2026-07-21, 19:52
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men din dumma ljugande lilla antvaxxar-gås, det är DU som påstår att han säger följande:

Då får du visa var han säger det.

Jag kan direkt avslöja att så säger han inte. På samma sätt som Goetzche inte har någon primkälla till stöd för sitt påståendet att "forskarna var rädda för att få sparken".

Men du verkar ha glömt bort att du skulle peka ut var i hans referenser som primärkällan finns:

NOTERA ATT DU FÅTT EN LÄNK TILL KÄLLAN

SJUNKER DET I LILLA DUMHUVUDET?

Herregud....
Ja. Och jag har gett dig källan och tidstämplarna.

Är de inkorrekta?

De är primärkällorna. År du mentalt funktionsnedsatt eller något annat som gör det svårt att nå fram om detta till dig
Citera
2026-07-21, 19:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
HHS direktören har ju krävt att den skall återkallas för att den är så bristfällig.
Verkligen? Har du en länk så skall jag bedöma kravet.
Citera
2026-07-21, 19:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja. Och jag har gett dig källan och tidstämplarna.

Är de inkorrekta?

De är primärkällorna. År du mentalt funktionsnedsatt eller något annat som gör det svårt att nå fram om detta till dig
Nej, din dumma ointelligenta ljugande antivaxxar-patraskare. Här är Goetzche's referenslista. Han påstår i sin kommentar att "de var rädda för att få sparken".

Citat:
The BMJ review included observational studies but not a very important one, the US Henry Ford study. Its investigators dared not publish it, as they were afraid of getting fired.
https://www.bmj.com/content/393/bmj-2025-088921/rapid-responses

Och nu förstår lilla antivaxxar-lögnare, så har påstått att Goetzche hänisar till en primärkälla. Och då vill vi andra veta vilken av hans referenser i det här fallet som utgör primärkällan som han stöder det påståendet på:

Citat:
1 Doyon-Plourde P, Chong J, Abrams EM, et al. Aluminium adjuvants in vaccines and potential health effects: systematic review. BMJ 2026;393:e088921.

2 Joura EA, Giuliano AR, Iversen O-E, et al. A 9-valent HPV vaccine against infection and intraepithelial neoplasia in women. N Engl J Med 2015;372:711–23.

3 Gøtzsche PC. How Merck and drug regulators hid serious harms of the HPV vaccines. New York: Skyhorse; 2025.

4 Jørgensen L, Gøtzsche PC, Jefferson T. Benefits and harms of the human papillomavirus (HPV) vaccines: systematic review with meta-analyses of trial data from clinical study reports. Syst Rev 2020;9:43.

5 Gøtzsche PC. Is the extensive US vaccine schedule harmful? Brownstone Journal 2025;Oct 22.

6 Gøtzsche PC. Aluminium in vaccines is harmful. Brownstone Journal 2025;Oct 6.

Lilla lögnaren behöver bara peka och berätta vilken av de 6 referenserna i listan som utgör primärkällan?

Förstår den äckliga lilla lögnaren?

Herregud...
Citera
2026-07-21, 19:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Verkligen? Har du en länk så skall jag bedöma kravet.
Det var den Danska studien.

Mitt misstag.

https://www.psypost.org/rfk-jr-claims-major-vaccine-safety-study-is-fatally-flawed-is-he-right/
Citera
2026-07-21, 19:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, din dumma ointelligenta ljugande antivaxxar-patraskare. Här är Goetzche's referenslista. Han påstår i sin kommentar att "de var rädda för att få sparken".

Och nu förstår lilla antivaxxar-lögnare, så har påstått att Goetzche hänisar till en primärkälla. Och då vill vi andra veta vilken av hans referenser i det här fallet som utgör primärkällan som han stöder det påståendet på:

Lilla lögnaren behöver bara peka och berätta vilken av de 6 referenserna i listan som utgör primärkällan?

Förstår den äckliga lilla lögnaren?

Herregud...
Ja. Vilket är just vad han säger i intervjun.

Vilket är enkelt att verifiera.
Citera
2026-07-21, 20:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det var den Danska studien.

Mitt misstag.

https://www.psypost.org/rfk-jr-claims-major-vaccine-safety-study-is-fatally-flawed-is-he-right/
Eehhhhhh....VA!? Erkänner du att du hade fel!???
Vad i helvete!?

