Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Det som hände med svininfluensan var förfärligt MEN där var det fler som inte vaccinerade sina barn. När det gäller amalgam, ja, det var att välja på att bli tandlös tidigt eller att kunna tugga maten ett tag till.
Kuggen i dessa frågor är (som ingen har löst än) varför blev inte alla sjuka? Eller, varför insjuknade bara vissa?
Vi har gett K-vitamin till nyfödda sedan -40-talet. Nästan alla väljer detta och hade det haft allvarliga konsekvenser och ruggiga biverkningar hade nog det visat sig vid det här laget.
Jag reagerade väl mer på det något tvärsäkra uttalandet "Hur mår man i skallen om man nekar vitaminet och barnet sedan dör för att man är en klenbegåvad foliehatt?". Detta berömda resonemang kan appliceras hej vilt på allt som staten råder till. "Va, låter du din bäbis sova på rygg?! Vill du att den ska dö?!". Och något år senare - "Va, låter du din bäbis sova på mage?! Vill du att den ska dö?!".
Det finns allehanda misstag vården pysslat med, och rättat till i efterhand. Och det finns misstag de gör nu som vi kommer se tillbaka på med häpnad i framtiden, var så säker.
Men, jag förstår att det känns skönt att ha en slåsigpåbröstet-attityd, om än det ena än det andra. Detta är dock en verklig ickefråga där man mest gör sig till åtlöje genom att dra lans. Jag säger inte att K-vitamin är dåligt. Men folk får göra som de vill. Att föredra att göra så lite ingrepp/leva så naturnära som möjligt är troligen ett smartare förhållningssätt i det långa loppet än att ta allt som kastas på en, är min ödmjuka inställning. Det behöver inte dras på större växlar än så, eller kalla de som gör annorlunda för koko.