2026-07-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag lägger inte upp några handlingar ang ovanstående, då de är nedlusade med personuppgifter (också dotterns) och socinterna journalanteckningar.

Ärendet var heller inte så spännande. Julia sökte ekonomiskt stöd för juni månad. Hon beviljades inte några medel p g a att hon inte fullgjort det hon och soc överenskommit. Hon fick beslutet omprövat internt på soc efter komplettering om hur hon nu uppfyllt överenskommelsen, men fick nej igen. Ärendet gick då vidare till FT där det ännu ligger.

Julias inkomster består av barnbidrag och underhållsstöd.

Det framgår även att hon skulle börjat avtjäna fängelsestraffet 25 mars, men inställelsen ändrades sen till september månad.

Som misstänkt. Tack! Jag kollar KF imorgon istället.
2026-07-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Vilket drev? Det dom skapade själva ? Sen när det blev lite hett om öronen så började dom gråta o bajsa på sig o sen vill dom inte vara med nå mer. Som eran idol säger, ”den som ger sig in i leken får leken tåla”

Precis finns inget drev. Jag håller inte med om allt Jocke, Anjo och Rask gjort men speciellt Christopher har vevat igång detta drama väldigt bra själv.
2026-07-22, 14:53
Medlem
Citat:
Snart ett år som gifta, ju...! Skönt att de inte slitit på varann så mycket

Varav halva har maken suttit i fängelse 😆
2026-07-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Står det inget om vad överenskommelsen består av?

Kontakt med "jobbcoach", vad det nu är.

Hon hänvisar till sin sjukskrivning; soc anser å andra sidan att hennes sjukdom inte är sådan att det utesluter den typ av kontakt som överenskommits. Hon hade sen den där kontakten, men då hade turerna på soc varit så många att de hänvisade till FT.
2026-07-22, 14:56
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Jag lägger enbart sporadisk energi på att läsa lite i dessa trådar ibland. Så det finns ingen kamp från min sida.

Och tycker du verkligen att det pågår ett drev mot Jocke?

Men du som lever på Chrippas och Linnéas missär kämpar på varje dag.

Ingen kamp från din sida, ok.
Om du tycker det är drev mot kräftan o hinken så bör du väl tycka det är drev mot Jocke också ? Eller är du fortsatt selektiv i din syn på drev ?
Medlem
Citat:
Hon fick exakt samma taskiga behandling hemma hos Julia och där vistades hon väl mer?

Gör det det mer okej då?
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:

Hon hänvisar till sin sjukskrivning; soc anser å andra sidan att hennes sjukdom inte är sådan att det utesluter den typ av kontakt som överenskommits. Hon hade sen den där kontakten, men då hade turerna på soc varit så många att de hänvisade till FT.
Ja så går det om man har villkor för att få socialbidrag. Vilket är bra.

Tack för info.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Varav halva har maken suttit i fängelse 😆

Haha, ja det är ju just det!
2026-07-22, 14:57
Medlem
Citat:
Han pratar bara på en liten kanal. Kallar du det för att elda på ett drama?

Ja skulle vilja påstå det men du vinklar verkligen allt. Inga större kanaler bortsett från ormen vill ta i Jacke.
2026-07-22, 14:58
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Gör det det mer okej då?

Har jag påstått det?

Men det beror säkert på Henke och att Julia är psykiskt instabil enligt dig...
2026-07-22, 15:00
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Ingen kamp från din sida, ok.
Om du tycker det är drev mot kräftan o hinken så bör du väl tycka det är drev mot Jocke också ? Eller är du fortsatt selektiv i din syn på drev ?

Jocke är den som startade drevet mot Chrippa och Linnéa. Tillsammans med Anjo.

Att få lite mothugg är väl inget drev?
2026-07-22, 15:02
Medlem
Citat:

Jobbcoach hjälper med CV och sedan massa flum som föreläsningar om arbetsmarknaden osv. Lite vuxendagis.

Låter som Soc håller på att jävlas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in