Hur känns det? Fick du spetälska som du trodde eller självantände du? Var det så farligt att erkänna att du hade fel? Herregud, nu går väl skam på torra land.

Var det premiär för lilla antivaxxar-patrasket? Var det oskulden som rök? Hur känns det?

Bra, nu när du ändå har ångan uppe så tar vi nästa lögn som du sitter och svänger dig med, ditt ljugande lilla svin:

Har Goetzche någon referens till en primärkälla till stöd för sina uttalanden att föfatarna bakom Ford-studien "var rädda för att få sparken"?

Här är referenslistan. Peka ut vilken som är primärkällan för det uttalandet (alternativt kan säga "JAG HADE FEL, DET FINNS INGEN PRIMÄRKÄLLA I HANS REFERENSLISTA", nu vet du ju att du inte självantänder eller får spetälska)

Citat:
1 Doyon-Plourde P, Chong J, Abrams EM, et al. Aluminium adjuvants in vaccines and potential health effects: systematic review. BMJ 2026;393:e088921.

2 Joura EA, Giuliano AR, Iversen O-E, et al. A 9-valent HPV vaccine against infection and intraepithelial neoplasia in women. N Engl J Med 2015;372:711–23.

3 Gøtzsche PC. How Merck and drug regulators hid serious harms of the HPV vaccines. New York: Skyhorse; 2025.

4 Jørgensen L, Gøtzsche PC, Jefferson T. Benefits and harms of the human papillomavirus (HPV) vaccines: systematic review with meta-analyses of trial data from clinical study reports. Syst Rev 2020;9:43.

5 Gøtzsche PC. Is the extensive US vaccine schedule harmful? Brownstone Journal 2025;Oct 22.

6 Gøtzsche PC. Aluminium in vaccines is harmful. Brownstone Journal 2025;Oct 6.

Kom igen nu, du klarar det, det är inte svårt. Säg bara efter tant korrektmundo:

"JAG HADE FEL"
Citera
2026-07-21, 20:04
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Eehhhhhh....VA!? Erkänner du att du hade fel!???
Vad i helvete!?

Hur känns det? Fick du spetälska som du trodde eller självantände du? Var det så farligt att erkänna att du hade fel? Herregud, nu går väl skam på torra land.

Var det premiär för lilla antivaxxar-patrasket? Var det oskulden som rök? Hur känns det?

Bra, nu när du ändå har ångan uppe så tar vi nästa lögn som du sitter och svänger dig med, ditt ljugande lilla svin:

Har Goetzche någon referens till en primärkälla till stöd för sina uttalanden att föfatarna bakom Ford-studien "var rädda för att få sparken"?

Här är referenslistan. Peka ut vilken som är primärkällan för det uttalande (eller säg "JAG HADE FEL, DET FINNS INGEN PRIMÄRKÄLLA I HANS REFERENSLISTA")

Kom igen nu, du klarar det, det är inte svårt. Säg bara efter tant korrektmundo:

"JAG HADE FEL"
Du har fel ja.

Säger zevros nåt annat än vad som påstås?
Citera
2026-07-21, 20:26
Medlem
Citat:
Är det JAG som tar upp frågan?
Ja, du frågar ju "Var grupperna vaccinerade vs. ovaccinerade lika stora?"
Dina frågor. Dina ord. Jag svarar på dem en i taget, med din egen guldstandard som jämförelse. Det borde du välkomna. Du tog alltså upp frågan om storleksförhållandet mellan vaccinerade vs ovaccinerade.

1️⃣ Var grupperna vaccinerade vs. ovaccinerade lika stora?
KiGGS: 94 ovaccinerade barn... 0,6% av studiedeltagarna.
Henry Ford: 1 957 ovaccinerade barn... 10,6% av studiedeltagarna.

Henry Ford har tjugo gånger fler ovaccinerade barn och en nästan tjugo gånger högre andel ovaccinerade. Det innebär väsentligt större statistisk kraft.

Då får vi väl ta nästa fråga då...

Fråga 2
Citat:
Var grupperna vaccinerade vs. ovaccinerade likartade demografiskt?
Nej, inte i någon av studierna. Ovaccinerade barn tenderar att vara vitare, komma från mer välbärgade hem och ha färre riskfaktorer från födseln... i både KiGGS och Henry Ford.
Båda studierna kontrollerade för detta. I Henry Ford justerade man för ålder, socioekonomisk status, kön och etnicitet. Epidemiologen i filmen säger: "I actually expected those adjustments would have a really powerful effect, but they actually didn't."
De demografiska skillnaderna fanns alltså, men de förklarade inte resultaten... i någon av studierna.

