2026-07-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ingen aning eftersom jag inte känner dig. Men jag gissar att män betett sig mer illa mot mig än mot dig från åk 5 och framåt.

Vet du vad jag ganska nyligen upptäckt? Att jag och kvinnor över hela världen har liknande erfarenheter gällande trakasserier från män från en väldigt tidig ålder.

Det skrämmande är att kvinnor över hela världen började/börjar bli trakasserade av män från så tidig ålder som 10-11 års åldern. Sen fortsätter det genom barndomen och tonåren för att avta, och nu kommer det skrämmande, runt 20!

Jag har suttit i otaliga trådar på youtube där kvinnor vittnat om samma. Kvinnor från alla länder i Europa och USA. Samma erfarenheter verkar massor av kvinnor här i Sverige också ha.

Så jävla skrämmande.
Citera
2026-07-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det kan ju vara ditt fel. Skulle det vara ett bevis på att det är ett ojämlikt samhälle? Att kvinnor diskrimineras på grund av sitt kön. Något bättre får du nog lov att komma fram med.
Igen, vi känner inte varandra. Jag vet inte hur livet farit fram med dig och du vet inget om mig. Så att diskutera jämställdhet på individnivå utan att känna individen är rätt meningslöst. Sedan är det lite magstarkt att lägga på en elvaåring att det är hennes fel om män beter sig illa mot henne. Men det går stå för dig.
Citera
2026-07-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ingen aning eftersom jag inte känner dig. Men jag gissar att män betett sig mer illa mot mig än mot dig från åk 5 och framåt.
Och jag känner inte dig men gissar på att samhället och staten betett sig mer illa mot och diskriminerat mig som WASP CIS man sen jag föddes än de gjort mot dig som kvinna.
Citera
2026-07-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Och jag känner inte dig men gissar på att samhället och staten betett sig mer illa mot och diskriminerat mig som WASP CIS man sen jag föddes än de gjort mot dig som kvinna.
Nu föddes jag inte som vuxen kvinna utan som barn precis som alla andra.

I övrigt kan jag bara beklaga dina upplevelser. Själv fattar jag att de allra flesta människor som existerat historiskt och globalt gärna bytt liv med mig så det blir ingen tyck synd-omtävling från min sida.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-07-21 kl. 19:58.
Citera
2026-07-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vet du vad jag ganska nyligen upptäckt? Att jag och kvinnor över hela världen har liknande erfarenheter gällande trakasserier från män från en väldigt tidig ålder.

Det skrämmande är att kvinnor över hela världen började/börjar bli trakasserade av män från så tidig ålder som 10-11 års åldern. Sen fortsätter det genom barndomen och tonåren för att avta, och nu kommer det skrämmande, runt 20!

Jag har suttit i otaliga trådar på youtube där kvinnor vittnat om samma. Kvinnor från alla länder i Europa och USA. Samma erfarenheter verkar massor av kvinnor här i Sverige också ha.

Så jävla skrämmande.

Så du kör bara copy paste på en massa fake news/antimän sociala medier-trender numera?

Vad kommer härnäst? "Men are not lonely enough"?

Ni feminister är sannerligen ett gäng papegojor ni.
Senast redigerad av Joe88 2026-07-21 kl. 20:55.
Citera
2026-07-21, 21:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Igen, vi känner inte varandra. Jag vet inte hur livet farit fram med dig och du vet inget om mig. Så att diskutera jämställdhet på individnivå utan att känna individen är rätt meningslöst. Sedan är det lite magstarkt att lägga på en elvaåring att det är hennes fel om män beter sig illa mot henne. Men det går stå för dig.

Om du ser tillbaka så är utgångspunkten att jag ifrågasätter hur svenska kvinnor i Sverige kan tycka att de är diskriminerade och inte jämställda med svenska män.

Att vi hamnat på individnivå är nog din förtjänst.
Citera
2026-07-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så du kör bara copy paste på en massa fake news/antimän sociala medier-trender numera?

Vad kommer härnäst? "Men are not lonely enough"?

Ni feminister är sannerligen ett gäng papegojor ni.

??

Fattar ingenting, utveckla gärna ditt resonemang
Citera
2026-07-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om du ser tillbaka så är utgångspunkten att jag ifrågasätter hur svenska kvinnor i Sverige kan tycka att de är diskriminerade och inte jämställda med svenska män.

Att vi hamnat på individnivå är nog din förtjänst.
Nej du gjorde det 14:02:
"Kan du nämna för mig hur jag som man varit priviligierad i mitt liv jämfört med dig som kvinna"

Varvid jag svarade att det är omöjligt för mig när jag inte känner dig.
Citera
2026-07-21, 22:33
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Så jävla skrämmande.

Vilken typ av trakasserier från män fick du uppleva innan puberteten?

Genuin fråga.
Citera
2026-07-21, 22:45
Medlem
Citat:
??

Fattar ingenting, utveckla gärna ditt resonemang

Det du skrev är i princip ord för ord en exakt kopia av ett inlägg som flödar i sociala medier och som delas hejvilt av diverse manshatare.
Citera
2026-07-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det du skrev är i princip ord för ord en exakt kopia av ett inlägg som flödar i sociala medier och som delas hejvilt av diverse manshatare.

Hade jag ingen aning om. Kan du länka?
Citera
2026-07-22, 00:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Måste bara bidra med en till sann feminist och se vad du tycker om detta? :-)

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/9p8g5w/alexandra-nilsson-kritisk-mot-man-med-forlossningsdepression
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in