Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Bara att lyssna på den där Axel Öhman eller vad han nu heter får mig att stänga av direkt. Han har ett hemskt språkbruk, ingen i min umgängeskrets pratar så och redan där blir det bara smutsigt för mig. Och gällande Motviktarna som lägger så galet många timmar på att göra en dokumentär om en liten byfåne som Rask... ja, det får mig verkligen att lägga pannan i djupa veck. Hade jag fått se den här roadtrippen de gör nu först så kanske jag hade tyckt annorlunda, men där har du min redogörelse i alla fall.
Men det där är ju bara värdeomdömen. Du skrev tidigare att ingen har rent mjöl i påsen. Det är långt ifrån samma sak som att inte gilla någons content.
Då tänkte jag att du menar att Temu ägnar sig åt samma/liknande typ av tvivelaktigheter som tex Jocke. Alltså motsvarande att göra karriär på att ljuga om sin mamma eller uppmana 1,2 miljoner människor att kontakta socialtjänsten, eller för den delen hota SOC med media om de inte agerar mot hans bror. Eller ljuga om att polis och socialtjänst sagt åt en att gå in i brorsans lägenhet för att kontrollera så att inte hans flickvän är där. Eller betala Julia för att gömma undan barnet. Det är att inte ha rent mjöl i påsen.
Att göra en dokumentär om Rask eller kalla folk horungar är en helt annan sak. Men jag ska försöka att inte autisttolka dig, med tanke på ditt svar gissar jag att du bara valde fel termer i sammanhanget.
Carry on