Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Jag håller oftast med dig i din grundbeskrivning av problemen men feminiseringen av samhället och kritik av feminsmen osv osv, men tror du det finns en enda käft som är intresserad av dina privata läkarbesök och investeringar och allt annat som du alltid ska skryta om? En gång drog du för fan upp dina matlådor och den perfekta mängden lime du använde när du lagade mat.. Ingen bryr sig, tråden handlar inte om dig.
Jag hör dig.
Men mina förehavanden som höjer mina framtidsprospekt är det absolut viktigaste för mig och det gör mig lycklig.
Vad du och andra käftar tycker är fullständigt ovidkommande för mig.
Ni är välkommna att hålla tillbaka er själva tills det är försent att göra något åt er situation, i egenskap av t.ex. billigga förbrukningsvaror. Men jag är inte en furbrukningsvara själv och det är mitt val.
Vårdkontrakt, sparande, eget hälsofrämjande, egen viktig infrastruktur, egen jord etc. etc. etc. Det är allt som betyder något i slutändan.
Ert sociala och psykosociala rum är ödelagt, förstört och rent destruktiv. Ni kan ju inte ens säga negerboll. Hur skall ni då kunna ha ett samtal/dialog och kunna lösa tämligen enkla problem när ni inte ens har ett språk för att formulera vad som behövs?
Så, jag är fortfarande fantastiskt lycklig över att jag kan köpa "bad ass" hälsotjänster. Ni är hjärinnerligen välkommna att sitta fast i t.ex. socialstyrelsens klor och deras "goda vilja" att hålla tillbaka er med era egna resurser.
Ingen av er käftar...sedan när det är viktigt och avgörande i livet, då får ni sitta där och hålla käft.
Det sociala kontraktet är brutet. Använd det till det yttersta istället.