Ska vi gå vidare till fråga 3?
Citera
2026-07-21, 20:46
Medlem
För att svara på trådstarten så bör man väl i första hand se vad man kan göra för förändringar i kost, sömn, livsstil med mer innan man går till medicin. Nu funkar ju samhället så att denna Big Pharma ska gödas, alla läkare instämmer i ledet att ge massa mediciner, biverkningar behandlas med mer mediciner personen blir sjukare, mer klirr i kassan, mera bokningar för undersökningar...

Man borde inte ha eliminerat det system som fanns innan skolmedicinen och Rockefellers Doktorsmodell rullades ut. Det var en jävla massa års forskning på naturliga mediciner. Att dagens mediciner blir godkända... ja, de sitter ju i samma båt har vi ju lärt oss. Om media och regering, kommuner skulle satsa på information om VAD man ska äta, reglera bort ohälsosam mat... Nä just det. de kör ju tandem, Big Food och Big Pharma. Inget att göra. Ät skitmat, bli sjuk, ta medicin som ger dig andra sjukdomar, dö.
Citera
2026-07-21, 21:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja. Vilket är just vad han säger i intervjun.

Vilket är enkelt att verifiera.
Nej, din ljugande lilla antivaxxar-gås. Ingenstans säger han så.

ÄR DU MYTOMAN? ÄR DU PSYKISKT SJUK?

Citat:
Han säger det uttalat att anledning till att studien inte publiceras är pga påtryckningar om straff och inte för att studien brister.

Ingenstans i den dokumentären (som jag förmodar att du hänvisar till) säher jan. Du sitter bara helt skamlöst och ljuger. Du är anmäld igen för falsk ryktesspridning.

Helt otroligt hur någon kan tillåtas sitta och sprida så mycket skit och så många lögner som du gör.

Sanslöst.

herregud...
Citera
2026-07-21, 21:08
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, din ljugande lilla antivaxxar-gås. Ingenstans säger han så.

ÄR DU MYTOMAN? ÄR DU PSYKISKT SJUK?

Ingenstans i den dokumentären (som jag förmodar att du hänvisar till) säher jan. Du sitter bara helt skamlöst och ljuger. Du är anmäld igen för falsk ryktesspridning.

Helt otroligt hur någon kan tillåtas sitta och sprida så mycket skit och så många lögner som du gör.

Sanslöst.

herregud...
Jag ljuger inte det minsta. Det är helt korrekt det jag säger.

Jag tro helt enkelt inte på att du kontrollerat och nu bara ljuger ihop en massa.
Citera
2026-07-21, 21:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Ja, du frågar ju "Var grupperna vaccinerade vs. ovaccinerade lika stora?"
Dina frågor. Dina ord. Jag svarar på dem en i taget, med din egen guldstandard som jämförelse. Det borde du välkomna. Du tog alltså upp frågan om storleksförhållandet mellan vaccinerade vs ovaccinerade.

1️⃣ Var grupperna vaccinerade vs. ovaccinerade lika stora?
KiGGS: 94 ovaccinerade barn... 0,6% av studiedeltagarna.
Henry Ford: 1 957 ovaccinerade barn... 10,6% av studiedeltagarna.

Henry Ford har tjugo gånger fler ovaccinerade barn och en nästan tjugo gånger högre andel ovaccinerade. Det innebär väsentligt större statistisk kraft.
Nej, din dumma jävla antivaxxar-gås. Det HADE den gjort om barnen demografiskt varit i samma ålder, det var de inte. Dessutom följde man inte de ovaccinerade barnen förbi den gräns där majoriteten av de kroniska sjukdomarna upptäcktes.

Studien är ett sanslöst skitarbete. Man skall vara bra jävla DUM I HUVUDET om man tycker att en studie som skall mäta sjukdomar som upptäcks vid en viss ålder har en grupp som man inte följer tills de uppnått den åldern.

Jag frågar igen:
ÄR DU DUM I HUVUDET?

Den ena studien är publicerad och peer reviewed, den andra är det inte. Go figure, jävla planta.

Herregud....
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-21 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in