2026-07-22, 00:12
Medlem
KarlFarbmans avatar
Lägger den här, försökte i psykisk hälsa men där fick den inte vara. Mod får gärna flytta till bättre plats.

Det var väldigt lätt både att knarka och vara påverkad medan jag var inlagd på psykiatrisk mottagning utifrån suicidalitet.
Det är en intressant miljö att vara i när man är bäng. Vad är era erfarenheter av att knarka på psyk? Och vad tycker ni om att personer gör det?
Citera
2026-07-22, 00:18
Medlem
jakirosmothers avatar
vilket knark rör det sig om
Citera
2026-07-22, 00:27
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
vilket knark rör det sig om

I mitt fall cannabis och i viss mån benso.
Citera
2026-07-22, 03:21
Medlem
Har inte behövts, har fått knark av personalen, men jag vet dom som tagit med sig saker in, det är lätt, även för andra att smuggla in när de är på besök.
Citera
2026-07-22, 04:00
Medlem
Jag var ständigt flöddrad på psyk. Iofs så var det läkarna på avdelningen som skrev ut hiskeliga mängder xanor och lithium. Eftersom jag är 200cm lång och kraftigt byggd så fick jag hela 16mg xanor dagligen för att vårdpersonalen och kriminalvårdarna var rädda att jag skulle riva hela avdelningen annars.
Citera
2026-07-22, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Jag var ständigt flöddrad på psyk. Iofs så var det läkarna på avdelningen som skrev ut hiskeliga mängder xanor och lithium. Eftersom jag är 200cm lång och kraftigt byggd så fick jag hela 16mg xanor dagligen för att vårdpersonalen och kriminalvårdarna var rädda att jag skulle riva hela avdelningen annars.

Herregud, på många ställen så verkar de knappt våga skriva ut 0.25mg.

Å andra sidan så verkar man helst hålla dig sederad.
Citera
2026-07-22, 14:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Känner folk som knarkat rätt hårt; fast de har varit inlåsta på psyk.
Citera
2026-07-25, 10:44
Medlem
KarlFarbmans avatar
Jag drog iväg nån timme och rökte. Kom tillbaka bäng som en gobeläng och satt och tjöta med personalen. Hade Ksalol i ett halsband jag bar hela tiden och tog för att kunna sova. Läkarna var så nöjda med att jag sov så bra på betablockerare och Propavan.
Citera
2026-09-03, 17:02
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Har varit på två olika sjukhus med psykiatri för drogavvänjing. Var runt 4-5år sen jag var där. Men då hade dom börjat med drogtester varje vecka så man inte kan byta mediciner med andra på avdelningen. Tycker hela Sverige borde göra det till ett krav. Sett så många insmugglade droger under åren (haft ca 10+ avgiftningar under mina hårdare perioder med droger.

Ett exempel. En kille mådde riktigt dåligt och fick inga mer mediciner av personalen. Hade sparat 1-2mg sub. Gav killen en mindre bit. Var drogtest nästa dag och han blev iväg skickad fortare än fan och såg aldrig han igen. Var ändå där över en månad (lång nedtrappning på sub & Benzo)

Varit med om att man måste klä av sig helt naken på en övervakad toalett och byta till sjukhus kläderna

Min erfarenhet så har beroende psykiatrin höjt nivån med säkerhet ordentligt under några års tid. Min erfarenhet är inom västra Götaland.
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2026-09-03 kl. 17:05.
Citera
2026-09-04, 13:12
Medlem
Charliework86s avatar
Jag har tagit Heroin och blå sen tjack och oxy på psyket. Även heroin överdos. Varit inom rättpysk i 9år och där kommer det in droger ofta. Men måste lämna prov två gånger i veckan. Har själv slutat med sånt sen jag fick laro
Citera
Igår, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Har varit på två olika sjukhus med psykiatri för drogavvänjing. Var runt 4-5år sen jag var där. Men då hade dom börjat med drogtester varje vecka så man inte kan byta mediciner med andra på avdelningen. Tycker hela Sverige borde göra det till ett krav. Sett så många insmugglade droger under åren (haft ca 10+ avgiftningar under mina hårdare perioder med droger.

Ett exempel. En kille mådde riktigt dåligt och fick inga mer mediciner av personalen. Hade sparat 1-2mg sub. Gav killen en mindre bit. Var drogtest nästa dag och han blev iväg skickad fortare än fan och såg aldrig han igen. Var ändå där över en månad (lång nedtrappning på sub & Benzo)

Varit med om att man måste klä av sig helt naken på en övervakad toalett och byta till sjukhus kläderna

Min erfarenhet så har beroende psykiatrin höjt nivån med säkerhet ordentligt under några års tid. Min erfarenhet är inom västra Götaland.
Det har blivit mycket hårdare de senaste åren vilket jag tycker är bra!
Citera
Igår, 10:59
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellishexistance
Det har blivit mycket hårdare de senaste åren vilket jag tycker är bra!

Dom första gångerna jag var i behov att trappa ner till 0 och såklart aldrig ta droger igen. Gick ju inte att bli helt fri från drogerna med minst 10st+ försök med avgiftningar så kunde jag inte sluta helt permanent tyvärr.

Den första avgiftningarna var perfekta hade du ett oxy missbruk så trappade som ner med oxy. När det är en bara 2-3 dagar kvar tills du är helt nollad. Då sätter dom in 20-40mg stesolid en i några få dagar. Max 5 dagar i slutet av nedtrappningen

Blir du inlagd med ett tungt alprozalam så trappas man ner på alpra.

Man blir nästan alltid nedtrappad med dem drog du har missbrukat. Inte heroin eller hasch dock. Måste finnas gränser

Första gången jag blev avgiftad på sub/buprenofrin i dagliga doser på 12-16m varje dag. Fick bestämma själv till 100% hur ofta och hur länge. Tog nästan fem veckor, sänkte med varje vecka ungefär och överläkaren berömda mig flera gånger att jag är här på riktigt för att sluta starka och skulle inte varit bra om jag ville sänka med 2mg per dag

Nu till den katastrofala avgiftningen. Ville ha hjälp med att sluta helt med subutex. Jour läkaren säger till mig att hon aldrig använt det inom nedtrappning någonsin. Hon trodde det var en tablett man sväljer. Slutade att jag fick 15mg är oxazepam tre gånger om dagen. Kunde lika lika gärna slängt dom. Vad gör 15mg mot ett sub missbruk på över 10mg om dagen innan över ett år? På råga AB allt å blev jag helt utskriven efter 8 dagar och har en fullblown abstinens

Är det värsta stället jag varit på för abstinensbesvär..

Tillägg: när inte den otroligt låga frekvenser dosen på oxazepam så Ville dom sätta in haldol intravenöst. Var den värsta upplevelsen j jag haft på sjukhus under mina 30år+ i livet. Vill så gärna hänga ut hela det sjukhuset men är inte värt det. Vill väldigt gärna få behålla mitt konto här på att Flashback...

Tack för ordet. Behövde verkligen dela med mig om hur helt vanligs och med enorma statliga sjukhus har sämre standard än många u-länder har bättre standard. Är ju pinsamt att så dåliga sjukhus får hålla öppet och jag är normalt inte en person som brukar gå runt och klaga på allt och alla

Stor slant mot många vårdhus , vårdcentraler och en hel del Sjukhus. Pinsamt och skäms över vården i dagsläget...

Svävande iväg en del är ett viktigt ämne som måste lyftas riktigt seriöst till 110%
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in