tiden och varit inlagda på asylumhemmet. Vilket ni garanterat hade varit, inlagda alltså.

Om självaste Hitler hade stött på er på 30-talet hade han tänkt tyst för sig själv, "scheisse vilka efterblivna typer, dom ska in i ugnarna omedelbums jetzt"
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-22 kl. 22:49.
Citera
2026-07-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Återigen vet du inte, du känner/uppfattar/läser av/tror/estimerar/ att du vet att de vill att du tar initiativ till det du gör.
Om då kvinnor uppger att de många gånger inte själva vet vad de egentligen vill i den sexuella situationen och i citaten jag skickade till dig även uppger att det är svårt för dem att veta hur de ska kommunicera kring samtycke i den sexuella situationen så borde det betyda att det är ännu svårare för mannen att försöka förstå felfritt vad kvinnan vill och kommunicerar i den sexuella situationen.
Hahaha, jo känner igen en person som vill ha sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in