2026-07-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskusbaljus
För rätt många?

Vet inte vad du svarar på här.
Citera
Igår, 09:42
Medlem
Det här med kostcirkeln är inget hon brinner för. Barn behöver mer än mjölmat och pommes frites.
Citera
Igår, 16:06
Medlem
mis-shapess avatar
Barnet verkar ha "selektiv ätstörning", ARFID. Hoppas han får i sig protein osv på något sätt!
Citera
Igår, 17:07
Medlem
Ja alltså man kan ju gömma grönsaker, bönor och kikärtor i typ en pastasås.
Citera
Igår, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mis-shapes
Barnet verkar ha "selektiv ätstörning", ARFID. Hoppas han får i sig protein osv på något sätt!
Nej det tror jag inte, det är de vuxna som vant honom vid den där maten. Det är för de går på restaurang stup i ett. Det finns inte så många alternativ för barn i den åldern utöver pommes. Barn i den åldern gillar mat på IKEA så som fiskpanetter, köttbullar, pannkakor osv…
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Nej det tror jag inte, det är de vuxna som vant honom vid den där maten. Det är för de går på restaurang stup i ett. Det finns inte så många alternativ för barn i den åldern utöver pommes. Barn i den åldern gillar mat på IKEA så som fiskpanetter, köttbullar, pannkakor osv…

Mina barn har ätit svensk och fransk husman sedan de var gamla nog att tugga och svälja. De äter inte skräp eftersom vi inte möjliggjort det för dem. Det handlar om uppfostran.
Citera
Igår, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Mina barn har ätit svensk och fransk husman sedan de var gamla nog att tugga och svälja. De äter inte skräp eftersom vi inte möjliggjort det för dem. Det handlar om uppfostran.
Ja, och då är det inte fråga om ARFID. Vi var alltid erbjudit husmanskost till barnen och ett av barnen är kräset och har alltid varit. Men han uppmanas alltid att smaka först. På restaurang tar vi såklart det säkra kortet pga ekonomiska skäl (men vi kan också dela mat och då får han testa det vi andra äter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in