2026-07-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Självfallet ska väl dom bästa spelarna få spela men är det inte lite märkligt när tex England mot Frankrike i VM 2026 verkade ha drygt 90 % svarta spelare på planen? Det är ju liksom inte ens mångfald längre. Till o med Schweiz hade få vita med ju. Jag är inte i mot all invandring o dyl men det börjar bli något märkligt att typiska västerländska lag nästan saknar vita spelare. Än annan märklig notis är att det afrikanska (nordarab o dyl) lagen är rätt så dåliga. Dvs det måste vara nått med uppväxten, kosten el utbildningen/träningen som gör att dessa individer ändå lyckas i tex europa när deras hemländer (om dom stannat kvar förmodligen mm) är dåliga på fotboll iaf.
Låg punkten för mig var när ”svenska" Ayari brast ut i muslimsk bön i samband med mål.

Är det enbart fotboll som visar denna bild, man skulle ju kunna tro att merparten av västvärlden är mörkhyad osv men så är det väl ändå ej? Min teori om varför dom europeiska lagen som bivit så mörka stämmer? Hur länge har fotbolls lagen från västvärlden sett ut så här? Var dessa lag topp nationer även förut & var lagen vita då?
Det vore kul att se ett ras vm i fotboll. Kanske blir nåt i framtiden.
Citera
2026-07-22, 13:58
Medlem
Tuors avatar
Fotbollen är ju det absolut enda negrerna har.

Vita grabbar verkar sluta spela fotboll när de är 13-14 år.

Att springa efter en boll känns trots allt väldigt negrigt.
Citera
2026-07-22, 14:22
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Pratar inte bara fotboll utan generellt sporter som kräver muskelkraft.
Troligtvis hade svarta även dominerat vintersporter men de inte så intresserade av vintersport.

Strongman domineras av vita. Att säga muskelkraft blir att förenkla för mycket. Men explosiv muskelstyrka som tex i samband med sprint, basket, fotboll har svarta statistiskt bättre egenskaper.

Kan man tillskriva svarta afrikaner positiva egenskaper baserat på ras bör man även i konsekvensens namn vara öppen för att tillskriva dem negativa egenskaper i andra sammanhang. Detsamma med kulturer och liknande. Man kan liksom inte både ha kakan och äta den också.
Senast redigerad av RomernasKung 2026-07-22 kl. 14:36.
Citera
2026-07-22, 15:08
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kvotering av de bästa.

Knarkar du? Dom bästa behöver inte kvoteras in,dom tas redan ut
Citera
2026-07-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Det faller inte negrer i smaken att hålla på med vintersporter har jag redan skrivit. Inte nödvändigtvis för att de är sämre utan de har ej intresse för sport i kalla sammanhang.
Tror du menar Afrikaner, öknamn ger dig bara en svag aura. De är sämre på den typen av sport då de har en biologisk nackdel. Precis som vita har en biologisk nackdel i spring och hoppa sporter.
Citera
2026-07-22, 15:56
Medlem
Fotboll har blivit en fattigmanssspport för folkgrupper med låg IQ att komma någon vart. Svarta är bra på att springa. Urvalet av svarta som spelar fotboll i England och Frankrike är enormt. Vita slutar spela när de är typ 15. svarta gör nästan inget annat. Lite som svarta och boxning i USA på 80- och 90-talet.

Men det är bara typ 0,1 promille som lyckas ta sig till den nivån.

Fotbollen har senaste årtionden blivit sämre strategiskt dock. Mer divor och huvudlösa val på planen. Mindre genomtänkt osv.

Fotboll kräver ändå organisation, vilket görs bäst från civiliserade vita samhlllen.

Det är därför Frankrike och England är bättre än Nigeria och Kongo, trots nästan lika många negrer.

Men koncentrerar man sig istället på taktik, strategi, laganda, disciplin, teknik, lojalitet och kloka val, som Tyskland traditionellt alltid har gjort, så vinner det alltid över allt. Som Spanien och Argentina i år med sina i princip helvita lag. Eller Kroatien.

