2026-07-22, 00:40
Medlem
Ser ut som studion köper upp biljetterna till filmen, så det ser ut som att den är slut såld. De kör alltså samma strategi som när Captain Marvel skulle komma ut.

Många runt om som säger att salongerna inte är fulla. Att där bara är några enstaka personer i biografen när de anländer till filmen. Skulle inte förvåna mig om det är sant.
Citera
2026-07-22, 01:10
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
När judarna vill skriva om europeernas historia, vikingarna var negrer , grekerna var transsexuella män , politikerna är pedofila hjältar som hjälper muslimer att befolka Europa
Och folk sväljer det med hull och hår.

Epstein classen vill utrota oss då vita gör mycket mera motstånd än andra och sätter käppar i hjulen för deras dystopiska drömsamhälle.
Titta bara på Tyskland under WW2, det tog i princip hela världens krafter för att sätta stopp för dem. Ett vitt land som vart enade i sin framtidsvision. Så farliga är vi.
Därför måste vi splittras på alla nivåer av samhörighet och till sist utrotas.
Skulle vi enas är det över för dem.
Citera
2026-07-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnegarenRunar
Ser ut som studion köper upp biljetterna till filmen, så det ser ut som att den är slut såld. De kör alltså samma strategi som när Captain Marvel skulle komma ut.

Många runt om som säger att salongerna inte är fulla. Att där bara är några enstaka personer i biografen när de anländer till filmen. Skulle inte förvåna mig om det är sant.
Dravel
Citera
2026-07-22, 02:29
Medlem
Citat:

Där jag gick var det smockfullt. Inte en stol ledig. Alla visningar slutsålda. Trots att det knappast kan vara säsong mitt i juli.
Det du beskriver är givetvis en skröna.
Citera
2026-07-22, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Synd med Matt Damon i huvudrollen, känns som det hade varit bättre med ett nytt ansikte för en sådan storfilm, annars kommer man inte kunna ta den lika seriöst, med samma gubbe man sett på andra ställen redan.

Utöver all annan kritik den här filmen har fått utstå så skrattade jag så jag grät när jag såg Matt Damon som Odysseus i trailern, det är hela skälet till att jag inte tänker se den här filmen, det är för roligt, jag skulle spräcka mjälten!
Citera
2026-07-22, 03:42
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Det är svårt att hitta en annan förklaring när det är så uppenbart vad woke egentligen innebär i praktiken i Hollywood. Spjutspetsen riktas alltid mot vita män, det är målet.

Helst så gör de inte filmer om män för män men om en serie eller film tillåts handla om män så är det de vita männen som är fegast,ondast, töntigast. De svarta förstår att vitingarna egentligen är vampyrer (Sinners) eller ligger bakom Miamis knarkhandel ( Bad boys 4). Eller så är de inkompetenta och korrupta ( True detective säsong 4).

Ibland så drabbar det även kvinnor som Midsummer när de blev trötta på all det goda rykte som midsommar hade fått som högtid. Då blev det till något sjukt där även vita nordiska kvinnor drogs med.
Det är en helt orimlig fördelning av personlighetstyper och karaktärsdrag kopplade till ras och kön om det inte ligger något större mål bakom. Det sker inte av en slump
De som tillhör den här så kallade wokekulturen säger ofta att etnicitet inte spelar någon roll.

Men om etnicitet verkligen inte spelar någon roll, varför skulle man då inte också vara konsekvent när det gäller hur historiska personer och fiktiva karaktärer porträtteras?

För att vända på resonemanget: Om jag såg en film där Martin Luther King Jr. spelades av Brad Pitt, eller en animerad version av John Stewart (grön lanterna) utav Ryan Gosling, skulle jag också vara kritisk.

På samma sätt skulle jag kunna ifrågasätta att Zendaya spelar Athena, Lupita Nyongo spelar Helen eller att Elliot Page spelar Sinon.

