Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Var har jag sagt att all kritik är 0.03 som du får det till? Jag sa att kritik måste vara on topic, vilket är en självklarhet.
Det var inte så jag uppfattade vad du skrev. Men TS varnade svar är on-topic, det handlar om ett alternativ till det den tråden tog upp till diskussion. Tveklöst on-topic.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Ja, vatten är förutsättning för allt liv men det går inte att överleva på enbart det.
Däremot kan du överleva på enbart Billys som mat, plus vatten naturligtvis men enbart vattem går som sagt inte.
Därför är det på intet sätt tramsigt att säga att det går att överleva på Billys, det är ren fakta.
+ vatten? Säg mig, var i trådstarten står det "plus vatten naturligtvis"?
Man kan definitivt överleva på enbart vatten, en tid, naturligtvis, och om man säger plus andra födoämnen naturligtvis så kan man överleva länge. För nu får vi ju plussa på andra saker naturligtvis.
Och nej, du kan inte överleva, på sikt, på enbart tre st billys pizza om dagen, inte ens om du dessutom dricker vatten, vilket inte var en del av trådens förslag. Du kommer råka ut för snabb och omfattande viktnedgång, muskelnedbrytning, även av hjärtmuskulatur, trötthet och försämrad koncentration, vitamin- och mineralbrister och efter hand för infektioner, rytmrubbningar och organsvikt varvid kroppen kommer att kasta in handduken.
Du förstår helt enkelt inte ett skit vad du pratar om. Trams är vad du skriver.
Därför är också denna trådens TS inlägg i den ursprungliga tråden inte ett skvatt mer trams än den trådstarten. Och off-topic är det definitivt inte, det är ett direkt och sakligt svar på trådstarten, oavsett vad man anser om inläggets förslag. Varningen är helt obefogad då inlägget den varnar följer forumets regelverk.
EDIT:
Här påstår du att kritik mot en frågeställning inte är on-topic, alltså 0.03!
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Kritik mot en frågeställning är inte heller on topic, då det är emot yttrandefriheten om en trådstartare inte får ställa sin fråga hur denne vill.