2026-07-22, 14:09
Medlem
Jazkers avatar
En kvinna på min lokala ICA sa att de hade problem med produktionen när jag frågade om Wasa-knäcke. Jävla ljug, eller är det det de säger till sina anställda?
Citera
2026-07-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
En kvinna på min lokala ICA sa att de hade problem med produktionen när jag frågade om Wasa-knäcke. Jävla ljug, eller är det det de säger till sina anställda?
De kanske inte tittar i tidningarna de säljer?
Citera
2026-07-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vadå, tycker du inte om ICAs vatten med spår av krossade tomater?
Tyvärr väldigt sann beskrivning. Gäller förstås de andra kedjornas "egna" varumärken också.

Jag råkade komma över lite Heinz krossade tomater för en tid sedan (Överskottsbolaget). Vilken skillnad det var!

I övrigt tycker jag (fortfarande) att det är bra om/att Barilla står på sig. Jag handlar mitt Wasa-knäcke på annat håll...
Citera
2026-07-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
I övrigt tycker jag (fortfarande) att det är bra om/att Barilla står på sig.
Vet du alltså vad konflikten handlar om?
Citera
2026-07-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vet du alltså vad konflikten handlar om?
Det har jag inte påstått. Ingen av parterna berättar ju.

Men jag har läst en del om hur Ica har uppfört sig mot andra leverantörer, så jag har gjort tankesprånget att anta att de nu bråkar med en aktör som är stor nog att sätta hårt mot hårt.

Jodå, jag kan ha fel. Det vore inte första, och sannolikt inte sista, gången. Men i nuläget har jag valt Barilla-sidan baserat på Icas tidigare uppträdande.
Citera
2026-07-22, 14:52
Medlem
Citat:
Det har jag inte påstått. Ingen av parterna berättar ju.

Men jag har läst en del om hur Ica har uppfört sig mot andra leverantörer, så jag har gjort tankesprånget att anta att de nu bråkar med en aktör som är stor nog att sätta hårt mot hårt.

Jodå, jag kan ha fel. Det vore inte första, och sannolikt inte sista, gången. Men i nuläget har jag valt Barilla-sidan baserat på Icas tidigare uppträdande.
Kan tycka det är lite dumt att hålla med någon av sidorna. Om man nu inte vet vad konflikten handlar om.
Citera
2026-07-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kan tycka det är lite dumt att hålla med någon av sidorna. Om man nu inte vet vad konflikten handlar om.
Jösses. Tyck du. Men varför skriva inlägg om det? Bara för personangreppets skull?
Citera
2026-07-22, 16:01
Medlem
"Ica har kommit överens om ett nytt centralt inköpsavtal, det innebär att produkter från Wasa och Barilla succesivt kommer finnas tillgängligt på våra lager och i butiker”, säger Gustaf Nilsson, pressansvarig på Ica Sverige.
https://www.sverigesradio.se/artikel/ica-och-barilla-overens-efter-knackebrodstvisten
Citera
2026-07-22, 16:05
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Tyvärr väldigt sann beskrivning. Gäller förstås de andra kedjornas "egna" varumärken också.

Jag råkade komma över lite Heinz krossade tomater för en tid sedan (Överskottsbolaget). Vilken skillnad det var!

I övrigt tycker jag (fortfarande) att det är bra om/att Barilla står på sig. Jag handlar mitt Wasa-knäcke på annat håll...

Ja, tyvärr så är det så. Finns dock vissa undantag, tycker att Coop (speciellt Änglamark), Eldorado och Garant har vissa grejer som är av kvalitet trots billigt. Eller ja de smakar bra och innehåller det som står.

Oj Heinz har jag inte hört om! Kör mest Mutti när jag vill spexa till det.
Citera
2026-07-22, 16:08
Medlem
Kuruppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad lägger de sen på själv, 100 %?

"Vårt (extra svindyra) pris", som de brukar säga. "Wow! Här var det klipp!"
Citera
2026-07-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Tvingas på? Står din lokala ICA-handlare bakom dig med brännbollsträt i högsta hugg när du handlar? Vilka varor du köper är upp till dig och om du inte hittar det du vill finns andra butiker, både fysiska, online och hem,körning. Att det blir allt mer av kedjornas egna varor beror på att konsumenterna självmant väljer dessa. Kanske ska du och andra se på ert eget konsumentmönster innan ni pekar finger åt handlarna?

Det beror på att ICA kontinuerligt fifflar för att deras produkter ska framstå som bättre. Står på bättre platser, storlekarna är det 70g istället för 80g som konkurrenten har så att de kan sätta priset ett snäpp under och vilseleda kunder. Samt ge massa mängdrabatter på sina varor.
Citera
2026-07-22, 22:56
Medlem
Tranquility Bass avatar
Som jag skrev, fortfarnde kunderna som väljer vad man köper så att skylla på butiken innebär bara att man idiotförklarar sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Det beror på att ICA kontinuerligt fifflar för att deras produkter ska framstå som bättre. Står på bättre platser, storlekarna är det 70g istället för 80g som konkurrenten har så att de kan sätta priset ett snäpp under och vilseleda kunder. Samt ge massa mängdrabatter på sina varor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in