2026-07-22, 15:24
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Okej. Men varför lyfter ni aldrig fram nåt negativt om Christopher och Linnea? Håller ni med om att de är hemska människor? Rask Anjo och Jocke har egna trådar. Deras fruar passar bättre i deras män trådar. Men här absolut Christopher Linnea Julia Luggen och Jacke.

Nämnde jag Lisen och Jonna?

Jag tycker inte särskilt mycket om influencers överhuvudtaget. En jävla snedvriden bransch som ger människor hybris.
2026-07-22, 15:28
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Tragiskt att en våldtagen och psykiskt nedbruten människa klassas som lat av dig. Dessutom ensamstående mamma.
Ensamstående morsor behöver verkligen arbeta. Ingen annan ska behöva försörja Julia än Julia själv.

Hon mår ju bra enligt sig själv och traumaterapi är effektivt och håller inte på mer än 10 sessioner vid singeltrauma. 20-40 sessioner (EMDR) vid komplex traumatisering.

Men man måste vilja arbeta själv mellan besöken också. Vill man inte bli bra så blir man inte bra.
2026-07-22, 15:41
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Har jag påstått det?

Men det beror säkert på Henke och att Julia är psykiskt instabil enligt dig...

Att bli misshandlad av en man som påstår sig älska en tar hårt på psyket och tar många år att komma tillbaka från. Så hade hon det svårt innan blev det betydligt värre efter hans handlingar. Så han har del i det.
2026-07-22, 15:43
Medlem
Citat:
Du känner dig träffad va?

Att gå hemma förvärrar psykisk ohälsa och speciellt traumatiseringar. Det gör den psykiska ohälsan värre och den riskerar att bli permanent.

Men Julia har nog inget emot att permanent gå på soc.

Därför hon skjukskivits alltså av läkare? Din bedömning är bättre?? Okej då vet vi det. Höga tankar om sej själv ändå.
2026-07-22, 15:44
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Att bli misshandlad av en man som påstår sig älska en tar hårt på psyket och tar många år att komma tillbaka från. Så hade hon det svårt innan blev det betydligt värre efter hans handlingar. Så han har del i det.

Det finns effektiva traumaterapier och blir du inte bättre av dem så ska du sjupensioneras.

Inte snylta på en kommuns skattepengar.
2026-07-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det ena utesluter inte det andra.

Om man valt att skaffa barn så har man ett ansvar för barnet att vara sitt bästa jag. Att under flera års tid försumma ungen är knappast hennes bästa insats.

Sedan förmodar jag att du har en dom på den påstådda våldtäkten? Då förväntar jag mig att du delar den annars knip igen!

Har du missat helt att Henrik våldtog henne 2 gånger? Finns för fan tråd och både FUP och dom har publicerats flera gånger. Snälla kom in lite i matchen nu. För allas skull.
2026-07-22, 15:48
Medlem
Citat:
Det finns effektiva traumaterapier och blir du inte bättre av dem så ska du sjupensioneras.

Och under dessa är man oftast sjukskriven ja.
2026-07-22, 15:49
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Har du missat helt att Henrik våldtog henne 2 gånger? Finns för fan tråd och både FUP och dom har publicerats flera gånger. Snälla kom in lite i matchen nu. För allas skull.

Ensamstående morsor behöver verkligen arbeta. Ingen annan ska behöva försörja Julia än Julia själv.

Hon mår ju bra enligt sig själv och traumaterapi är effektivt och håller inte på mer än 10 sessioner vid singeltrauma. 20-40 sessioner (EMDR) vid komplex traumatisering.

Men man måste vilja arbeta själv mellan besöken också. Vill man inte bli bra så blir man inte bra.
2026-07-22, 15:50
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Kom tillbaka när du är en kvinna som blivit misshandlad av din partner och försöker ta dig igenom det traumat med hjälp av vad du läser på internet hjärtat 😊
2026-07-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Kom tillbaka när du är en kvinna som blivit misshandlad av din partner och försöker ta dig igenom det traumat med hjälp av vad du läser på internet hjärtat 😊

Ja förståelsen för andras situationer (Julia i detta fall) verkar väldigt låg.
2026-07-22, 15:53
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Länka då?

Sedan så går alla igenom tråkiga händelser här i livet, man kan inte bara lägga sig ner och ge upp, särskilt inte när man har barn, helt rätt att soc är inkopplade, det här måste utredas om hennes lämplighet som mamma.

Låt mig gissa, du går på bidrag?
2026-07-22, 15:53
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ja förståelsen för andras situationer (Julia i detta fall) verkar väldigt låg.

Ja vad får man enligt dom, två dagar att må psykiskt dåligt? Riktigt vidriga människor 🤮

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in