Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Det stämmer nog inte.
För det första är det inte "många", bara "några".
För det andra har klimatförändringen inget som helst med "vänster" att göra. Och inte med "höger" heller.
Du säger några, jag säger många.
Och jo, klimatfrågorna har blivit vänster, och illustrerar återigen att varje organisation eller fråga som inte uttryckligen är höger förr eller senare tas över av extremvänster. Det skedde med kvinnorörelsen/feminismen, det skedde med fredsrörelsen på 80-talet, det skedde med miljöfrågan, med HBT, invandringsfrågan.
Istället för att undersöka
om det sker en klimatförändring och
om det i så fall beror på människan, har man bestämt
att så sker, och att det beror på människan. Och lösningen är som vanligt högre skatter och mer politik. Som jag sade, en vänsterfråga, och en vänsterlösning. Och SvT spelar med, eftersom de också är tydligt vänsterlutande, eller 'progressivt normbrytande', som det heter på vänstriska.
Erika Bjerström hävdar ju att det finns ett samband mellan klimatförändringar och att demokratin 'försvagas', dvs blir mindre vänsterorienterad. När hennes frekventa flygande ifrågasätts så kallar hon det en kampanj mot henne.
Hon är lika mycket aktivist som Carina Bergfeldt, som efter att ha misslyckats som utrikeskorre kom hem och direkt gick över gränsen för vad tom SvT klarade, och inte fick bevaka politik längre,
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/a7GorL/carina-bergfeldt-hyllas-efter-initiativet-mojligt-att-jag-far-skall-av-svt
Så nog har SvT en agenda, och låter sina journalister driva sina agendor. Ren slump att de så ofta sammanfaller med MP, FI eller V?