2026-07-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det finns ett mål vid förvaltningsrätten i Karlstad som registrerats nu i sommar, ang bistånd enligt socialtjänstlagen. Parter är Julia och soc i Karlskoga; Julia är klagande.

Antagligen har hon inte fått bistånd som hon önskat.

Jag lägger inte upp några handlingar ang ovanstående, då de är nedlusade med personuppgifter (också dotterns) och socinterna journalanteckningar.

Ärendet var heller inte så spännande. Julia sökte ekonomiskt stöd för juni månad. Hon beviljades inte några medel p g a att hon inte fullgjort det hon och soc överenskommit. Hon fick beslutet omprövat internt på soc efter komplettering om hur hon nu uppfyllt överenskommelsen, men fick nej igen. Ärendet gick då vidare till FT där det ännu ligger.

Julias inkomster består av barnbidrag och underhållsstöd.

Det framgår även att hon skulle börjat avtjäna fängelsestraffet 25 mars, men inställelsen ändrades sen till september månad.
2026-07-22, 14:07
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kan du visa några inlägg där någon försvarar "geniet" Chrippa som du kallar honom.

Det går inte att försvara hans kriminella handlingar och han sitter där han ska.

Själva drevet går inte att rättfärdiga på något sätt. Det ska ingen behöva drabbas av. Det är bara idioter som uppskattar sådant.

Vilket drev? Det dom skapade själva ? Sen när det blev lite hett om öronen så började dom gråta o bajsa på sig o sen vill dom inte vara med nå mer. Som eran idol säger, ”den som ger sig in i leken får leken tåla”
2026-07-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Världens bästa pappa som misslyckas redan under hela graviditeten och inte är delaktig i något, samt att det till och med är oklart om han ens kommer få närvara på nya dotterns förlossning?

Snart ett år som gifta, ju...! Skönt att de inte slitit på varann så mycket
2026-07-22, 14:11
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Jag tror att de någonstans verkligen hatar varandra i ibland. Och hatar sina liv. Därför de försenats i hat.

Precis , nåt åt det hållet är det nog
2026-07-22, 14:28
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Samtidigt som ungen får energidryck och godis men saknar tandborste och tandkräm.

Hon fick exakt samma taskiga behandling hemma hos Julia och där vistades hon väl mer?
2026-07-22, 14:30
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Är kanske sen på bollen här. Men varför vill strutsen (Jacke) fortsätta elda under dramat?
Är han så kåt på uppmärksamhet att bara måste sitta i Skilleras stream?

Han pratar bara på en liten kanal. Kallar du det för att elda på ett drama?
2026-07-22, 14:36
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag lägger inte upp några handlingar ang ovanstående, då de är nedlusade med personuppgifter (också dotterns) och socinterna journalanteckningar.

Ärendet var heller inte så spännande. Julia sökte ekonomiskt stöd för juni månad. Hon beviljades inte några medel p g a att hon inte fullgjort det hon och soc överenskommit. Hon fick beslutet omprövat internt på soc efter komplettering om hur hon nu uppfyllt överenskommelsen, men fick nej igen. Ärendet gick då vidare till FT där det ännu ligger.

Julias inkomster består av barnbidrag och underhållsstöd.

Det framgår även att hon skulle börjat avtjäna fängelsestraffet 25 mars, men inställelsen ändrades sen till september månad.
Står det inget om vad överenskommelsen består av?
2026-07-22, 14:37
Medlem
Citat:
Sant. Ibland tänker jag inte så långt

Fortfarande imponerad över att en såpass ”välutbildad” ”smart” kvinna med ”koll på livet” väljer att skaffa barn med en looser som inte klarar av sitt första barn. Samt samma looser hon anklagat för att ha sexuellt umgänge med tidigare barn.

Bara lågbegåvade som sätter sådana etiketter på sej själva 😆
2026-07-22, 14:40
Medlem
Citat:
Världens bästa pappa som misslyckas redan under hela graviditeten och inte är delaktig i något, samt att det till och med är oklart om han ens kommer få närvara på nya dotterns förlossning?

Till Chrippas försvar gick det från världens bästa pappa till Sveriges bästa pappa och sedan slutade han med det när massor hade kommit fram hur kass pappa han verkligen är 😆 Eller var. Mycket till pappa har han inte vart på drygt ett år nu. Kanske iofs bäst så.
2026-07-22, 14:42
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du ser, du är en av idioterna som låtsas att inte förstå vad ett drev är. Eller så fattar du verkligen inte.

Hur som helst så är det enbart idioter som finner drev underhållande.

Men drev mot Jocke, det drevet gillar du ser jag. Men såklart, din syn på drev är ju selektivt kämpa.
2026-07-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Är kanske sen på bollen här. Men varför vill strutsen (Jacke) fortsätta elda under dramat?
Är han så kåt på uppmärksamhet att bara måste sitta i Skilleras stream?

Jag tror det handlar om påtryckningar från pappa Thomas och brorsan Christopher sedan att hålla upp en fasad att familjen inte alls är vidriga.

Jag tror inte det handlar om uppmärksamhet. Sedan är ju han likt nästan hela familjen väldigt destruktiv och lågintelligent.
2026-07-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktbjorn
Ska jag vara helt ärlig så är det ett omaka par.
Linnea är ung, ser bra ut och är ljusår smartare och mer allmänbildad än Chrippa. Visst, det är förvisso inget svårt men jag undrar ändå vad hon har för utbyte av honom.
Linnea är inte en kandidat för att komma med i mensa, men hon är inte dum i huvudet och obildad. Jag tror inte att deras relation kommer hålla så många år framöver. Linnea mognar och vill ha ett annat liv än det som Chrippa kan erbjuda.

Ung? Hon är 26 år. Hon var ung 2019.

Ser bra ut? Snarare såg bra ut. Men visst smaken är delad. Drogerna och stressen har gjort sitt bara på några år.

Enda jag ser hos Chrippa är att han är rolig och lätt att styra, men så fruktansvärt jobbig och korkad.

Hon kan faktiskt vara riktigt dum i huvudet och obildad ibland men förstår vad du menar. Hon har kapacitet för studier på högskola, nåt Christopher, Luggen, Jacke, Jocke och Julia inte har.

De är garanterat inte ihop om 10 år. Christopher har förstört sitt liv för mycket. Hon kommer trötta på low life.
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-07-22 kl. 14:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in