2026-07-22, 21:17
Medlem
Finns bara fem Milton i Lerums kommun. Vem av dem är det?
Senast redigerad av GrannSamverkan2 2026-07-22 kl. 21:19.
Citera
2026-07-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Bajsa inte ner tråden.
Att skitungarna busade med sina hojar har inget samband med att en sedan blev nermejad i 200 av en något äldre skitunge.

Det kan det visst ha. Om MC-föraren busade i vänster fil och det var där bilen kom, hade han ju klarat sig om han kört som man skulle, i höger fil.
Citera
2026-07-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det kan det visst ha. Om MC-föraren busade i vänster fil och det var där bilen kom, hade han ju klarat sig om han kört som man skulle, i höger fil.
Det finns ingen vänsterfil i Sverige där någon förutom blåljus får köra 200. Sitt ner och håll käft.
Citera
2026-07-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Det finns ingen vänsterfil i Sverige där någon förutom blåljus får köra 200. Sitt ner och håll käft.

Ingen högerfil heller.

Jag är inte ute efter att lägga skuld på någon, allra minst den avlidne. Det går dock inte att komma ifrån att det finns beteenden som ökar risken i trafiken och beteenden som minskar risken.

Överallt, alltid, kan det komma fordon i fel hastighet, åt fel håll, på fel sätt. Det finns sätt att bete sig i trafiken som gör att riskerna och konsekvenserna då sådant händer ökar eller minskar.

Man själv kan aldrig styra över vad andra gör, man kan bara förändra sitt eget beteende.

Eftersom jag själv kör mycket MC, vill jag alltid veta vad motorcyklisten gjorde när en motorcyklist dör i trafiken. Jag vill lära mig mer om vilka beteenden som är riskabla och vilka som är säkrare.
Citera
2026-07-22, 22:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jaså? Det filmades? Du syftar inte på den andra mc-olyckan som skedde på Paralellvägen i Partille intill E20 igår? De som förolyckades då är ok.

Hur kan personer som FÖROLYCKAS vara OK..?
Citera
2026-07-22, 22:54
Medlem
Stor minnesceremoni ikväll vid bron i närheten över mororvägen där M blev påkörd. Nära 150 ungdomar var där ❤️
Citera
2026-07-22, 23:09
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jaså? Det filmades? Du syftar inte på den andra mc-olyckan som skedde på Paralellvägen i Partille intill E20 igår? De som förolyckades då är ok.

En upplysning till dig: "Förolyckades" är ett annat ord för "omkommit" vilket betyder att någon har avlidit/dött.
Citera
2026-07-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Dumt att låna ut en sådan bil till en såpass ung person.

Sonen som använder bilen?
Inga svenska namn i hushållet och en 22 åring i hushållet
Citera
2026-07-23, 00:12
Medlem
Sök upp Oreo_exc på Instagram det är hans gamla konto.
Citera
2026-07-23, 00:50
Medlem
Bilföraren döms säkert. Men att spela in TikTok video på en allmän väg är en bidragande orsak till olyckan. Med det menar jag att avsaknaden av lysande baklucka försenade upptäckt av mc på väg. Kör man på bakhjulet är ju lampan riktad snett nedåt. Tror att utgången troligen hade blivit detsamma med baklykta pekandes rätt, men leken på vägen påverkade förloppet.
Citera
2026-07-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Bilföraren döms säkert. Men att spela in TikTok video på en allmän väg är en bidragande orsak till olyckan. Med det menar jag att avsaknaden av lysande baklucka försenade upptäckt av mc på väg. Kör man på bakhjulet är ju lampan riktad snett nedåt. Tror att utgången troligen hade blivit detsamma med baklykta pekandes rätt, men leken på vägen påverkade förloppet.

Men om dom var två, varav en filmade bör rimligtvis den andra mc:ns baklyse synts som det ska.
Att köra i 200+km/h är ganska jävla fort, det har fortfarande skett en tragisk olycka som (möjligtvis) hade kunnat förmildrats eller undvikts om föraren av bilen hade hållt laglig hastighet och varit mer uppmärksammad på sin omgivning. Alla kan köra i 200km men alla har absolut inte kontroll över den hastigheten.
Sen är de en ung kille som tragiskt har gått bort. Vad jag förstått de som är han 15-16 års åldern. Hemskt oavsett om dom var ute och lekte på vägarna och filmade till TikTok när dom gjorde stunts.
Citera
2026-07-23, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Men om dom var två, varav en filmade bör rimligtvis den andra mc:ns baklyse synts som det ska.
Att köra i 200+km/h är ganska jävla fort, det har fortfarande skett en tragisk olycka som (möjligtvis) hade kunnat förmildrats eller undvikts om föraren av bilen hade hållt laglig hastighet och varit mer uppmärksammad på sin omgivning. Alla kan köra i 200km men alla har absolut inte kontroll över den hastigheten.
Sen är de en ung kille som tragiskt har gått bort. Vad jag förstått de som är han 15-16 års åldern. Hemskt oavsett om dom var ute och lekte på vägarna och filmade till TikTok när dom gjorde stunts.

https://www.instagram.com/reel/DbCWi6nC_Tz
https://www.instagram.com/reel/DaZBn-UiivG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in