2026-07-22, 10:49
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här är svaret från Jockes advokat på onlyfanshorornas lilla högstadieinlämningsuppgift till rätten:

Stockholms TR PMT 7327-26 - Yttrande
https://pixeldrain.com/u/g5CyYKhV

Dags att själva skaffa juridiskt ombud, kanske?

Ja, deras svaromål var ett smärtsamt ihopkok av AI, tro och tyckande. Var åtminstone ett par facepalm-stunder för mig under genomläsning.

De hade tjänat mycket på att ha lite lägre svansföring och lite mindre av att göra content av allting och därmed avslöja deras inställning och attityd till målet.
Senast redigerad av G3d9H-D.z-0d 2026-07-22 kl. 10:54.
Citera
2026-07-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Bara att lyssna på den där Axel Öhman eller vad han nu heter får mig att stänga av direkt. Han har ett hemskt språkbruk, ingen i min umgängeskrets pratar så och redan där blir det bara smutsigt för mig. Och gällande Motviktarna som lägger så galet många timmar på att göra en dokumentär om en liten byfåne som Rask... ja, det får mig verkligen att lägga pannan i djupa veck. Hade jag fått se den här roadtrippen de gör nu först så kanske jag hade tyckt annorlunda, men där har du min redogörelse i alla fall.

Men det där är ju bara värdeomdömen. Du skrev tidigare att ingen har rent mjöl i påsen. Det är långt ifrån samma sak som att inte gilla någons content.

Då tänkte jag att du menar att Temu ägnar sig åt samma/liknande typ av tvivelaktigheter som tex Jocke. Alltså motsvarande att göra karriär på att ljuga om sin mamma eller uppmana 1,2 miljoner människor att kontakta socialtjänsten, eller för den delen hota SOC med media om de inte agerar mot hans bror. Eller ljuga om att polis och socialtjänst sagt åt en att gå in i brorsans lägenhet för att kontrollera så att inte hans flickvän är där. Eller betala Julia för att gömma undan barnet. Det är att inte ha rent mjöl i påsen.

Att göra en dokumentär om Rask eller kalla folk horungar är en helt annan sak. Men jag ska försöka att inte autisttolka dig, med tanke på ditt svar gissar jag att du bara valde fel termer i sammanhanget.

Carry on
Citera
2026-07-22, 10:54
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Här är svaret från Jockes advokat på onlyfanshorornas lilla högstadieinlämningsuppgift till rätten:

Stockholms TR PMT 7327-26 - Yttrande
https://pixeldrain.com/u/g5CyYKhV

Dags att själva skaffa juridiskt ombud, kanske?

Jockiboooi(Så som Olof K säger det) är verkligen en stor jävla barnunge!
Citera
2026-07-22, 10:55
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jockiboooi(Så som Olof K säger det) är verkligen en stor jävla barnunge!

De må han vara, men han har en riktig jävla advokat och de vinner inte detta genom att dryga sig på youtube och i svaromål.
Citera
2026-07-22, 10:56
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
De må han vara, men han har en riktig jävla advokat och de vinner inte detta genom att dryga sig på youtube och i svaromål.
Vad är en "riktigt jävla advokat"?

Personligen hoppas jag han får en "riktig jävla kuk" i röven!
Citera
2026-07-22, 10:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Men det där är ju bara värdeomdömen. Du skrev tidigare att ingen har rent mjöl i påsen. Det är långt ifrån samma sak som att inte gilla någons content.

Då tänkte jag att du menar att Temu ägnar sig åt samma/liknande typ av tvivelaktigheter som tex Jocke. Alltså motsvarande att göra karriär på att ljuga om sin mamma eller uppmana 1,2 miljoner människor att kontakta socialtjänsten, eller för den delen hota SOC med media om de inte agerar mot hans bror. Eller ljuga om att polis och socialtjänst sagt åt en att gå in i brorsans lägenhet för att kontrollera så att inte hans flickvän är där. Eller betala Julia för att gömma undan barnet. Det är att inte ha rent mjöl i påsen.

Att göra en dokumentär om Rask eller kalla folk horungar är en helt annan sak. Men jag ska försöka att inte autisttolka dig, med tanke på ditt svar gissar jag att du bara valde fel termer i sammanhanget.

Carry on

Jag valde precis rätt termer. Att det ena är extremt smutsigt betyder inte att det andra är rent. Det är ingen tävling i vem som har mest smutsigt mjöl i påsen. Min poäng är att ingen av de här inblandade parterna är några helgon, och att göra månadslång underhållning av rättsprocesser är fortfarande en del av samma tragiska cirkus. Men skönt att du kan runda av där,

Carry on själv.
Citera
2026-07-22, 11:02
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Vad är en "riktigt jävla advokat"?

Personligen hoppas jag han får en "riktig jävla kuk" i röven!

Här har du en bild på flinpellen:
https://astralaw.se/kontakt/joakim-sundqvist/

Du kan läsa yttrandet också och fundera på vilka resurser en person som har juridisk detaljkännedom på sådan nivå att han kan skriva det yttrandet har. Han sitter dessutom på en affärsjuridisk byrå, tillsammans med en hel hög med såna flinpellar som han själv.

Sen husbilstomtarna i hårdrockstshirt och skickar in skrivelser till rätten som innehåller kasst AI-trams som svar på detta. Tror du det fungerar?

Fattas bara att medvetet skita på sig i byxorna för att protestera.
Citera
2026-07-22, 11:06
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:

Du kan läsa yttrandet också och fundera på vilka resurser en person som har juridisk detaljkännedom på sådan nivå att han kan skriva det yttrandet har. Han sitter dessutom på en affärsjuridisk byrå, tillsammans med en hel hög med såna flinpellar som han själv.

Sen husbilstomtarna i hårdrockstshirt och skickar in skrivelser till rätten som innehåller kasst AI-trams som svar på detta. Tror du det fungerar?

Och du vet då att dom inte anlitat ett ombud nu?
Citera
2026-07-22, 11:14
Medlem
Citat:

Ja, horornas svaromål höll pinsam nivå. Frågan är enkel: har de gjort varumärkesintrång eller ej? Punkt och slut.

Om hororna i husbilen förlorar blir nog inte själva vitet så betydande, utan den stora posten riskerar att bli rättegångskostnaderna. De har chans till förlikning 10 september. Den chansen hade jag tagit om jag kört omkring i en rostig husbil från 2002.
Citera
2026-07-22, 11:14
Avstängd
Vad var det som hände med Jockiboi igår? Blev han sjuk eller, är han okej?
Citera
2026-07-22, 11:16
Medlem
Citat:
Och du vet då att dom inte anlitat ett ombud nu?

Det har inte lämnats in någon uppgift/fullmakt om det till rätten.
Citera
2026-07-22, 11:21
Avstängd
Citat:
Det har inte lämnats in någon uppgift/fullmakt om det till rätten.

Dom kanske inte behöver? Jag menar bagaren skickar väl inte ungarna till affären för att köpa bröd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in