Det som blir är att man å ena sidan hävdar att etnicitet saknar betydelse, men å andra sidan lägger stor vikt vid etnicitet i vissa sammanhang.

Och i detta fall, är det både ett kulturellt, historiskt och ideologiskt hyckleri.
Senast redigerad av particulum1 2026-07-22 kl. 03:54.
Citera
2026-07-22, 05:47
Medlem
Citat:

Fullsatt där jag var.
Citera
2026-07-22, 06:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, det stämmer helt klart om Star Wars, den förvandlades ju omedelbart till en utsträckt, meningslös "kamp" mellan "ont" och "gott" och något av en Muppet show i rymden med figurer som Jabba the Hut, Yoda, Jar Jar m fl.

Hollywood ska ha skippat just morden på tjänstekvinnorna minst en gång tidigare, om inte alltid, bland annat i en version med Kirk Douglas. Tyvärr leder sånt här säkerligen till historielöshet. Även ett fiktivt verk är ju en del av historien och man ska akta sig för att revidera historien, anser jag.
Nolans dravel om betydelsen av historien påstår han är att man skall vara snäll mot främlingar.
Hela sensmoralen i Odyssen är att högmod och narcissism straffar sig och att gäster som snyltar skall dödas och svek hämnas.
Citera
2026-07-22, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
När judarna vill skriva om europeernas historia, vikingarna var negrer , grekerna var transsexuella män , politikerna är pedofila hjältar som hjälper muslimer att befolka Europa

Precis. Mjuka upp motståndet genom media, gör bög av europa d.v.s. sänk garden. Därefter kan skitideologin Islam steg för steg etablera sitt inflytande och sprida sig.
Citera
2026-07-22, 07:15
Medlem
ForumApaches avatar
Såg skiten. Sån satans värdelös multikulti smörja. När en film börjar med närbild på en neger och fortsätter med en sal där fler negrer, asiater och indier sitter i en scen som föreställer antikens Grekland, då vet man vilket SKITFILM det är. Så uselt skådespeleri av alla b-skådisarna i sidorollerna. Hollywoodisering och multikultihjärntvätten går på för fullt.
Sorgligt. Fördärvande.
Citera
2026-07-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
"How can you ... get a masters from Yale and not have ever read The Odyssey?"

Mycket bra och berättigad fråga.

För någon generation sedan läste även vanliga låginkomsttagare Odyséen för att inte verka obildade.
Idag läser de den inte ens på elituniversiteteten!

Det är faktiskt skrämmande.

Oyongo illustrerar mycket väl vad det är de i stället får lära sig på Yale nu för tiden när hon börjar lipa om att Odyséen inte är tillräckligt feministisk. Trots att hon alltså inte läst den.
Citera
2026-07-22, 08:21
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nolans dravel om betydelsen av historien påstår han är att man skall vara snäll mot främlingar.
Hela sensmoralen i Odyssen är att högmod och narcissism straffar sig och att gäster som snyltar skall dödas och svek hämnas.
Det är inte dravel enligt mitt förmenande, gästfriheten är en central del. Min teori är att det ingick i Odyssén för att kringresande skalder som citerade denna och andra berättelser skulle kunna påminna om att få mat och dryck. Samtidigt som att den som höll i gästabudet skulle kunna påminna om att snyltare inte sågs på med blida ögon. Jag har inte sett filmen men jag gillar Nolan så jag kommer förmodligen att göra det. Sen är jag så klart irriterad över castingbesluten men man får väl ha överseende. Tvivlar på att Nolan har med hur de svekfulla slavarna stryps efter att man slagit ihjäl friarna. Säg inget ni som sett den.

Tänk om Mel Gibson hade fått göra den på samma sätt som han gjorde Apocalypto? Dvs grekiska skådisar och gammalgrekiska som språk? Det hade kunnat bli hur bra som helst. Apocalypto är en av mina favoritfilmer.
Senast redigerad av Herostratos 2026-07-22 kl. 08:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in