2026-07-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Dom skulle visa på att batteriet inte skulle bete sig som en projektil som flyger med tillräcklig kraft för att döda någon. Hur jag vet det? För att jag har kunskap i den och många andra frågor.
Då delar du med dig av sagda kunskap och förklarar exakt varför batteriet inte kan ha orsakat den rektangulära skadan i halsen. Beräkningar.

Och nej, det var inte den skadan som var 'dödade' CK.
Citera
2026-07-21, 20:20
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Förklara istället varför det inte går att använda mikrofonens mjukvara kombinerad med en 'microcontroller' där mikrofonen registrerar ljudet av den Mach cone som uppstår när gevärskulan färdas genom luften och där det registrerade ljudet i sin tur triggar den 'flash' som antänder sprängladdningen.
För att mikrofonens mjukvara gör inte det som du och Bray verkar tro att den gör. Den har ingen funktion för att synka något med något utan vad den gör är att skapa exakta tidskoder, som man sedan i efterhand via redigeringsmjukvara kan synka med en videofil. Och för att det fortfarande inte får plats i en Röde Wireless Pro/Go. Särskilt inte tillsammans med batteri, kretskort och den påstådda sprängladdningen med riktad sprängverkan. Jag har bett dig visa någon som faktiskt har byggt en sån pryttel. Att Bray påstår att det går är inte 'att visa någon som faktiskt har byggt en sån pryttel' - se så!
Citera
2026-07-21, 20:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Då delar du med dig av sagda kunskap och förklarar exakt varför batteriet inte kan ha orsakat den rektangulära skadan i halsen. Beräkningar.

Det är inte så det fungerar. Det är den som påstår något som förväntas bevisa det. Det är du som ska komma med ballistiska modeller eller sprängtekniska studier som stödjer ditt påstående. Det jag gör, är att misstänkliggöra ditt påståendet

Nej just det ja. Det var ju en jetstråle av luft, med metallfragment som dödade Kirk. Så var det..."
Citera
2026-07-21, 20:47
Medlem
Citat:

Så, halsskadan där det forsar blod, hade inget med den dödliga skadan att göra?
Är det det du menar?
Citera
2026-07-21, 20:52
Medlem
Citat:
För att mikrofonens mjukvara gör inte det som du och Bray verkar tro att den gör. Den har ingen funktion för att synka något med något utan vad den gör är att skapa exakta tidskoder, som man sedan i efterhand via redigeringsmjukvara kan synka med en videofil.
Fel. Den synkar ljud med bild i realtid på millisekunder när. 'Signalen från gevärskulans March cone registreras av mjukvaran som i sin tur via en microcontroller detonerar sprängladdningen.

Dvs, precis som terroristerna i Mossad, men med skillnaden att dessa använde specifika radiovågor som registrerades av pagers och walkie-talkies och som därpå detonerade sprängladdningarna i dessa.

Inte en specifik ljudsignatur (en gevärskulas Mach cone).

Förklara nu varför det här inte är möjligt.

Citat:
Och för att det fortfarande inte får plats i en Röde Wireless Pro/Go. Särskilt inte tillsammans med batteri, kretskort och den påstådda sprängladdningen med riktad sprängverkan. Jag har bett dig visa någon som faktiskt har byggt en sån pryttel. Att Bray påstår att det går är inte 'att visa någon som faktiskt har byggt en sån pryttel' - se så!
Då anger du måtten som du menar gör det omöjligt för en riktad sprängladdning inklusive hölje med måtten 10x10x15 millimeter att få plats där Bray anger att den var placerad.
Citera
2026-07-21, 21:08
Medlem
Citat:
Fel. Den synkar ljud med bild i realtid på millisekunder när. 'Signalen från gevärskulans March cone registreras av mjukvaran som i sin tur via en microcontroller detonerar sprängladdningen.

Dvs, precis som terroristerna i Mossad, men med skillnaden att dessa använde specifika radiovågor som registrerades av pagers och walkie-talkies och som därpå detonerade sprängladdningarna i dessa.

Inte en specifik ljudsignatur (en gevärskulas Mach cone).

Förklara nu varför det här inte är möjligt.

Då anger du måtten som du menar gör det omöjligt för en riktad sprängladdning inklusive hölje med måtten 10x10x15 millimeter att få plats där Bray anger att den var placerad.
3mm. Hur ska 10 mm få plats i 3mm? Svara på det, du har fått så många bevis. Du har fel. Bray har fel. Och vad var det ballistiska gelet inkapslat i? Eller var det en kubikmeter stor blob som var helt synlig för alla som var i din van? Occhams rakskum igen. Raklödder, sorry.
Citera
2026-07-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Så, halsskadan där det forsar blod, hade inget med den dödliga skadan att göra?
Är det det du menar?
Nej. Jag menar att CK redan var död när skadan i halsen uppstod.
Citera
2026-07-21, 21:16
Medlem
Hur vet "controllern" att det är just gevärets mach kon och inte någon annan gevär/pistols mach kon?

Citat:
Själva kretskortet och dess komponenter är i vägen. Och batteriet.
Och dessutom, Jon A Bray's shaped charge i https://www.youtube.com/shorts/PPMTXLuUH3I är inte 10x10x15 millimeter. USB-C portens bredd är 9millimeter.
Citera
2026-07-21, 21:16
Medlem
Citat:
Det är inte så det fungerar. Det är den som påstår något som förväntas bevisa det. Det är du som ska komma med ballistiska modeller eller sprängtekniska studier som stödjer ditt påstående. Det jag gör, är att misstänkliggöra ditt påståendet

Nej just det ja. Det var ju en jetstråle av luft, med metallfragment som dödade Kirk. Så var det..."
Jag säger att det inte finns någon annan möjlig förklaring till det rektangulära hålet i halsen. Att batteriet dessutom kan ses rinna ut med blodet igen några tiondelar sekunder efter att hålet uppstår.

Det är Du som gör det kategoriska påståendet att det omöjligt kan ha varit batteriet som orsakade skadan och det med referens till dina "kunskaper" i ämnet.

Då ska det näppeligen inte vara några problem för dig att också förklara VARFÖR det är omöjligt.

Eller?
Citera
2026-07-21, 21:17
Medlem
Citat:
Nej. Jag menar att CK redan var död när skadan i halsen uppstod.
Okej, om batteriet bara orsakade en ytlig skada i halsen, varför forsar det blod från den skadan?
Citera
2026-07-21, 21:19
Medlem
Citat:
Jag säger att det inte finns någon annan möjlig förklaring till det rektangulära hålet i halsen. Att batteriet dessutom kan ses rinna ut med blodet igen några tiondelar sekunder efter att hålet uppstår.

Det är Du som gör det kategoriska påståendet att det omöjligt kan ha varit batteriet som orsakade skadan och det med referens till dina "kunskaper" i ämnet.

Då ska det näppeligen inte vara några problem för dig att också förklara VARFÖR det är omöjligt.

Eller?
Vilken av videorna i https://followtheepicenter.com/ visar att batteriet rinner ut med blodet i halsen?
Citera
2026-07-21, 21:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Eller?
Jag har inte sett något rektangulärt hål. Dom videoklipp jag har sett har varit för dålig kvalitet för att kunna avgöra exakt form på skadan på halsen.

Jag säger inte att det är omöjligt - jag frågar hur det är möjligt.

Du får gärna länka en video är man ser att det är ett batteri som 'rinner ut med blodet'. Alltså en där det är tydligt att det är ett batteri och inte bara några mörka pixlar som lika gärna kan vara komprimeringsartefakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in