2026-07-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Har jag påstått det?

Nää men varför tar du upp det då? Förklara för mig snälla.
2026-07-22, 15:06
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Jobbcoach hjälper med CV och sedan massa flum som föreläsningar om arbetsmarknaden osv. Lite vuxendagis.

Låter som Soc håller på att jävlas.

Jävlas?

De gör sitt jobb och det är att få ut slöfocken i arbetslivet igen. De vill att Julia ska bli självförsörjande.

Förstår att det tar emot att jobba då fogden kommer dra pengar så det inte blir många fler kronor kvar än socialbidraget.
2026-07-22, 15:07
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Nää men varför tar du upp det då? Förklara för mig snälla.

Därför att du är så ensidig.
2026-07-22, 15:10
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Jobbcoach hjälper med CV och sedan massa flum som föreläsningar om arbetsmarknaden osv. Lite vuxendagis.

Låter som Soc håller på att jävlas.
Bra att det utreds, människor som behöver hjälp från myndigheter ska få det men man ska inte kunna utnyttja skattemedel bara för man är en latmask som inte vill jobba.

Nu är sötebrödsdagarna över för Julia, att hon arbetsvägrar kommer inte se bra ut sen när Chrippa & Linnea söker ensam vårdnad vid muck.
2026-07-22, 15:12
Medlem
Citat:
Jävlas?

De gör sitt jobb och det är att få ut slöfocken i arbetslivet igen. De vill att Julia ska bli självförsörjande.

Förstår att det tar emot att jobba då fogden kommer dra pengar så det inte blir många fler kronor kvar än socialbidraget.

Vilken jävla skev inställning och att blunda för vissa saker som tex psykisk ohälsa, men denna omänskliga syn har ju blivit popis i samhället.
2026-07-22, 15:12
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Jocke är den som startade drevet mot Chrippa och Linnéa. Tillsammans med Anjo.

Att få lite mothugg är väl inget drev?

Mothugg? Varenda jävel vill ju sänka Jocke , men inget drev i dina ögon, ok men det får vi ta i jockes tråd.

Då fick kräftan o hinken lite mothugg också , men dom kissade o bajsade på sig när det blev hett om öronen.
2026-07-22, 15:14
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Precis finns inget drev. Jag håller inte med om allt Jocke, Anjo och Rask gjort men speciellt Christopher har vevat igång detta drama väldigt bra själv.

Kräftan o hinken är oskyldig inget eget ansvar. Är man curlad så är man.
2026-07-22, 15:14
Medlem
Citat:
Därför att du är så ensidig.

Okej. Men varför lyfter ni aldrig fram nåt negativt om Christopher och Linnea? Håller ni med om att de är hemska människor? Rask Anjo och Jocke har egna trådar. Deras fruar passar bättre i deras män trådar. Men här absolut Christopher Linnea Julia Luggen och Jacke.
2026-07-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Bra att det utreds, människor som behöver hjälp från myndigheter ska få det men man ska inte kunna utnyttja skattemedel bara för man är en latmask som inte vill jobba.

Nu är sötebrödsdagarna över för Julia, att hon arbetsvägrar kommer inte se bra ut sen när Chrippa & Linnea söker ensam vårdnad vid muck.

Tragiskt att en våldtagen och psykiskt nedbruten människa klassas som lat av dig. Dessutom ensamstående mamma.
2026-07-22, 15:20
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Vilken jävla skev inställning och att blunda för vissa saker som tex psykisk ohälsa, men denna omänskliga syn har ju blivit popis i samhället.

Du känner dig träffad va?

Att gå hemma förvärrar psykisk ohälsa och speciellt traumatiseringar. Det gör den psykiska ohälsan värre och den riskerar att bli permanent.

Men Julia har nog inget emot att permanent gå på soc.
2026-07-22, 15:21
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Tragiskt att en våldtagen och psykiskt nedbruten människa klassas som lat av dig. Dessutom ensamstående mamma.
Det ena utesluter inte det andra.

Om man valt att skaffa barn så har man ett ansvar för barnet att vara sitt bästa jag. Att under flera års tid försumma ungen är knappast hennes bästa insats.

Sedan förmodar jag att du har en dom på den påstådda våldtäkten? Då förväntar jag mig att du delar den annars knip igen!
2026-07-22, 15:22
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Kräftan o hinken är oskyldig inget eget ansvar. Är man curlad så är man.
Absolut inte helt oskyldiga men det är inte de som startade drevet.

Det var storebror som gjort karriär på att förstöra andras liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in