De är mycket mer effektivt än Frankrikes djungelfotboll. Fler europeiska länder borde ta efter.

Jag är tex hekt övertygad om att England skulle lyckas bättre och komma längre, kanske t.o.m. vinna om de ställde upp med ett helvitt lag.
Citera
2026-07-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Svarta är fysiskt överlägsna alla övriga raser. Helt bortom konkurrens.
Inte när det gäller ren råstyrka (även om dom absolut kan få fram hyfsad nära eliten även där).
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Har för mig att ca: 5% av Englands befolkning är indier till följd av kolonierna. Men oavsett indier... Jag nämnde ju att afrikaner iaf om vi begränsar oss till västafrika står ut i vissa sporter, du tror inte det har med saken att göra plus det faktumet att många av dom numera bor i England och Frankrike till följd av historien?

Du tänker att dessa två länder importerat duktiga fotbollsspelare och att det är förklaringen?

Observera att jag inte påstår att jag har rätt men eftersom tråden startats känns det inte oväsentligt att tänka lite utanför boxen även om jag inte vill påstå att jag gör det.
Jag vet inte riktigt men jag tänker att det inte är nån slump att europa negrer lag trumfar afrika negrer i årets VM.
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Av finallagen hade vad jag kunde se Spanien 2 spelare av helt eller delvis afrikansk påbrå, Argentina 0.
Ja men om vi ska va ärliga var väl dom dubbla spanska negrerna riktigt vassa. Dvs super ynglingen yamal samt Williams (va med det lustiga håret)?

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Schweiz hade väl många också
Ko stigt inte fler araber de är väl flest i Europa
Diskriminering?
Ja jag reagerade också på det. I Sverige hade vi ju visserligen Ayari (som enligt mig lämnade en bitter eftersmak efter sin muslimska impuls). Bra på sätt och vis att iaf slippa muslimska araberna (kul när Egyptien grät blod typ).

Citat:
Ursprungligen postat av illepille13
Det vore kul att se ett ras vm i fotboll. Kanske blir nåt i framtiden.
Ja det lär ju bli av inom snar framtid
Citera
2026-07-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Jovisst har de deltagit och försökt men aldrig vunnit. De har aldrig tillhört den yttersta toppen trots intensiva prestationer. De historiska titlar ifrån Afrika innehavs av den vita minoriteten ifrån Sydafrika och Namibia, regerande mästare är Rayno Nel ifrån Sydafrika(vit).

I fotboll behövs ingen vidare fysisk styrka för att bli bäst, det är helt andra faktorer som krävs.
Nä det stämmer inte direkt även om du kanske har rätt i att dom inte vunnit tävlingen ”Världens starkaste man”. Underhållnings brottaren Mark Henry vann faktiskt första Arnold classic strongman 2002 (visserligen inte tävlingen ”Världens starkaste man” men den anses av många tyngre då man står still mer rent allmänt och råpressar mm). Mark Felix från Granada placerade sig ofta i topp , personbästa starkaste man nr 4. Under tidigt 90-tal var det en neger O.D. Wilson som nästan vann tävlingen men blev ironiskt nog snuvad på den gyllene medaljen pga att den snövite islänningen Jón Páll Sigmarsson sprang snabbare med förhållandevis liten vikt (för dessa grabbar) i form av tegelstenar runt sig. O.D. Wilson dog året efter detta.
Senast redigerad av confidential-user 2026-07-22 kl. 20:27.
Citera
2026-07-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurotesuku
Kliv ut ur din ekokammare nu. Varför är du så besatt av detta för? Under hela VM så har detta tagits upp om och om igen på Flashback. Vad fan tror du händer när man koloniserar större delen av Afrika?

Jo visst det är sant men det verkar faktiskt vara ett mönster även i tex Sverige & Schweiz även om det då väl icke är frågan om drygt 90 % på planen. Sen angående det du påpekar. Tydligen var det mycket mer vita i dessa lag för några år sen. Dom har ju inte koloniserat nyligen liksom.
Citera
2026-07-22, 20:33
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Årets VM var väldigt intressant ur ett rasbiologiskt perspektiv. Lag med afrikanska spelare i dominerade ju kraftigt förutom de två finallagen. Individuellt är det en stor fördel att vara explosiv, men om man kan få ett lag med vita att arbeta tillsammans verkar det trumfa individuell skicklighet.

Ta till exempel Spanien där 10 personer samarbetar som en myrstack och sedan gör en kille sin egen grej. Det fungerar, men när det börjar bli tre eller fler individualister faller kollektivet samman (eller i fallet Zlatan räcker det med en) Skall bli intressant att se om någon på klubbnivå kör som strategi att bara värva vita spelare och göra ett riktigt starkt lag av det. Skulle nog inte ses med blida ögon.

Själv kollar jag inte på fotboll och bryr mig inte alls. Men ni som faktiskt kollar på fotboll. Är det verkligen intressant att kolla på en massa svarta spelare sparka boll? Känns det inte som att kolla på något afrikanskt lag (och vem vill göra det)?
Citera
2026-07-22, 21:46
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Nä det stämmer inte direkt även om du kanske har rätt i att dom inte vunnit tävlingen ”Världens starkaste man”. Underhållnings brottaren Mark Henry vann faktiskt första Arnold classic strongman 2002 (visserligen inte tävlingen ”Världens starkaste man” men den anses av många tyngre då man står still mer rent allmänt och råpressar mm). Mark Felix från Granada placerade sig ofta i topp , personbästa starkaste man nr 4. Under tidigt 90-tal var det en neger O.D. Wilson som nästan vann tävlingen men blev ironiskt nog snuvad på den gyllene medaljen pga att den snövite islänningen Jón Páll Sigmarsson sprang snabbare med förhållandevis liten vikt (för dessa grabbar) i form av tegelstenar runt sig. O.D. Wilson dog året efter detta.

På den biten har du rätt, inlägget var menat för att avfärda de felaktigheter som postats i tråden. Det finns ett fåtal undantag - de som du påpekat. Du har själv avfärdat att det inte stämmer att svarta är överlägsna när det gäller ren råstyrka. Med tanke på det citerade så tyder det på att du faktiskt har djupare insyn inom dessa tävlingar/händelser.

Bronsmatchen var ren hawaii-fotboll.
Citera
2026-07-22, 23:44
Medlem
Citat:
Självfallet ska väl dom bästa spelarna få spela men är det inte lite märkligt när tex England mot Frankrike i VM 2026 verkade ha drygt 90 % svarta spelare på planen? Det är ju liksom inte ens mångfald längre. Till o med Schweiz hade få vita med ju. Jag är inte i mot all invandring o dyl men det börjar bli något märkligt att typiska västerländska lag nästan saknar vita spelare. Än annan märklig notis är att det afrikanska (nordarab o dyl) lagen är rätt så dåliga. Dvs det måste vara nått med uppväxten, kosten el utbildningen/träningen som gör att dessa individer ändå lyckas i tex europa när deras hemländer (om dom stannat kvar förmodligen mm) är dåliga på fotboll iaf.
Låg punkten för mig var när ”svenska" Ayari brast ut i muslimsk bön i samband med mål.

Är det enbart fotboll som visar denna bild, man skulle ju kunna tro att merparten av västvärlden är mörkhyad osv men så är det väl ändå ej? Min teori om varför dom europeiska lagen som bivit så mörka stämmer? Hur länge har fotbolls lagen från västvärlden sett ut så här? Var dessa lag topp nationer även förut & var lagen vita då?

Vad är problemet? När jag var ung fanns tre svarta spelare i PL. Kick and rush-fotbollen dominerade. Chelsea var sista lag att ta in svarta spelare. Förstår ni hur bra korpserierna var? Det fanns lag som aldrig förlorat på många många år med svarta spelare. Det är naturens gång. Dom bästa ska spela. Punkt slut. Den här USAImporterade diskussionen är helt irrelevant. Amerikaner kan sällan säga nåt alls utan att få med en hudfärg, I min mening en lågpannad idiotgrej att förhålla sig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in